כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שלישי, 14 בספטמבר 2010

אמונות והצלחה במסחר (חלק 4)

לאחר שבצעת את ניתוח מערכת האמונות שלך כפי שהומלץ בחלק הקודם, הרי שכעת:

  1. חלק מהאמונות המקוריות שכתבת קיבלו חיזוק נוסף ואתה חש בטוח יותר בנכונותן.
  2. חלק מהאמונות המקוריות שכתבת איבדו מעוצמתן ואולי אף נמחקו מהרשימה.
  3. זיהית אמונות לגבי עצמך התורמות להצלחתך.
  4. זיהית אמונות לגבי עצמך הפוגמות בהצלחתך (הגם שאתה חש שהן נכונות).

הצלחה במסחר בשוק ההון תגיע אך ורק אם:

1. תמצא, תתמקצע ותיישם את שיטת המסחר המתאימה לאופייך ולמערכת האמונות שלך.

2. תתאים את אופייך ואת מערכת האמונות שלך כך שיאפשרו הצלחה במסחר בשוק ההון.

מכיוון שבסדרת מאמרים זו אנו עוסקים באמונות, נשאר ממוקדים בממד זה, ונתחיל במערכת האמונות שלך לגבי השוק.

מניסיוני רב השנים כסוחר פעיל בשוק ההון, וממחקריי לגבי הצלחה במסחר בשוק ההון, אני יודע בוודאות שקיימות מאות רבות של אסטרטגיות מסחר מנצחות, שניתן להרוויח באופן עקבי בכל שיטת מסחר (מסחר יומי, סווינג, השקעות, מסחר ממוחשב וכדומה) ובכל סוג של ניירות ערך (מניות, אופציות, חוזים עתידיים, מט"ח וכדומה). המפתח הוא, כאמור, מציאת שיטת המסחר המתאימה למערכת האמונות שלך.

עתה, לאחר שבחנת בצורה יסודית את מערכת האמונות שלך, ניפית את חלקן, התחזקת באחרות ואולי אף סיגלת לעצמך מספר אמונות חדשות המתאימות לסביבת חייך העדכנית, עליך לעשות צעד אמיץ ולבחון את מידת ההתאמה בין שיטת המסחר הנוכחית שלך למערכת האמונות. שיטת המסחר שלך חייבת להתאים למערכת האמונות שלך כדי שתוכל להצליח במסחר, ולכן אם זה לא המצב, אני ממליץ לנטוש את שיטת המסחר הנוכחית ולתור אחרי שיטה מתאימה.

אם מסיבה כלשהי אתה מתעקש על שיטת מסחר מסוימת, ניתן לסגל אמונות חדשות באופן הכרתי. דרך אחת לבצע זאת היא להתחכך בסוחר המצליח להרוויח באופן עקבי בשיטת המסחר שברצונך לאמץ. מעבר לממד הטכני של אופן הפעולה שלו חיוני לזהות את מערכת האמונות שלו ובמהלך של שיחות אתו ובדיקות אובייקטיביות להבין ולהשתכנע בתקפותן. אחת מהמטרות של מסחר בתוכנת דמו או מסחר על הנייר היא להשתכנע בתקפות האמונות שעומדות בבסיס שיטת המסחר שאתה בוחן.

ניתן להיפטר מאמונות מסוימות ולאמץ אחרות גם באמצעות תהליכים פסיכולוגיים המחייבים מנחה מיומן שידע להנחות אותך, בנוסף לתהליך שינוי האמונות, גם בתהליך בחינה אקולוגית ועניינית של האמונות החדשות שברצונך לסגל.

מערכת האמונות שלנו לגבי עצמנו מחייבת התייחסות מעט שונה. הבא נכיר תחילה את שני הסוגים העקרוניים של אמונות כאלה:

  • אמונות לגבי תכונותינו / אופיינו – יש לי תפישה מהירה, אני קר רוח, אני מהמר מטבעי, אין לי סבלנות, אני פחדן וכדומה.
  • אמונות לגבי התוצאות שאנו מפיקים בחיים – אני מצליחן, אני מפסידן, אני לא מסוגל להרוויח הרבה כסף וכדומה.

הסוג הראשון של האמונות נובע מהתניות הטבועות עמוק בתת-המודע שלנו, בדרך כלל מגיל ינקות. ניתן להתמודד עם אמונות אלה על-ידי התאמת שיטת המסחר אליהן. למשל, מסחר ממוחשב מקטין או אף מונע לחלוטין את הסיכוי לביצוע פעולות נמהרות, ומקטין את השפעת הפחד על המסחר. למרבה הצער, השפעתן החיובית, ובעיקר השלילית, של התניות אלה כה מקיפה על איכות חיינו ורמת ביצועינו, שלעתים יש צורך בהנחיה של איש מקצוע כדי לטפל בהן באופן שיאפשר הצלחה.

אמונות לגבי התוצאות שאנו מפיקים בחיים הן סובייקטיביות כמו כל אמונה אחרת, כלומר נקודות מבט שונות עשויות לצייר תמונה שונה. למשל, סוחר המצליח לייצר רווחים של 40% בשנה עשוי לתפוש את עצמו כבינוני, בעוד אנשים אחרים יראו בו מצליחן. אדם התופש את עצמו כמפסידן מכיוון שהקריירה שלו לא ממריאה לגבהים אליהם הוא שואף מתעלם מהצלחתו האדירה בהקמת וגידול משפחה, בסיוע לאנשים נזקקים, בהתמודדות מוצלחת שעבר עם משברים בחייו האישיים וכדומה.

השלב הראשון הוא, אם כן, התבוננות ממספר נקודות מבט בתוצאות שאנו מפיקים בחיינו. מעבר לכך, עלינו לזכור שתוצאות הן (כפי ששמן מרמז) התוצאה של הפעולות שאנו עושים, ולכן רק טיפול יסודי בפער בין מערכת האמונות שלנו לשיטת המסחר שאנו מפעילים, והתגברות על התניות מגבילות או מכשילות הנמצאות בתת ההכרה שלנו יביאו לשינוי המיוחל בתוצאות שנפיק.

לסיכום,

למערכת האמונות שלנו השפעה מכרעת על הצלחתנו כסוחרים בשוק ההון. כדי להצליח עלינו לוודא שאסטרטגיית המסחר שלנו תואמת את מערכת האמונות לגבי השוק והסביבה בה אנו מחזיקים. לשם כך עלינו לבחור באסטרטגיית מסחר מתאימה, או – פעולה קשה הרבה יותר – לשנות את מערכת האמונות שלנו כך שתתאים לשיטת המסחר הרצויה.

בנוסף, עלינו לבחון את מערכת האמונות שלנו לגבי עצמנו. אמונות שליליות לגבי עצמנו יגרמו לנו להיכשל שוב ושוב הן במסחר בשוק ההון והן באופן כללי. לכן, מעבר להתאמת שיטת המסחר גם למערכת אמונות זו, רצוי לבצע עבודה יסודית יותר על מערכת ההתניות והאמונות שלנו.

15 תגובות:

  1. הי שי
    תמיד תענוג לקרוא את המאמרים שלך. לצערי לא סיימתי את התרגיל שהתחלתי מחלק 1, כנראה שאנסה זאת שוב.
    רק שתמשיך להעשיר אותנו.
    גדעון

    השבמחק
  2. המפתח הוא, כאמור, מציאת שיטת המסחר המתאימה למערכת האמונות שלך ו..... שיש לה תוחלת חיובית.

    החלק האחרוו של המשפט לא פחות חשוב, ורוב האנשים בכלל לומדים שיטות (מספרים, מקורסים, וכו') שאין להן סיכוי בשוק גם אם הן מתאימות 1000% למערכת האמונות.

    השבמחק
  3. אייל,
    כרגיל דבריך חכמים ונכונים.

    אם היינו אנשים מושלמים אכן הדבר הראשון בחשיבותו להצלחתנו במסחר היה תוחלת הרווח של אסטרטגיית המסחר שלנו. אולם מכיוון שאנו לא מושלמים ואספקטים פסיכולוגיים שונים ומשונים (בין היתר מערכת האמונות שלנו) הם בעלי השפעה מכרעת על הצלחתנו, לדעתי חשיבות ההתאמה של אסטרטגיית המסחר למאפייני הסוחר גדולה יותר מתוחלת הרווח שלה.

    ברור ששיטת מסחר "מטופשת" תביא רק להפסדים - גם אם היא מותאמת לחלוטין למאפייני הסוחר, אולם קיימות אין-ספור אסטרטגיות מסחר שיניבו רווחים, אבל רק אם יוצאו לפועל בצורה מושלמת - דבר שיקרה רק אם הן יתאימו למאפייני הסוחר.

    השבמחק
  4. שי,

    העלית את הנקודה של "אין-ספור שיטות" רווחיות מספר פעמים. אולי אפשר להרחיב על זה. נגיד שאכן יש אין ספור, איפה אפשר למצוא אותן?

    הרי לפתח או לגלות לבד זה משהו ש-99.9% מהאנשים לא מסוגלים לבצע. לעומת זאת 99.9% מהשיטות שמפורסמות ונגישות לאנשים תמורת תשלום עדיף לא לסחור אם חשבונך יקר לך :-)

    אז מאיפה מוצאים את ה"אין ספור" האלו? אני מעוניין ללמוד קצת פחות מאינספור, בוא נגיד 5 שיטות מוכחות, אחת לאופציות, אחת למט"ח, אחת לחוזים פיננסיים, אחת למניות ואחת לסחורות.

    אם אתה מרגיש לארג' אז אפשר גם 3 ווריאציות על ה-5: תוך יומי, סווניג וארוך טווח. אנחנו עדיין בהרבה הרבה פחות מ"אין ספור" אתה יכול להדגים לי איפה אני מוצא שיטות כאלו בדוקות ומוכח שהן עובדות?

    השבמחק
  5. אייל,

    ספקנות היא תכונה מבורכת לסוחר בשוק ההון, ציניות - לא.

    לפני שאתייחס לשאלתך, שאלה משלי: מהם הקריטריונים לפיהם תבחן בפועל אסטרטגיה רווחית?
    נניח שאפנה אותך לספר מסוים או לסוחר מסוים שמלמד את שיטתו, כיצד תדע שהם באמת רווחיים?

    אני יכול לשתף אותך ואת קוראי הבלוג בכמה מקורות מהם למדתי (למרות שאינני בהכרח מיישם את כולן) אסטרטגיות מסחר רווחיות:
    שלומי גולדשמיט לימד אותי אסטרטגיה רווחית למסחר יומי בחוזים עתידיים ובמט"ח ולמסחר סווינג במניות. (ניתן למצוא את שלומי בפייסבוק ולדבר אתו אישית...)

    נכתבו מספר ספרים על "שיטת הצבים" המוכרת כשיטת מסחר רווחית.

    Dr. Van Tharp מציג בספרו SUPER TRADER אסטרטגיית מסחר פשוטה ורווחית.

    Dr. Adrian Manz מציג בספרו AROUND THE HORN מספר תבניות המהוות חלק מאטסטרטגיה כוללת למסחר יומי וסווינג.

    אם אתה מקבל את אמינותם של מקורות אלה, הרי שכל אחת מהאסטרטגיות שהם מציגים יכולה להיות הבסיס לאין-ספור אסטרטגיות רווחיות . למשל, דר' ואן טארפ מציג אסטרטגיית מסחר המבוססת על פקודת trailing stop של 3 ATR. אם תיישם במקום זאת 2 ATR תקבל אסטרטגיה ייחודית ורווחית גם כן (אני אישית בדקתי...).

    דרך אגב, אייל, שאלותיך תורמות רבות לפורום וגם מעוררות אצלי מחשבות ורעיונות (דברים מבורכים). אולי תספר לנו קצת על עצמך... האם אתה האייל שאני חושב שאתה?

    השבמחק
  6. שאלה טובה, איך יודעים שהם באמת רווחיים? לפי דעתי צריך קצת יותר מאמונה. למה? מאותה סיבה שמדע ורפואה וטכנולוגיה לא מבוססים על אמונה. הרי מדובר כאן על דברים שבהחלט אפשר להוכיח אם הם עומדים במבחן המציאות או לא.

    אינני מכיר את שלומי גודלשמיט והצצה אל השיטה קיבלתי רק מהבלוג שלך אז אין לי כלים לקבוע אם הן עובדות או לא. אני לכן יבחר לא לקבל על עצמי אמונה במשהו שאני לא יכול לבדוק ומצד שני אבל גם לא לפסול. החיים הם לא שחור לבן. השאלה נשארת פתוחה, איך ווידאת שהשיטות שהוא מלמד הן רווחיות?

    שיטת הצבים עבדה בעבר, וכשהיא עבדה היא היתה סודית ביותר. גם שנים אחרי אסור היה להם לספר כלום, וזה ברור גם למה. כיום אחרי שהשיטה ידועה היא לא! תעבוד, בלי שינויים מאסיביים. זהירות למי שחושב לנסות.

    איזה עמוד בספר סופר-טריידר? לא זכור לי שיטה שם אלא יותר אבני בניין כמו קביעת כמויות, יציאות, קביעת יעדים וכו'.

    חלקי אסטרטגיות יש באמת אין ספור, זה אני מסכים, חלקם אפילו טובים, אבל לקחת את זה ולהפוך את זה לשיטת מסחר כוללת שתחזיק מעמד בשוק זה כמו להגיד הנה לך חלק או שניים של מטוס, תרכיב. אתה צריך לדעת בדיוק מה חסר, איפה להשיג את זה, איך להרכיב, ואיך לבדוק את הכל. וזה לפני שהגענו לאיך להטיס.

    אמינותו של ואן ת'ארפ מונחת במקומה - כבעל רעיונות מעולים במיוחד סביב נושא גודל פוזיציות. אני ממליץ לאנשים לא להשליך מזה בצורה אוטומטית על מכלול שלם של שיטת מסחר שמכילה עוד הרבה דברים מעבר לזה.

    לא ידעתי שזה לא היה מובן אבל אני אייל מעוז. אני בשוק משנת 2000, סוחר יומי כל יום מ-2004, סוחר למחייתי כהכנסה יחידה מ-2007. מספר השנים האלה אולי מסביר את הזליגה לעתים מספקנות לציניות כשזה מגיע לנושאי מסחר :-) בכל מקרה המטרה היחידה בתגובות שלי היא לתת תמונה "מהשטח" לפי הנסיון שלי, על מגבלותיו.

    מעניין לקרוא את הפוסטים שלך. אין הרבה אנשים שנוגעים בנושאים האלה בצורה עניינית ומעמיקה.

    השבמחק
  7. אייל,

    הניחוש שלי היה נכון... ;-)
    לטובת מי שלא מכיר את אייל, להלן קישור לבלוג שלו
    http://www.eyalmaoz.com/trader/

    מכיוון שאתה סוחר למחייתך כבר כמה שנים אני מניח שאתה רווחי, כלומר: יש לך אסטרטגיית מסחר רווחית. תוך שיקוף הספקנות שהפגנת בהערות הקודמות שלך...:
    1. היכן אני יכול לקרוא / ללמוד על האסטרטגיה הזו?
    2. איך אני יכול לדעת (פרט לדבריך) שאתה אכן מרוויח?

    להבהרת הנקודה שלי:
    כל שינוי קטן באסטרטגיה שלך (למשל העלאת הטריגר לכניסה בסנט אחד והנמכת שער הסטופ בסנט אחד, או הקטנת ה- R) יהווה, למעשה, אסטרטגיית מסחר חדשה.

    דרך אגב, כיצד אתה יודע שאסטרטגיית הצבים כבר אינה רווחית? - האם ניסית אותה בעצמך?

    מעבר לכך, אני מסכים עם ההערות שלך והן אמורות להיכלל בפוסט ההמשך לפוסט האחרון שהעליתי, לכן אמנע מכך כעת.

    תודה על המילים החמות בנוגע לבלוג, גם אני נהנה לקרוא את הדברים שלך ומחכים מהם.

    השבמחק
  8. תודה על האזכור.

    1.אתה לא יכול לקרוא / ללמוד על הסטרטגיה שלי, הדבר הקרוב היחיד שיש זה מה שביססתי עליו את המסחר שלי שאפשר לקרוא עליו אצל maoxian כמו כאן לדוגמא: http://maoxian.com/stock-du-jour-av-random-observations

    2. אתה לא יכול לדעת.

    לעומת זאת, אם אני אחליט אי פעם ללמד את השיטה תמורת כסף אני מבטיח לך שני דברים:

    1. אני אכתוב הסבר מלא, כולל הדגמה של איך זה עובד ומה לעשות בדיוק מתחילת היום ועד סופו. ואני אלווה את מי שייסחר ככה במהלך תהליך הלימוד.

    2. אני אחשוף את החשבון שלי לאורך השנים.

    נראה לי הצעה סבירה בשביל לקבל כסף ממישהו בתמורה למוצר "לימוד השיטה שלי". אני לא אמכור חתול בשק בלי קבלות. מה אתה אומר?

    יש לך רעיון אחר איך אתה יכול לדעת בוודאות מלאה שאני רווחי והשיטה שלי עובדת?

    לא מסכים לגבי ההגדרה של שיטת המסחר, לפי זה אני סחרתי מיליון שיטות וזה פשוט לא נכון. שיטת המסחר לא משתנה אם מחליטים להעביר אותה ממסחר על בארים של 30 דקות ל-15 דקות, או לקחת רווח ב-3.5R מול 3R. סתם דוגמאות. כל השינויים האלה הם על אותה שיטה עם אותו רעיון וניצול של אותו כשל שוק, אין כאן שיטות שונות.

    כן, ניסיתי. וגם קראתי חומר על ומהצבים עצמם שפורסם בשנים האחרונות והם אומרים את זה בצורה מפורשת. קראת את הספרים האחרונים של מייקל קובל?

    הוצאתי את הספר סופר טריידר "מהבוידעם" אתה זוכר אולי איזה פרק בספר שלו? אני לא מוצא שם שיטה בינתיים, ואני באמת מעוניין לקרוא מה הוא כתב על זה, בהחלט יכול להיות שפספסתי.

    השבמחק
  9. אייל,

    לגבי ואן טארפ - אין בספר הצגה מסודרת של אסטרטגיית מסחר, אלא אלמנטים שלה מוצגים במספר מקומות.

    קראתי את ספריו של מייקל קובל, ולא זכור לי שהוא אומר ששיטת הצבים כבר אינה טובה, אלא שנמצאו שיטות יעילות יותר... בכל מקרה, זו לא הנקודה החשובה לדיון שהתפתח.

    לגבי אי-ההסכמה ביחס למושג "אסטרטגיית מסחר" - נמשיך לא להסכים.

    לגבי הגישה שלך לאופן שבו צריך לנהוג מי שמוכר אסטרטגיית מסחר:
    אני יכול להבין את הגישה שלך, ואת הבסיס עליה היא מושטטת, ואם תנהג בעצמך באופן כזה - אני מוקיר אותך. יחד עם זאת, אני לא בטוח לגבי הפרקטיות שלה...

    העובדה היא שכל מי שמוכר שיטה - שיטת מכירות, שיטת טיפול, שיטת ניהול וכדומה אינו מציג "הוכחות" ברמה של תדפיס חשבון מסחר או של "בוא שב ליידי", אלא, במקרה הטוב, מתבסס בהצגת עיקרי ממצאי המחקר והניסיון שלו בספר / קורסים שהוא עורך.
    אתה יכול לטעון שהגישה הזו לא מספקת אותך, אבל העובדה היא שמאות מיליוני אנשים שקונים את הספרים / קורסים מסתפקים בה...

    תאר לעצמך שכל אחד מאלפי האנשים שקנו את הספר שלי (77 טיפים של זהב בשיווק ומכירות) היה מבקש ממני שאוכיח לו באופן אישי את נכונות הטיפים? - זה לא מעשי.

    השבמחק
  10. שי,

    זה לא רק מעשי ופרקטי אלא אפילו מבוצע.

    דוגמא 1: Timothy Sykes כל הטריידים שלו מאומתים על ידי שירות Covestor זה מתחבר לך לחשבון ואוטמטית מראה בדיוק רווח והפסד על כל טרייד עד לסנט האחרון. אי אפשר לרמות את זה. בנוסף, הסכום הכולל שהוא הרוויח מוצג לאחר שאומת על ידי רו"ח.

    דוגמא 2: Larry Levin - מציג אישורים של רו"ח והבורסה CME עצמה (סוחר מהרצפה) לגבי הסכומים המדוייקים שהוא הרוויח/הפסיד.

    לשני הסוחרים האלו יש יותר מכמה אלפי קוראים ומנויים.

    לגבי הספר, זה אכן לא רלוונטי שאם מישהו מוציא ספר על גינון, טיפול באופנוע ותכנות שהוא יציג באופן אישי תוצאות גינון אבל מה הקשר? תחום המסחר בכלל ולימוד בפרט זה לא גינון ולא שיווק - או לפחות לא אמור להיות שיווק למרות שבהרבה מקרים היום קשה לעשות הבחנה ;-)

    בתחומים אחרים יש גם אמצעים אחרים לבדוק את אמינות בעל המקצוע, לא חייב להיות חשבון, אם זה תעודה מסודרת כמו חשמלאי מומסך או פרסום מאמרים ומחקרים שעומדים לביקורת מקצועית כמו מרצים באוניברסיטה. במסחר אין דרך אחרת, מה לעשות ומסחר זה קניה ומכירה והחומר גלם הוא כסף, זה מה שזה. הדרך שהצעתי קלה ובהחלט מבוצעת כמו שהדגמתי לך. זה שהרוב לא מעוניינים לעשות את זה זה סיפור אחר וגם די ברור למה. הרוב גם לא הייתי נותן להם שקל או דקה מזמני תמורת ה"ידע" שלהם.

    דוגמא 3 קצת שונה: FuturesTrader71 - סוחר בעל חברת מסחר פרטית שלא מוכר כלום אלא סוחר לעצמו, לא מציג סכומים אבל כל יום במשך שנה כבר הוא אומר מראש לפני שהוא נכנס לפוזיציה וכשהוא סוגר אותה, הכל מתועד דרך טוויטר ויש לו אלפי עוקבים. והוא גם מסביר ועונה לשאלות של אנשים. הכל בחינם, רק לאחרונה בגלל המאסות של השאלות של האנשים והזמן שהוא משקיע הוא מבקש תרומה של $15 תמורת הוובינאר שאפילו לא הולך לכיס שלו אלא לארגון צדקה מוכר בארה"ב שעוזר לבני נוער.

    תראה לי סוחר אחד בארץ שמלמד ועושה חצי ממה שהשלוש דוגמאות האלה. כמו שהראתי לך זה בהחלט מעשי, פרקטי ומבוצע בתכלס.

    אני מכיר בוודאות אנשים בארץ שמתרברבים שהם סוחרים והם לא, וגם לא יודעים לסחור. וגם אתה מכיר.

    בסופו של דבר זה תלוי בבן האדם הספציפי אם הוא באמת מעוניין ומסוגל לתת הוכחות כלשהן או לא, עובדה שיש אנשים שעושים את זה ובקלות.

    השבמחק
  11. שי,

    זה לא רק מעשי ופרקטי אלא אפילו מבוצע.

    דוגמא 1: Timothy Sykes כל הטריידים שלו מאומתים על ידי שירות Covestor זה מתחבר לך לחשבון ואוטמטית מראה בדיוק רווח והפסד על כל טרייד עד לסנט האחרון. אי אפשר לרמות את זה. בנוסף, הסכום הכולל שהוא הרוויח מוצג לאחר שאומת על ידי רו"ח.

    דוגמא 2: Larry Levin - מציג אישורים של רו"ח והבורסה CME עצמה (סוחר מהרצפה) לגבי הסכומים המדוייקים שהוא הרוויח/הפסיד.

    לשני הסוחרים האלו יש יותר מכמה אלפי קוראים ומנויים.

    לגבי הספר, זה אכן לא רלוונטי שאם מישהו מוציא ספר על גינון, טיפול באופנוע ותכנות שהוא יציג באופן אישי תוצאות גינון אבל מה הקשר? תחום המסחר בכלל ולימוד בפרט זה לא גינון ולא שיווק - או לפחות לא אמור להיות שיווק למרות שבהרבה מקרים היום קשה לעשות הבחנה ;-)

    בתחומים אחרים יש גם אמצעים אחרים לבדוק את אמינות בעל המקצוע, לא חייב להיות חשבון, אם זה תעודה מסודרת כמו חשמלאי מומסך או פרסום מאמרים ומחקרים שעומדים לביקורת מקצועית כמו מרצים באוניברסיטה. במסחר אין דרך אחרת, מה לעשות ומסחר זה קניה ומכירה והחומר גלם הוא כסף, זה מה שזה. הדרך שהצעתי קלה ובהחלט מבוצעת כמו שהדגמתי לך. זה שהרוב לא מעוניינים לעשות את זה זה סיפור אחר וגם די ברור למה. הרוב גם לא הייתי נותן להם שקל או דקה מזמני תמורת ה"ידע" שלהם.

    דוגמא 3 קצת שונה: FuturesTrader71 - סוחר בעל חברת מסחר פרטית שלא מוכר כלום אלא סוחר לעצמו, לא מציג סכומים אבל כל יום במשך שנה כבר הוא אומר מראש לפני שהוא נכנס לפוזיציה וכשהוא סוגר אותה, הכל מתועד דרך טוויטר ויש לו אלפי עוקבים. והוא גם מסביר ועונה לשאלות של אנשים. הכל בחינם, רק לאחרונה בגלל המאסות של השאלות של האנשים והזמן שהוא משקיע הוא מבקש תרומה של $15 תמורת הוובינאר שאפילו לא הולך לכיס שלו אלא לארגון צדקה מוכר בארה"ב שעוזר לבני נוער.

    תראה לי סוחר אחד בארץ שמלמד ועושה חצי ממה שהשלוש דוגמאות האלה. כמו שהראתי לך זה בהחלט מעשי, פרקטי ומבוצע בתכלס.

    אני מכיר בוודאות אנשים בארץ שמתרברבים שהם סוחרים והם לא, וגם לא יודעים לסחור. וגם אתה מכיר.

    בסופו של דבר זה תלוי בבן האדם הספציפי אם הוא באמת מעוניין ומסוגל לתת הוכחות כלשהן או לא, עובדה שיש אנשים שעושים את זה ובקלות.

    השבמחק
  12. שי,

    זה לא רק מעשי ופרקטי אלא אפילו מבוצע.

    דוגמא 1: Timothy Sykes כל הטריידים שלו מאומתים על ידי שירות Covestor זה מתחבר לך לחשבון ואוטמטית מראה בדיוק רווח והפסד על כל טרייד עד לסנט האחרון. אי אפשר לרמות את זה. בנוסף, הסכום הכולל שהוא הרוויח מוצג לאחר שאומת על ידי רו"ח.

    דוגמא 2: Larry Levin - מציג אישורים של רו"ח והבורסה CME עצמה (סוחר מהרצפה) לגבי הסכומים המדוייקים שהוא הרוויח/הפסיד.

    לשני הסוחרים האלו יש יותר מכמה אלפי קוראים ומנויים.

    לגבי הספר, זה אכן לא רלוונטי שאם מישהו מוציא ספר על גינון, טיפול באופנוע ותכנות שהוא יציג באופן אישי תוצאות גינון אבל מה הקשר? תחום המסחר בכלל ולימוד בפרט זה לא גינון ולא שיווק - או לפחות לא אמור להיות שיווק למרות שבהרבה מקרים היום קשה לעשות הבחנה ;-)

    בתחומים אחרים יש גם אמצעים אחרים לבדוק את אמינות בעל המקצוע, לא חייב להיות חשבון, אם זה תעודה מסודרת כמו חשמלאי מומסך או פרסום מאמרים ומחקרים שעומדים לביקורת מקצועית כמו מרצים באוניברסיטה. במסחר אין דרך אחרת, מה לעשות ומסחר זה קניה ומכירה והחומר גלם הוא כסף, זה מה שזה. הדרך שהצעתי קלה ובהחלט מבוצעת כמו שהדגמתי לך. זה שהרוב לא מעוניינים לעשות את זה זה סיפור אחר וגם די ברור למה. הרוב גם לא הייתי נותן להם שקל או דקה מזמני תמורת ה"ידע" שלהם.

    דוגמא 3 קצת שונה: FuturesTrader71 - סוחר בעל חברת מסחר פרטית שלא מוכר כלום אלא סוחר לעצמו, לא מציג סכומים אבל כל יום במשך שנה כבר הוא אומר מראש לפני שהוא נכנס לפוזיציה וכשהוא סוגר אותה, הכל מתועד דרך טוויטר ויש לו אלפי עוקבים. והוא גם מסביר ועונה לשאלות של אנשים. הכל בחינם, רק לאחרונה בגלל המאסות של השאלות של האנשים והזמן שהוא משקיע הוא מבקש תרומה של $15 תמורת הוובינאר שאפילו לא הולך לכיס שלו אלא לארגון צדקה מוכר בארה"ב שעוזר לבני נוער.

    תראה לי סוחר אחד בארץ שמלמד ועושה חצי ממה שהשלוש דוגמאות האלה. כמו שהראתי לך זה בהחלט מעשי, פרקטי ומבוצע בתכלס.

    אני מכיר בוודאות אנשים בארץ שמתרברבים שהם סוחרים והם לא, וגם לא יודעים לסחור. וגם אתה מכיר.

    בסופו של דבר זה תלוי בבן האדם הספציפי אם הוא באמת מעוניין ומסוגל לתת הוכחות כלשהן או לא, עובדה שיש אנשים שעושים את זה ובקלות.

    השבמחק
  13. שי,

    זה לא רק מעשי ופרקטי אלא אפילו מבוצע.

    דוגמא 1: Timothy Sykes כל הטריידים שלו מאומתים על ידי שירות Covestor זה מתחבר לך לחשבון ואוטמטית מראה בדיוק רווח והפסד על כל טרייד עד לסנט האחרון. אי אפשר לרמות את זה. בנוסף, הסכום הכולל שהוא הרוויח מוצג לאחר שאומת על ידי רו"ח.

    דוגמא 2: Larry Levin - מציג אישורים של רו"ח והבורסה CME עצמה (סוחר מהרצפה) לגבי הסכומים המדוייקים שהוא הרוויח/הפסיד.

    לשני הסוחרים האלו יש יותר מכמה אלפי קוראים ומנויים.

    לגבי הספר, זה אכן לא רלוונטי שאם מישהו מוציא ספר על גינון, טיפול באופנוע ותכנות שהוא יציג באופן אישי תוצאות גינון אבל מה הקשר? תחום המסחר בכלל ולימוד בפרט זה לא גינון ולא שיווק - או לפחות לא אמור להיות שיווק למרות שבהרבה מקרים היום קשה לעשות הבחנה ;-)

    בתחומים אחרים יש גם אמצעים אחרים לבדוק את אמינות בעל המקצוע, לא חייב להיות חשבון, אם זה תעודה מסודרת כמו חשמלאי מומסך או פרסום מאמרים ומחקרים שעומדים לביקורת מקצועית כמו מרצים באוניברסיטה. במסחר אין דרך אחרת, מה לעשות ומסחר זה קניה ומכירה והחומר גלם הוא כסף, זה מה שזה. הדרך שהצעתי קלה ובהחלט מבוצעת כמו שהדגמתי לך. זה שהרוב לא מעוניינים לעשות את זה זה סיפור אחר וגם די ברור למה. הרוב גם לא הייתי נותן להם שקל או דקה מזמני תמורת ה"ידע" שלהם.

    דוגמא 3 קצת שונה: FuturesTrader71 - סוחר בעל חברת מסחר פרטית שלא מוכר כלום אלא סוחר לעצמו, לא מציג סכומים אבל כל יום במשך שנה כבר הוא אומר מראש לפני שהוא נכנס לפוזיציה וכשהוא סוגר אותה, הכל מתועד דרך טוויטר ויש לו אלפי עוקבים. והוא גם מסביר ועונה לשאלות של אנשים. הכל בחינם, רק לאחרונה בגלל המאסות של השאלות של האנשים והזמן שהוא משקיע הוא מבקש תרומה של $15 תמורת הוובינאר שאפילו לא הולך לכיס שלו אלא לארגון צדקה מוכר בארה"ב שעוזר לבני נוער.

    תראה לי סוחר אחד בארץ שמלמד ועושה חצי ממה שהשלוש דוגמאות האלה. כמו שהראתי לך זה בהחלט מעשי, פרקטי ומבוצע בתכלס.

    אני מכיר בוודאות אנשים בארץ שמתרברבים שהם סוחרים והם לא, וגם לא יודעים לסחור. וגם אתה מכיר.

    בסופו של דבר זה תלוי בבן האדם הספציפי אם הוא באמת מעוניין ומסוגל לתת הוכחות כלשהן או לא, עובדה שיש אנשים שעושים את זה ובקלות.

    השבמחק
  14. שי,

    זה לא רק מעשי ופרקטי אלא אפילו מבוצע.

    דוגמא 1: Timothy Sykes כל הטריידים שלו מאומתים על ידי שירות Covestor זה מתחבר לך לחשבון ואוטמטית מראה בדיוק רווח והפסד על כל טרייד עד לסנט האחרון. אי אפשר לרמות את זה. בנוסף, הסכום הכולל שהוא הרוויח מוצג לאחר שאומת על ידי רו"ח.

    דוגמא 2: Larry Levin - מציג אישורים של רו"ח והבורסה CME עצמה (סוחר מהרצפה) לגבי הסכומים המדוייקים שהוא הרוויח/הפסיד.

    לשני הסוחרים האלו יש יותר מכמה אלפי קוראים ומנויים.

    לגבי הספר, זה אכן לא רלוונטי שאם מישהו מוציא ספר על גינון, טיפול באופנוע ותכנות שהוא יציג באופן אישי תוצאות גינון אבל מה הקשר? תחום המסחר בכלל ולימוד בפרט זה לא גינון ולא שיווק - או לפחות לא אמור להיות שיווק למרות שבהרבה מקרים היום קשה לעשות הבחנה ;-)

    בתחומים אחרים יש גם אמצעים אחרים לבדוק את אמינות בעל המקצוע, לא חייב להיות חשבון, אם זה תעודה מסודרת כמו חשמלאי מומסך או פרסום מאמרים ומחקרים שעומדים לביקורת מקצועית כמו מרצים באוניברסיטה. במסחר אין דרך אחרת, מה לעשות ומסחר זה קניה ומכירה והחומר גלם הוא כסף, זה מה שזה. הדרך שהצעתי קלה ובהחלט מבוצעת כמו שהדגמתי לך. זה שהרוב לא מעוניינים לעשות את זה זה סיפור אחר וגם די ברור למה. הרוב גם לא הייתי נותן להם שקל או דקה מזמני תמורת ה"ידע" שלהם.

    דוגמא 3 קצת שונה: FuturesTrader71 - סוחר בעל חברת מסחר פרטית שלא מוכר כלום אלא סוחר לעצמו, לא מציג סכומים אבל כל יום במשך שנה כבר הוא אומר מראש לפני שהוא נכנס לפוזיציה וכשהוא סוגר אותה, הכל מתועד דרך טוויטר ויש לו אלפי עוקבים. והוא גם מסביר ועונה לשאלות של אנשים. הכל בחינם, רק לאחרונה בגלל המאסות של השאלות של האנשים והזמן שהוא משקיע הוא מבקש תרומה של $15 תמורת הוובינאר שאפילו לא הולך לכיס שלו אלא לארגון צדקה מוכר בארה"ב שעוזר לבני נוער.

    תראה לי סוחר אחד בארץ שמלמד ועושה חצי ממה שהשלוש דוגמאות האלה. כמו שהראתי לך זה בהחלט מעשי, פרקטי ומבוצע בתכלס.

    אני מכיר בוודאות אנשים בארץ שמתרברבים שהם סוחרים והם לא, וגם לא יודעים לסחור. וגם אתה מכיר.

    בסופו של דבר זה תלוי בבן האדם הספציפי אם הוא באמת מעוניין ומסוגל לתת הוכחות כלשהן או לא, עובדה שיש אנשים שעושים את זה ובקלות.

    השבמחק
  15. בלוגספוט החליט שהתגובה שלי חשובה מספיק בשביל להציג אותה חמש פעמים אני רואה :-) תרגיש חופשי להעיף את המיותרות. ותעבור לדומיין משלך,הגיע הזמן לא? :-)

    השבמחק