כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 28 באוקטובר 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

מהי הסיבה העיקרית לכך שרוב הסוחרים מפסידים כסף בשווקים הפיננסיים?
"זה פשוט: הם עושים יותר מדיי, חושבים יותר מדיי, מסתכלים יותר מדיי על גרפים, הם סוחרים יותר מדיי והם מסכנים יותר מדיי..." (Nail Fuller)
הסוחרים והמשקיעים המצליחים ביותר כיום, מעבירים 99% מהזמן בלימוד השווקים ובהמתנה להזדמנויות המתאימות.

גישה כזו באה לדי ביטוי באופן מושלם בקרב משקיעים וסוחרים במסגרות זמן גדולות, אך במהותה היא נכונה גם עבור day traders. סגנון מסחר תוך-יומי משמעותו עבודה אינטנסיבית יחסית למשך מספר שעות ביום (במקרה שלי 3.5 לכל היותר), אך אין הכרח לבצע עסקאות באופן פעיל בכל משך הזמן הזה!

כמו בהשקעות ובמסחר SWING, גם במסחר תוך-יומי המפתח להצלחה הוא המתנה בסבלנות להופעת האיתותים האיכותיים ביותר. לעתים המשמעות היא המתנה של שעה ויותר להופעת האיתות הראשון, ולעתים אפילו של יום מסחר שלם ללא קבלת אף איתות.

השימוש במספר אסטרטגיות מסחר, והפעילות במספר שווקים (או ניירות ערך) במקביל נועד להקל על הקושי המנטאלי שבהמתנה, ולהגדיל את מספר ההזדמנויות ואת פוטנציאל הרווח, אך לא סותר את החשיבות בגישה הסבלנית!

מעוניינים להפוך את המסחר לעיסוק העיקרי שלכם?
רוצים ללמוד בצורה יסודית ומעמיקה את אסטרטגיות המסחר שלי?
הקישו כאן ונדבר...

השבוע שחלף,

ה- USD הפגין עצמה זה השבוע השני ברציפות. רק ה- JPY היה חזק ממנו מבין המטבעות המרכזיים. ה- AUD היה המטבע החלש ביותר בשבוע שחלף. מחירי הזהב והכסף ירדו זה השבוע השני ברציפות, בעוד מחירי הנפט עלו זה השבוע השלישי ברציפות.

מדדי המניות בבורסה האמריקאית המשיכו בדרכם צפונה, ואתם חלק מהמדדים של מדינות מרכזיות (יפן,  הודו, צרפת, גרמניה). בורסת המניות הספרדית, לעומת זאת, מדשדשת דרכה דרומה לאור האירועים בקטלוניה, ובמסגרת זמן שבועית מבשלת איתות לשורט המבוסס על אסטרטגיית חזרה למגמה.

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, זה על ה- AUD/CHF וזה שעל מחירי ה- SILVER נכנסו לפעולה בתזמון נכון (מאוחר יותר מיום שני בשעות הצהרים). צמד המט"ח הגיע ליעד הרווח, בעוד מחיר הכסף עדיין לא הגיע אליו, אך נמצא "בתוך הכסף".

השבוע הקרוב,

 GBP/USD
למרות התחזקות השבועית של ה- USD, מול ה- GBP מחירו בסך הכול מדשדש מזה 3 שבועות, וביום שישי האחרון יצר נר היפוך מתצורת פין-בר על רצועת הבולינג'ר התחתונה. פריצת השיא של הנר הזה תשלים איתות רכש באסטרטגיה "נר היפוך על רצועת הבולינג'ר".






USD/JPY
גם כאן הצמד מתבשל איתות לבלימת מהלך התחזקות ה- USD, הפעם בתצורת נר היפוך על אזור התנגדות אופקי (הקו הכתום). התבנית תושלם כאשר המחיר ירד מתחת לשפל של יום שישי.







מדדי המניות בבורסה האמריקאית
מדדי המניות האמריקאים ממשיכים לשבור שיאים, אך מבט מעמיק צריך (לדעתי) להדליק נורת אזהרה בקרב השוורים...

בסך הכל, מדד ה- SPX סגר את השבוע 1% גבוה יותר מהמקום בו הוא סגר את השבוע שעבר, אך כל העלייה הזו נסמכת על 2 סקטורים בלבד (הטכנולוגיה, ומוצרי ושירותי צריכה לא הכרחיים - Consumer Discretionary). יותר מזה, גם בסקטורים אלה העלייה התרחשה אך ורק ביום שישי. בשאר ימות השבוע שחלף גם הם דשדשו עם כל שאר הסקטורים.

לכן, מצד אחד המגמה ברורה ואסטרטגיות המסחר שלי לא מספקות איתות קונקרטי להיפוך מתקרב. מצד שני, מתחת לפני השטח מתקבלים איתותי חולשה לגבי נחישות שוק המניות האמריקאי.


סקטור התעשייה (Industrials)

בנוסף, כמובן, ניתן לחפש איתותים קונקרטיים על מדדי הסקטורים. השבוע, למשל, מדד הסקטור התעשייתי (Industrials) עומד להשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר לשורט.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה