כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 28 בינואר 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

דונלד טראמפ מתחיל לעבוד. מכריז על סכסוך מול סין, בונה חומה בין ארה"ב למקסיקו, מבטל את הסכם הסחר הטראנס-פאסיפי... כל הדברים האלה, כמובן, נמצאים עדיין ברמה של הצהרות, אך הם מבטאים את הלך הרוח הנוכחי בממשל האמריקאי (ולפי תוצאות הבחירות כנראה שגם בקרב חלק ניכר בציבור האמריקאי). מן הסתם חלק מההצהרות יתאדו, אחרות יתמסמסו וגם אלה שכן יצאו לפועל, יישומן יארך זמן רב.

למשקיעים המתבססים על ניתוח פונדמנטלי יש עכשיו הרבה עבודה - להעריך מחדש את הסיכויים של כל אחת מההצהרות לצאת לפועל, ואת מגוון ההשלכות האפשריות (ולעתים הסותרות) שלהם. אנו, הסוחרים לטווחי זמן קצרים יחסית המתבססים על ניתוח טכני לא מוטרדים משאלות שכאלה. יותר מזה, המצב הדינמי אמור לייצר הרבה הזדמנויות. כרגיל,השאלה האמתית מבחינתו תהיה האם השוק יספק איתותים מראש, והאם נשכיל לנצל אותם.

שני המטבעות החזקים ביותר בשבוע המסחר החולף היו ה- NZD וה- CAD, והשניים החלשים ביותר היו ה- EUR וה- AUD. לאחר ארבעה שבועות רצופים של עליות הזהב נחלש השבוע. הנפט המשיך לדשדש זה השבוע השמיני ברציפות. מדדי המניות האמריקאים (ורוב האחרים) נהנו משבוע של עליות.

מתוך שבעת הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, חמישה נכנסו לפעולה, וכולם הגיעו ליעד הרווח שלהם!

ולשבוע הקרוב,

EUR/USD
ירידת המחיר מתחת לשפל של יום חמישי האחרון (הקו האדום) תשלים תבנית היפוך לשורט (לא מאוד "יפה"...). פקודת קטיעת ההפסד תמוקם מעל לשיא של יום שישי (הקו השחור) .







USD/JPY
עליית המחיר מעל לשיא של יום חמישי שעבר (הקו הירוק) תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ל-לונג.








AUD/USD
שבירת השפל של יום חמישי שעבר תשלים את תבנית ההיפוך לשורט.









EUR/CAD
ירידה מתחת לשפל של יום חמישי (הקו האדום) תשלים תבנית היפוך ותספק איתות למכירת הצמד.








NZD/CAD
תבנית דומה לקודמת...









GBP/CAD
לאחר שבוע רצוף של עליות, ועוד שבוע של דשדוש, פריצת השיא של יום שלישי האחרון (הקו הירוק) תאותת על סיכוי טוב למהלך עליות נוסף.









מדדי המניות בבורסה האמריקאית
בסקירה של השבוע שעבר כתבתי שלפי התאוריה פריצת אזור הדשדוש אמורה להתבצע לכיוון המגמה הקודמת, קרי כלפי מעלה. ואכן, שני מדדי המניות העיקריים, ה- SPX של בורסת ניו-יורק (בתמונה), וה- COMPQ של בורסת נאסד"ק פרצו ביום רביעי בשבוע שחלף את אזור הדשדוש והחלו לדשדש בגבהים חדשים. מדד המניות הקטנות, לעומתם, ה- RUSSELL2000, נשאר באזור הדשדוש הגולש באטיות כלפי מטה.




מה זה אומר?
ראשית, אף אחת מהאסטרטגיות שלי לא מספקת איתות קונקרטי.
שנית, כמו שגם כתבתי כבר בשבוע שעבר, אני עדיין חושב שהמהלך הרציני הבא יהיה דווקא כלפי מטה.


שבוע מסחר מוצלח לכולם!










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה