כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 7 באוקטובר 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

האם הלאומנות והבדלנות ימשיכו להתפשט ויערערו עוד יותר את גוש האירו?

התופעה אינה חדשה, אך נראה שהמגמה הולכת ומתעצמת. אגב, כדרכן של תופעות מהסוג הזה, סנונית אחת מביאה אחריה סנוניות נוספות... מדובר בבדלנות פנים-מדינתית כדוגמת זו שמגיעה לשיאה בימים אלה בקטלוניה (ספרד), וגם בין מדינתית. בריטניה כבר החליטה לעזוב את האיחוד האירופי, ומפלגות הקוראות להגברת העצמאות של המדינה ביחס לאיחוד מתחזקות באיטליה ובמדינות נוספות.

שתי התופעות יוצרות חוסר וודאות המערערת את שלוותם של השווקים הפיננסיים, ומקשה על הקברניטים לנתב את הספינה. יתכן שזו הסיבה לדשדוש הנרחב בצמדי ה- EUR. אגב, מדדי המניות של ספרד ושל איטליה חוו שבוע של ירידות, בניגוד למגמה הכללית בבורסות המניות.

ומילת אזהרה לחסידי ה- "ניתוח הפונדמנטלי". ניסיון לצפות מראש כיצד השווקים יפרשו את המשמעות של מצבים שונים ויגיבו אליהם, ועל סמך הצפי הזה לחנוך מראש פוזיציות מסחר משול להטלת מטבע. מומלץ להמתין לאיתותים קונקרטיים המבוססים על אסטרטגיות המסחר המוכרות והבדוקות שלכם.


ה- USD היה המטבע שהתחזק במידה הרבה ביותר במהלך השבוע שחלף, כאשר גם ה- JPY הפגין עצמה יחסית לשאר המטבעות. המטבע החלש ביותר היה ה- GBP. מחיריהם של הנפט והזהב ירדו, בעוד מחיר הכסף דווקא עלה מעט במהלך השבוע שהסתיים. העלייה במדדי המניות בבורסה האמריקאית נמשכה, אם כי תוך ירידה במחזורי המסחר. 

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, רק ה- AUD/NZD נכנס לפעולה, וזה קרה במהלך יום חמישי, כך שעדיין מוקדם לדעת כיצד הדברים בצמד הזה מתפתחים.

ולשבוע הקרוב,

רבים מצמדי המטבעות (לא רק כאלה הקשורים ל- EUR) נמצאים בשבועות האחרונים במצב של דשדוש, דבר המקטין, לפחות בסגנון המסחר שלי, את סיכויי ההצלחה של עסקאות באופן משמעותי. שתי דוגמאות להמחשה:

EUR/AUD











CHF/JPY






מבין הצמדים שלא נמצאים בדשדוש, אף אחד לא מספק כרגע (במסגרת זמן יומית) תבנית התואמת את אלה בהן אני סוחר, כך שנשארנו רק עם צמד אחד מעניין למעקב.


GBP/USD
מחיר הצמד מתקרב לעבר קו תמיכה אלכסוני עולה. אם ייווצר על קו התמיכה הזה נר היפוך ל-לונג הדבר יספק איתות לרכוש את הצמד.







רוצים ללמוד כיצד אני סוחר בעזרת קווי תמיכה והתנגדות?
למידע נוסף הקישו כאן



מדדי המניות בבורסה האמריקאית
מדדי המניות האמריקאים ממשיכים לשבור שיאים וכפי שכבר כתבתי לא-פעם אין סימן לסיום מהלך העליות. זוהי המחשה מושלמת לעצמתן של מגמות. מבין 10 הסקטורים בבורסה האמריקאית, 8 נהנו מעליות, רובם של 1% ויותר. 2 סקטורים בלבד חוו שבוע של ירידות של עד 0.6%.

מה הלאה? כל עוד אין איתות קונקרטי להיפוך מגמה...




חג שמח ושבוע מסחר מוצלח לכולם!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה