כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 12 בנובמבר 2016

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

יש נשיא נבחר, ואין ספק שההמלצה להימנע ממסחר במסגרת זמן 4 שעתית ויומית עד לאחר היוודע תוצאות הבחירות הוכיחה את עצמה. ההפתעה טלטלה את השווקים ו- "הרסה" את התבניות הטכניות. בנוסף, צמדים רבים עדיין לא חזרו "לתפקוד נורמלי" בעקבות הטלטלה של יום רביעי האחרון, ולסוחרים במסגרות זמן 4 שעתית ומעלה מומלץ להימנע מהם. ביום רביעי העליתי סרטון הדרכה קצר בנושא.



דבר נוסף ראוי לציון הוא יציאת ה- GBP מהקיפאון שאחז בו בגלל אירוע ה- GBP flash crash שהתרחש ב- 6 לאוקטובר, וחזרתו למשפחת הצמדים הראויים למסחר בכל מסגרות הזמן.

המטבעות החזקים ביותר במהלך השבוע האחרון היו ה- GBP, ומעט פחות ממנו - כמה מפתיע לאור תחזיות ה- "מומחים" ה- USD. המטבע החלש ביותר היה ה- NZD, כאשר גם ה- JPY וה- EUR הפגינו חולשה בולטת ביחס לשאר המטבעות.

הנפט והגז נחלשו זה השבוע השלישי ברציפות, ואילו הזהב והכסף, אחרי שלושה שבועות רצופים של עליות ספגו חבטה עזה במחירם. מדדי המניות האמריקאים שנחבטו עם היוודע תוצאות הבחירות בארה"ב הפתיעו לאחר מכן בעצמת התיקון וסיימו את השבוע גבוה מהמקום שבו הוא נפתח. בורסות המניות בשאר מדינות העולם היו קצת פחות נלהבות...

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה האחרונה, וכאמור המלצתי לא להוציא אותם לפועל, ה- GBP/NZD נכנס לפעולה ביום ראשון (השוק סיפק אפשרות להצטרף לטרייד גם ביום שני) והגיע כבר ביום שלישי ליעד הרווח.

ולשבוע הקרוב,

EUR/GBP
לאחר ששבר שני קווי תמיכה (הקווים הירוקים האופקיים), נראה שהצמד נמצא בדרכו לעבר קו התמיכה האלכסוני העולה. כמובן שיש להמתין לאיתות קונקרטי כדי להצטרף למהלך הירידות, או לאיתות שקו התמיכה בלם את הירידות בכדי לרכוש את הצמד.






EUR/JPY
מזה כחודשיים וחצי שהצמד מדשדש בתוך תעלה אופקית בטווח של כ- 400 פיפסים. איתות בכל אחד מצידי התעלה יתקבל בברכה.








AUD/NZD
תבנית היפוך (ל-לונג) מבוססת רצועות בולינג'ר תושלם כאשר המחיר יפרוץ את השיא של יום חמישי האחרון (הקו האדום). החיסרון של התבנית הוא שאזור התנגדות ברור נמצא עוד לפני יעד הרווח.







מדדי המניות בבורסה האמריקאית
כאמור, בפרספקטיבה שבועית המדדים הפגינו בשבוע שחלף עצמה רבה. הגדיל מדד ה- RUSSELL 2000 שמייצג את המניות הקטנות, שהתחזק בכל אחד מימי השבוע שחלף ופרץ בעצמה לשיאים שלא נראו כמותם יותר משנה.

מבחינה טכנית, העליות החזירו את המדדים של המניות הגדולות (SPX, COMP) לאזור הדשדוש בו שהו חודשים ארוכים, וכעת יש להמתין ולראות כיצד המשקיעים (והשווקים) מתרגמים את בחירתו של טראמפ לנשיאות לפעולות בשוק. תקופת דשדוש חסר תוחלת של עוד שבוע-שבועיים בהחלט אפשרית.



שבוע מסחר מוצלח לכולם!












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה