כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 7 באפריל 2018

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב



השבוע פורסם בעיתונות הכלכלית על גורו ההשקעות שהפסיד לעצמו וללקוחותיו מיליוני ₪. לפי מה שפורסם, אסטרטגיית המסחר של איל גולדשטיין היתה לכתוב אופציות על מדד ה- VIX. כתיבת אופציות שקולה לפעולה שעושה חברת הביטוח המבטחת את בריאותכם, חייכם, את הדירה שלכם או את מכוניתכם, ותמורת פרמיה מסוימת לוקחת על עצמה את הסיכון לנזק.

ב- 5 לפברואר, ברבע שעה האחרונה של המסחר בבורסות המניות האמריקאיות, המדדים קרסו ואתם גדלו בקצב מהיר ההפסדים שהניבו האופציות שכתבו גולדשטיין ולקוחותיו. בגלל שהדבר התרחש ממש לקראת סיום יום המסחר, ונפח המסחר כבר היה נמוך יחסית, לא הצליח הברוקר לקטוע את ההפסדים וההפסד גדל הרבה מעבר להיקף הכספים שהיו בחשבונות המסחר.

שרשרת המזון של המסחר – בורסה, ברוקר, בית השקעות הזרימו את כספי ההפסדים כל אחד לגורם הבא אחריו, וכעת נדרשים בעלי חשבונות המסחר על-ידי בית ההשקעות לשלם לו את חובם שנוצר עקב ההפרש בין גובה ההפסדים לגודל חשבונות המסחר שלהם.

המקרה המצער הזה הוא הזדמנות מצוינת להזכיר כמה מהסיכונים, גם הפחות ברורים, שסוחרים ומשקיעים חשופים להם:

  1. כתיבת אופציות, כל סוג של אופציה, היא פעולה החושפת את הכותב לסיכון של הפסדים מאוד גדולים. למרות שניתן להשיג תשואות מאוד גבוהות מפעולה זו,  בדרך כלל רק גופים מוסדיים מאוד גדולים עוסקים בה. 
  2.  אין הבטחה שפקודות המסחר שלנו יבוצעו, לא בכלל ולא במחיר אליו התכוונו. כאשר הברוקר משגר בשמנו פקודת מסחר לבורסה הרלוונטית, צריך להופיע מהצד השני גורם שיהיה מוכן לבצע את העסקה. אם לא מופיע גורם כזה, פקודת המסחר לא תוכל להפוך לעסקה. כמובן שהסיכון הגדול ביותר במצב כזה נותר כאשר אנו משגרים פקודת קטיעת הפסד והיא לא מתבצעת. 
  3.  לברוקרים יש מערכות ממוחשבות שנועדו למנוע מצב בו ההפסדים עולים גודל החשבון, או שהחשיפה להפסדים עולה על שיעור מסוים מגודל התיק. בעת הצורך המערכות האלה עלולות לממש עסקאות באופן שרירותי ובכך להגדיל עוד יותר את ההפסדים שלנו. כמו שנכתב בסעיף הקודם, עצם שיגור הפקודות על-ידי המערכות האלה לא מבטיח שהעסקאות יתקיימו. 
  4. כאשר אנו פותחים חשבון מסחר אנו מתחייבים לשפות את הברוקר במקרה של הפסדים העולים על היקף ההון הנמצא בחשבון המסחר. כל עוד הברוקר ביצע את מחויבותו כלפינו, אם ייגרם נזק כספי יהיה עלינו לפצות אותו. 
  5. כאשר אנו משתמשים בשירותיו של מנהל תיקים חשוב שנבין, ולו באופן בסיסי, את אסטרטגיית ההשקעה שלו ואת ההשלכות הפוטנציאליות שלה. 

שבוע המסחר שחלף,

ה- GBP ועוד יותר ממנו ה- CAD היו המטבעות החזקים במהלך השבוע שחלף, ה- JPY היה החלש ביותר. ה- BITCOIN סיים שבוע אדום, הזהב והכסף המשיכו לדשדש, ומחירו של הנפט ירד. מדדי המניות עברו שבוע אדום ותנודתי נוסף.

EUR/CAD 4H
מבין הצמדים שהוצגו בסקירה הקודמת, ה- EUR/CAD נכנס לפעולה ביום שלישי ונמצא עמוק בתוך הכסף. 

מעניין לראות שמעקב אחרי הצמד במסגרת זמן 4 שעתית היה מאפשר כניסה מעט מוקדמת יותר (ביום שלישי בשעות הצהרים) בעזרת איתות (החץ הסגול) שהתקבל באסטרטגיית חזרה למגמה, תוך לקיחת סיכון קטן בהרבה ומימוש הרווח זה מכבר.





השבוע הקרוב,

הרעיונות המוצגים בהמשך מבוססים על אסטרטגיות המסחר שלי כפי שהוצגו בוובינרים, 
והם נועדו להדגמה ולהמחשה בלבד. 
ללימוד אסטרטגיות המסחר בגרסתן המלאה הקישו כאן


GBP/CAD
GBP/CAD daily
הנר של יום שישי הוא נר עוטף המצביע כלפי מעלה ונמצא על רצועת הבולינג'ר התחתונה. השילוב הזה מספק איתות רכש באסטרטגיית נר היפוך על רצועת הבולינג'ר, האיתות יופעל כאשר המחיר יעלה מעל לשיא של הנר הזה. 







GBP/NZD
GBP/NZD daily
עוד תבנית המספקת איתות רכש על ה- GBP, הפעם באסטרטגיית חזרה למגמה. גם במקרה הזה עליית המחיר מעל לשיא של יום שישי תשלים את התבנית ותספק את איתות הרכש.   









CHF/JPY 
CHF/JPY daily
צמד נוסף המייצר איתות, הפעם לשורט, באסטרטגיית חזרה למגמה. ירידת המחיר מתחת לשפל של יום שישי תשלים את התבנית ותספק את האיתות למכור את הצמד. 









מדדי המניות בבורסה האמריקאית,
SPX daily
כאמור, מדדי המניות בבורסה האמריקאית עברו שבוע אדום ותנודתי. בסך הכל, בשבועיים האחרונים המחיר מדשדש תוך קבלת תמיכה מהממוצע הנע פשוט 200 שנחשב בעיני רבים כאמת-המידה לקביעת מגמת השוק. כאשר המחיר יתבסס מתחת לממוצע הזה הוא יעבור למגמת ירידה "באופן רשמי".


בסך הכול, עד שהשוק לא יצא מאזור הדשדוש, גם אם הוא יספק איתותים, סיכויי ההצלחה שלהם יהיו נמוכים מהרגיל.



הרעיון שהוצג על מדד סקטור מוצרי היסוד (XLP) פעל היטב. ביום שני הטריגר הופעל וכבר באותו היום המחיר עבר בקלות את יעד הרווח.  


שבוע מסחר מוצלח!












תגובה 1:

  1. זה פשוט מדהים שביום שני הטריגר הופעל וכבר באותו היום המחיר עבר בקלות את יעד הרווח, זה מרשים ברמות אחרות.
    אני התחלתי רק לאחרונה להתעניין בתחום ועדיין אני מרגישה שיש לי
    כבר ידע בסיסי שמספיק כדי להתרגש ממה שרשמת אז תודה רבה על זה.
    יש לך טיפ איך להמשיך ולעקוב אפילו לפני ימי שני?

    השבמחק