כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 21 באפריל 2018

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

לאחר ששקע אבק האירועים שחווינו בשבועות האחרונים, נראה שמלחמת הסחר בין ארה"ב לסין היא הדבר היחיד שבאמת מאיים כיום על השווקים הפיננסיים. לא מדובר באירוע חד-פעמי, אלא באיום שרמת המוחשיות שלו תעלה ותרד אחת לתקופה בהתאם להתפתחויות הפוליטיות, והשפעותיו על מגוון שווקים וסקטורים ישתנו בהתאם.

עבור סוחרים אקטיביים מדובר בהזדמנויות שיופיעו בכל פעם שהשוק יגיב בתנודתיות גבוהה להתפתחות כזו או אחרת.


השבוע שחלף,

ה- USD היה הכוכב של שבוע המסחר שחלף (כנראה שהאמריקאים לא מרוצים מזה...), ה- NZD היה המטבע החלש ביותר מבין המטבעות המרכזיים. מחירם של הזהב והכסף המשיך לדשדש, ומחיר הנפט המשיך לעלות. מדדי המניות בבורסה האמריקאית סיימו את השבוע במחיר מעט גבוה יותר מזה שבו פתחו אותו, אך הנר השבועי הנו נר היפוך המצביע כלפי מטה.

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, ה- EUR/JPY וה- AUD/CHF נכנסו לפעולה כבר ביום שני - מוקדם מדיי לטעמי, ואכן עוד באותו היום כל אחד מהצמדים פגשו את מחיר קטיעת ההפסד.

רואים את עתידכם הכלכלי במסחר?
 מעוניינים ללמוד בצורה מסודרת ומקיפה את אסטרטגיות המסחר שלי?

שבוע המסחר הקרוב,

לקראת שבוע המסחר הקרוב, הצמד AUD/NZD מציג סוגיה מעניינת

AUD/NZD
במסגרת זמן יומית, הנר של יום חמישי סיפק איתות שורט לפי אסטרטגיית נר היפוך על רצועת הבולינג'ר. האיתות לא הופעל במהלך יום שישי, והוא תקף גם ליום שני. הבעיה היא כמובן שבמסגרת זמן יומית אני נמנע מלחנוך עסקאות ביום המסחר הראשון של השבוע...







בחינת הצמד במסגרת זמן 4 שעתית, מראה שהוא עומד להשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר. בשונה ממסגרת הזמן היומית, במסגרת זמן 4 שעתית אין לי בעיה לחנוך עסקאות גם במהלך יום שני (החל מהשעה 8:00).

לכן, בקונסטלציה הנוכחית, האיתות המבוסס על מסגרת זמן יומית אינו רלוונטי עבורי. ביום שני בבוקר אבדוק את מצב הצמד, ואם האיתות המבוסס על מסגרת זמן 4 שעתית עדיין יהיה תקף, אשקול להזין הוראות מתאימות למערכת המסחר.



מדדי המניות בבורסה האמריקאית,

מדדי המניות בבורסה האמריקאים חווים מאז סוף חודש ינואר תקופה סוערת המתאפיינת בתנודתיות גבוהה וחוסר החלטיות. מה מספק איתות אמין יותר לכיוון העתידי של השוק, שלושת השיאים היורדים או שני השפלים העולים? בסופו של דבר, וזה כנראה לא יקרה בעוד הרבה מאוד זמן, השוק יבחר כיוון.  אבל לאיזה צד?

אגב, תקופות כאלה הרסניות לסוחרי SWING ומאוד מסוכנות ל- day traders.
מומלץ לשקול הקטנת סיכונים ואולי אף הפסקת מסחר עד שהבורסות יירגעו.


מבחינה טכנית ארוכת טווח, כל עוד הממוצע הנע פשוט 50 נמצא מעל לממוצע נע פשוט 200 (וזה המצב כרגע), השוק עדיין נמצא במגמת עלייה. מבחינה טכנית קצרת טווח, רק איתותים קונקרטיים - כל אחד בהתאם לאסטרטגיות המסחר שלו - יצביעו על הסתברות גבוהה יחסית לתנועה בכיוון מסוים.

בסקירה מהשבוע שעבר הוצגה תבנית כזו לשורט (בסופו של דבר הטריגר לשורט לא הופעל), השבוע אף אחת מהאסטרטגיות שלי לא מספקת איתות קונקרטי.

נקודה אחרונה בנושא הזה. שלושת ימי שישי האחרונים היו ימי מסחר אדומים גדולים יחסית. מן הסתם הדבר מצביע על חששם של המשקיעים מהעלול לקרות במהלך חופשת סוף השבוע... האם (או, מתי) הסנטימנט הזה יוכיח את עצמו?


שבוע מסחר מוצלח לכולם!













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה