כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 28 באפריל 2018

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

"ג'ף בזוס התעשר אתמול ב- 12 מיליארד דולר"
"ג'ף בזוס התעשר אתמול ב- 12 מיליארד דולר", יום לפני כן הוא "הפסיד" 4.6 מיליארד... גם הונם של שאר מייסדי ענקיות ההיי-טק גדל וקטן מדי יום במיליארדי דולרים. התנודתיות הזו בשווי הונם של המיליארדרים מספקת כותרות אטרקטיביות לעיתונאים, אך היא כמובן אנקדוטלית.

היזמים המצליחים עשו זאת בזכות התמקדות בחלום ובמימושו, ולא בגלל שהתמקדו בשווי מניותיהם. הם ממשיכים להצליח מכיוון שגם כיום הם לא מאפשרים לשוויים הכספי, ולבטח לא לתנודתיות בערכו, להסיט את תשומת לבם מהדברים החשובים באמת להמשך שגשוגם - זיהוי מגמות השוק, איתור הזדמנויות, אספקת מוצרים ושירותים איכותיים וכדומה.

בסופו של דבר, הרווחים וההון הם התוצאה של ביצוע הפעולות הנכונות בעקביות ולאורך זמן, ובזה המצליחנים מתמקדים.  גם אנו, כסוחרים וכמשקיעים, עדיף שנתמקד בתהליכי קבלת ההחלטות והוצאתן לפועל, ולאו דווקא בתוצאה שכל טרייד בפני עצמו, או כל יום מסחר בפני עצמו, מייצרים.

שבוע המסחר שחלף,

שבוע שני ברציפות שה- USD הוא המטבע המפגין את העצמה הרבה ביותר, כאשר גם ה- CAD הפגין בשבוע שחלף עצמה יחסית לשאר המטבעות. ה- NZD היה המטבע החלש ביותר. מחיר הביטקוין עלה זה השבוע השלישי ברציפות, מחירי הזהב והכסף ירדו השבוע, עדיין עמוק בתוך טווח הדשדוש שלהם, וגם מחירי הנפט דשדשו השבוע בטווח מחירים קטן. מדדי המניות בבורסה האמריקאית התחילו את השבוע בירידות וסיימו אותו בירידות, כשבתווך היו שני גאפים כלפי מעלה, כך שבסך הכל הירידה השבועית שלהם היתה קטנה.

הרעיון על ה- AUD/NZD שהוצג בסקירה הקודמת לא נכנס לפעולה.

רואים את עתידכם הכלכלי במסחר?
 מעוניינים ללמוד בצורה מסודרת ומקיפה את אסטרטגיות המסחר שלי?

שבוע המסחר הקרוב,

NZD/USD
NZD/USD גרף יומי
כפי שכבר צוין, במהלך השבוע שעבר ה- USD היה המטבע החזק ביותר, בעוד ה- NZD היה החלש ביותר. התמונה הגדולה יותר מראה שמאז תחילת השנה הצמד מדשדש בתעלה בעלת שיפוע שלילי מתון (ירידת המחיר בצמד הזה משמעותה שה- USD מתחזק וה- NZD נחלש).

מהלך הירידות של השבועיים האחרונים הביא לשבירת קו התמיכה, ולכן קיימת סבירות גבוהה שבסך הכול הצמד ימשיך לרדת בתקופה הקרובה. עד היכן סביר להניח שהירידות יימשכו?


NZD/USD גרף שבוע
לפי הגרף השבועי ניתן לזהות קו תמיכה (הקו הירוק, גם הוא נמצא בשיפוע יורד), וסביר להניח שמהלך הירידות יביא את מחיר הצמד לפגוש אותו, או לפחות להתקרב אליו בצורה משמעותית.







למה ניתן לצפות כעת? 

  1. באופן עקרוני כל מהלך של עלייה במחיר, עשוי, כאשר ייבלם והמחיר ישוב לרדת, לספק איתות איכותי לשורט. הדבר נכון כמובן בכל מסגרות הזמן. באופן קונקרטי, כל איתות לשורט שיתקבל באיזה מאסטרטגיות המסחר שלי יתקבל בברכה, ועשוי ליהנות מיעד רווח גבוה יותר מהיעד העקרוני של האסטרטגיה.
  2. לפי אסטרטגיית המסחר בקווי תמיכה והתנגדות, נמתין שהמחיר יעלה כדי לבדוק את קו התמיכה שנשבר ואז ייצר עליו נר היפוך לשורט (הראיתי את הרעיון הזה בהדרכה המצולמת הזו).



EUR/JPY
איתות קלסי באסטרטגיית חזרה למגמה. פריצת השיא של יום שישי תספק איתות לרכוש את הצמד. מחיר קטיעת ההפסד ימוקם מתחת לשפל של יום שישי.








מדדי המניות בבורסה האמריקאית,

בוובינר השבועי שנערך השבוע ועסק בהטיית האישוש במסחר ובהשקעות, התבוננו במצב מדדי המניות בפרספקטיבה רחבה מאוד, וראינו שהתנודתיות הגבוהה לה אנו עדים בחודשים האחרונים אינה דבר יוצא דופן, ובפני עצמה גם לא בהכרח מצביעה על סיום מהלך העליות.

מבחינה טכנית, כל עוד הממוצע נע 50 נמצא מעל לממוצע נע 200 המגמה של מדדי המניות עדיין עולה. עליית שערי הריבית, מלחמת הסחר עם סין, והמצב הפוליטי-גלובלי בהחלט מהווים איום, אך עדיין לא במידה שהכריעה את המדדים.

התנודתיות הגבוהה המלווה בהיעדר מגמה מספקות הזדמנויות מצוינות לסוחרים תוך-יומיים (day traders), אך מאוד בעייתיות לסוחר SWING. גם להם וגם למשקיעים הייתי ממליץ לשבת על הגדר עד שהשוק יתפוס כיוון.


שבוע מסחר מוצלח לכולם!























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה