כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום ראשון, 9 באוקטובר 2011

אתגרים, מבחנים, פרסים ועונשים

כמו החיים, גם השווקים הפיננסיים מציבים בפנינו אתגרים. בעצם כסוחרים עלינו להתמודד  בלי הפסקה עם אתגרים משולבים שמציבים בפנינו החיים והשווקים. אתגרים אלה בודקים בעיקר, אך לא רק:

  • עד כמה אנו מאמינים בתכנית המסחר שלנו.
  • עד כמה אנו מצליחים להשתלט על תאוות הבצע.
  • עד כמה אנו מצליחים להתגבר על הפחד מהפסד. 
האתגרים עמם אנו נתקלים הם הזדמנות לצמיחה ולשיפור - זהו תפקידם העיקרי. גם אם ברגעים הראשונים אנו מאמצים מחשבה או אפילו תגובה שגויות, ברגע שאנו מתעשתים, מנתחים את המצב לאשורו ופועלים בצורה נכונה ושונה מהאינסטינקט הראשוני שלנו - השתפרנו!

כמו בחיים, גם בשווקי ההון, התגמול על חשיבה נכונה, תגובה ראויה או על תהליך שיפור, בדיוק כמו העונש על התנהגות לא נכונה, אינו מגיע בהכרח באופן מיידי, אך תמיד הוא מגיע - עם ריבית והצמדה!

לכן בכל פעם בה אתה נתקל באתגר - יום ללא טריגרים איכותיים הגורם לך להרהר בכניסה לטריידים שלא לפי תכנית המסחר שלך, טעות בהקשה על העכבר שהכניסה אותך לטרייד לפני הזמן, אורחים המגיעים לביקור בדיוק כשאתה סוחר, פקקי תנועה הגורמים לך להגיע לעמדת המסחר באיחור - הבן שאתה נמצא במבחן, האם תגיב לפי האינסטינקט הישן והשגוי שלך או שתעצור לרגע, תשקול את המצב ותקבל החלטה רציונאלית ונכונה לאור הנסיבות. 

סוחר הרוצה להשתפר חייב לקבל בברכה את האתגרים, לזהות אותם ולנצל אותם לצמיחה ולשיפור. זהו תהליך שאינו מסתיים לעולם, אך זוהי הדרך היחידה להגיע - בשלב כלשהו - לחוסן מנטאלי המאפשר רווחיות עקבית בשוק ההון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה