כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום ראשון, 15 באפריל 2018

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

מהרגע שהתחלתי לכתוב את הפוסט הזה ועד שסיימתי אותו התפרסם שהאמריקאים ובני בריתם הפציצו בסוריה פעם נוספת (פעמיים בסך הכל במהלך סוף השבוע), ושמזל"ט שזהות שולחיו לא ידועה הפציץ בסיס בו שהו קצינים איראניים. למשבר צבאי במזרח התיכון עשויות להיות מגוון השלכות על השווקים הפיננסיים, חלקן מידיות - עלייה במחיר הנפט, השפעה על שערי חליפין של מטבעות, ירידה בבורסות המניות, וחלקן לטווח ארוך יותר - תרומה לרווחיות של חברות המייצרות נשק ותחמושת למשל.

אגב, גם אם הרגיעה תשוב לאזורנו הדבר ישפיע על השווקים הפיננסיים...

כיצד יתפתחו העניינים הפוליטיים-ביטחוניים ואיזה השפעות בפועל יהיו להם על השווקים הפיננסיים? ימים יגידו. כסוחרים טכניים אנו לא נדרשים לניתוחים שכאלה. מה שכן, בייחוד אלה מבינינו שפועלים במסגרת זמן יומית, כדאי להפגין מעט יותר זהירות.

השבוע שחלף

המטבעות החלשים ביותר במהלך השבוע שהסתיים היו ה- JPY, וה- CHF. המטבעות החזקים ביותר היו ה- NZD, AUD וה- CAD, כאשר האחרון מנצח בפוטו-פיניש.

מחירו של הביטקוין עלה מעט, בעוד הזהב והכסף המשיכו בשדשדושם. מחירי הנפט, כמו שניתן לצפות כאשר המתח במזרח התיכון עולה, עלו ושברו שיא בן יותר משלוש שנים במחיר. מדדי המניות עלו השבוע.

מבין הצמדים שהוצגו בסקירה הקודמת, רק ה- GBP/CAD נכנס לפעולה, אך זה קרה ביום שני - מוקדם מדיי לטעמי, והניב הפסד.

שבוע המסחר הקרוב

מעבר על הגרפים (במסגרת זמן יומית) במהלך סוף השבוע העלה ארבעה צמדים מעניינים למעקב, כאשר בכולם אסטרטגיית נר היפוך על רצועת הבולינג'ר היא זו המייצרת את האיתות. האסטרטגיה משלבת כלי מתמטי-סטטיסטי - רצועות הבולינג'ר, עם תצורת נרות המחיר כדי לזהות מצבים בהם המחיר התרחק מהממוצע וקיימת סבירות גבוהה יחסית למהלך של תיקון.

GBP/USD
הנר של יום שישי מספק איתות לשורט באסטרטגיית נר היפוך על רצועת הבולינג'ר. הטריגר לכניסה לעסקת שורט יינתן כאשר המחיר ירד מתחת לשפל של הנר הזה.







AUD/USD
תבנית דומה לקודמת. מכיוון שבשני המקרים ה- USD שותף בצמד, מומלץ להתחשב בדבר בעת ניהול הסיכונים.



EUR/JPY

ועוד צמד המייצר איתות דומה...









AUD/CHF
ועוד אחד...









מדדי המניות בבורסה האמריקאית
כאמור, בסך הכל מדדי המניות בבורסה האמריקאית סיימו את השבוע מעט גבוה מהמקום שבו התחילו אותו, אך התמונה הגדולה יותר היא של דשדוש אליו התלוותה ירידה בנפחי הפעילות. באופן קונקרטי, על מדד הנאסד"ק נוצר איתות לשורט באסטרטגיית חזרת למגמה. האיתות יופעל אם המחיר ירד מתחת לשפל של יום שישי.






שבוע מסחר מוצלח!












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה