כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 11 ביולי 2015

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

שבוע שני בציפות שה- EUR פותח את השבוע ב- Gap down ומסיים אותו כמטבע החזק ביותר. ה- USD לא הפגין השבוע החלטיות, ואילו ה- AUD היה בבירור המטבע החלש ביותר מבין המטבעות המרכזיים. ה- JPY שהחל את השבוע באיתותי עצמה סיים אותו דווקא במגמה שלילית.

הנפט, הגז והמתכות היקרות חוו שבוע אדום, אם כי הזהב והכסף הצליחו להתאושש לקראת סוף השבוע.
מדדי המניות של הבורסה האמריקאית דשדשו כל השבוע. מדדי המניות של הבורסות האירופיות דווקא סיימו את השבוע בעצמה, מן הסתם מאותן הסיבות שהביאו להתחזקות ה- EUR.

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, רק ה- EUR/GBP נכנס לפעולה (ביום רביעי) והוא נמצא כרגע בטריטוריה ירוקה.

ולשבוע הקרוב...

EUR/GBP
ה- EUR ביצע מהלך עליות מכובד בשבוע שעבר, אך בשני ימי המסחר האחרונים סיפק איתותי חולשה על רצועת הבולינג'ר העליונה (התמונה העליונה).

במסגרת זמן 4 שעתית (התמונה התחתונה) ניתן לזהות תבנית היפוך שתושלם כאשר הנמוך של יום חמישי יישבר.







כאשר נוצר מצב שבו אנו נמצאים בתוך פוזיציה לכיוון מבוים (במקרה הנוכחי - לונג) ומתקבל איתות לכיוון השני (בהנחה שהתבנית תושלם), ניצבות בפנינו מספר אפשרויות:

  1. לפתוח פוזיציה חדשה בהתאם לתבנית החדשה, ולהשאיר את הפוזיציה הישנה פתוחה. באופן כזה אנו פתוחים בשתי עסקאות מנוגדות (בהנחה שהברוקר מאפשר פעולה כזו). במצבים מסוימים אנו עשויים לסיים את שתי העסקאות ברווח (או בהפסד).
  2. להישאר עם הפוזיציה המקורית ולוותר על האיתות החדש.\
  3. לממש את הפוזיציה הראשונה, ולחנוך פוזיציה חדשה בהתאם לאיתות העדכני יותר.
  4. לממש את הפוזיציה הראשונה ולוותר על האיתות החדש.
כל סוחר ומשקיע צריך לקבוע לעצמו מדיניות למצבים כאלה. בנוסף, כל מקרה צריך להיבחן לגופו בהתאם למאפיינים הספציפיים של שתי התבניות.




מדדי המניות בבורסה האמריקאית
מדדי המניות בבורסה האמריקאית שברו ביום שלישי את הנמוך של השבוע שעבר = איתות חולשה, אך סיימו את היום דווקא בעליות. יום רביעי היה אדום בוהק, אך ללא המשכיות בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע. בסך הכל המדדים המשיכו לדשדש.
לעת עתה, הממוצע נע 200 מצליח לתמוך במדדים, ונראה לי שבשבוע הקרוב הם יתקפו שוב את הממוצע וינסו לשבור אותו. נמתין ונראה כיצד הדברים יתפתחו.




שבוע מסחר מוצלח לכולם!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה