כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 14 בינואר 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

"שיטת המסחר החדשה בוולסטריט" - מאמר שפורסם השבוע בכלכליסט מציג שיטת מסחר המתבססת על ציוציו של הנשיא האמריקאי הנבחר בטוויטר. כאשר הציוץ תוקף חברה כלשהי, הסוחרים מניחים שהדבר יביא לירידה זמנית במחיר המנייה שלה, דבר המהווה הזדמנות לשורט קצר, או לרכישת המניה במחיר אטרקטיבי יותר. ולהפך.

אנקדוטה נחמדה, אך צריך לזכור שאסטרטגיית מסחר איכותית חייבת לכלול הרבה יותר מאשר איתות כניסה לעסקה. למשל, קריטריונים לקטיעת ההפסד, קריטריונים למימוש הרווח, ניהול סיכונים ועוד. אגב, דרך מצוינת ללמוד כיצד סוחרים ומשקיעים מקצוענים חושבים ומתנהלים היא הקורס החדש שלי.


ונחזור לשגרה... המטבע החזק ביותר בשבוע שחלף היה ה- AUD, כאשר גם אחיו ה- NZD היה חזק יחסית. המטבע החלש ביותר ה- GBP. הזהב והכסף התחזקו זה השבוע השלישי ברציפות, בעוד הנפט סיים את השבוע במחיר נמוך במעט מזה שזו פתח אותו, אך בסך הכול מחירו מדשדש כבר יותר מחודש. מדדי המניות ברחבי הגלובוס, כמו גם האמריקאים, הפגינו שונות גבוהה.

מבין 2 הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, ה- EUR/AUD נכנס לפעולה ביום שלישי והגיע בקלות ליעד הרווח שלו.

ולשבוע הקרוב,

USD/CAD
הנר של יום חמישי האחרון, היה בתצורת פין-בר על רצועת הבולינג'ר התחתונה. פריצת השיא של נר זה תהווה איתות לרכוש את הצמד. מכיוון שהנר של יום שישי היה נר פנימי, הטריגר עדיין לא הופעל, והוא ממתין לתחילת השבוע הבא.







EUR/JPY
האם לאחר חודש של התחזקות, ועוד כחודש וחצי של דשדוש, ה- EUR יתחיל מהלך של היחלשות ה- EUR מול ה- JPY? שבירת הנמוך של יום שישי תספק איתות כניסה לשורט, עם פוטנציאל למהלך גדול בהרבה מיעד הרווח הקלאסי של 1:1.

המחמירים יכולים להמתין לשבירת הנמוך של יום חמישי, דבר שיספק חיזוק נוסף לכך שהמחיר יצא מאזור הדשדוש של החודש האחרון.



מדדי המניות בבורסה האמריקאית
בעוד מדדי ה- SPX של בורסת ניו-יורק וה- RUSSELL של המניות הקטנות עברו שבוע של דשדוש מוחלט, מדד ה- NASDAQ המשיך במגמת העלייה, ובמהלך יום שישי אף שבר שיאי גובה. בסך הכול, שלושת המדדים נמצאים באזור השיא, מבלי לספק איתות חולשה כלשהו.

מבחינה טכנית, התבנית ה- "יפה" ביותר מתקיימת במדד ה- RUSSELL במסגרת זמן שבועית - תבנית מתצורת דגל שורי, כאשר פריצת שער 1,392.71 כלפי מעלה (הקו הירוק) תאותת על חידוש מגמת העלייה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה