כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום חמישי, 9 בפברואר 2012

מענה על שאלת קורא

היום הועלתה כתגובה לפוסט המסלול להפוך לסוחר מצליח השאלה הבאה:


מה עושים כאשר אסטרטגיות שעבדו יפה מאד לפני 3 חודשים והכניסו בין 200$ ל- 300$ ביום כעת פשוט לא עובדת ואתה נתפס בסטופלוס 4 או 5 פעמים ביום ולאט לאט מאבד את החשבון.


מפאת חשיבות הנושא מצאתי לנכון לענות עליו בפוסט ייעודי. כמובן שגם אתם מוזמנים לתרום מניסיונכם!


כמובן שאינני יכול להתייחס ישירות לאסטרטגיות המסחר שלך (מכיוון שאינני מכיר אותן) אך להלן מספר נקודות למחשבה:

  1. כל אסטרטגיית מסחר מתאימה לתנאי שוק מסוימים ופחות מתאימה לתנאי שוק אחרים. בחודשים האחרונים טווחי התנועה של השווקים קטנים יחסית, ויתכן שהדבר פוגם בביצועי האסטרטגיות שלך.
  2. עלייך לוודא שאתה אכן מוציא את האסטרטגיות לפועל בדיוק ובבררנות, ולא מתפשר. לעתים, כתגובה ללחץ שבו אנו נמצאים, אנו עלולים להתפשר קצת בבחירת הכניסות, במימוש הרווחים או לוותר על טריידים שעונים על כל הדרישות.
  3. חלק מתהליך הבחינה של אסטרטגיית מסחר כולל בדיקת רצפי הפסדים ו- draw down מרבי. האם התקופה הנוכחית חורגת מרצפי ההפסדים שנמצאו בעבר? בנוסף, בדיקות אלה מסייעות להגדיר רמת סיכון כזו שבה גם לאחר רצף שכזה הנזק לא יהיה חמור מדיי.
  4. לכל אסטרטגיה צריך להיות, בין היתר, stop loss שמשמעותו שהאסטרטגיה איבדה את אמינותה ויש צורך לחזור למעבדה ולתכנן אסטרטגיה חדשה. האם לאסטרטגיות שלך יש stop loss והאם הן הגיעו אליו?
ההצעה הקונקרטית היחידה שאני יכול לתת לך היא, כשאתה שקוע בבוץ, הדבר הראשון שעליך לעשות הוא להפסיק לחפור! 

התרשמותי מתוך השאלה שלך היא שאסטרטגיית המסחר שלך אינה מתייחסת לכל הממדים הנדרשים, ולא נבדקה בצורה מעמיקה מספיק באמצעות back testing ו/או מסחר בדמו. אם כך הדבר, אני מציע לך לחזור למעבדה ולהשלים את מלאכת תכנון וניתוח האסטרטגיות מבלי לסכן את כספך.

בהצלחה!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה