כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שישי, 24 במאי 2013

מה קודם לאסטרטגיית המסחר ולניהול הכספי?

היום נתקלתי בציטוט שמצא חן בעיני, "האתגר הגדול ביותר בחיים הוא לגלות 'מי אתה'. האתגר השני בחשיבותו הוא להיות מרוצה מהגילוי הזה." אלה הם גם שני האתגרים שסוחר חייב להתגבר עליהם. הם קודמים לכל אסטרטגיית מסחר וטכניקת ניהול כספי שיהיה עליו לסגל בכדי להצליח.

מי אני?
לא ניתן להצליח במסחר, כפי שלא ניתן להצליח בשום תחום אחר, אלא אם אופן הפעולה שלנו יהיה תואם לאופיינו, למערכת האמונות, לשאיפות, לצרכים , ליכולות ולאילוצים שלנו. היכרות עם עצמנו האמיתי, לא זה שהיינו רוצים להיות או זה שאנו מציגים לעולם בכדי להגן על האגו שלנו, היא תנאי ראשון והכרחי. 
כאשר אדם פועל שלא בהתאמה לאני האמיתי שלו, פועלים כנגדו שני כוחות שכל אחד מהם בפני עצמו מספיק בכדי להכשיל אותו. ראשית, הוא לא מנצל את מלא פוטנציאל המשאבים שעומדים לרשותו. שנית, תת-המודע שלו עלול להכשילו מפני שהכיוון שאליו הוא צועד אינו משרת את האינטרסים האמיתיים שלו.

קבל את מי שאתה!
לאחר שזיהית את מאפיינך, קבל את עצמך באהבה ומצא את שיטת המסחר ושיטת ניהול הכספים המתאימות לך. אין היגיון בניסיון לסחור כמו אדם אחר - מצליח ככל שיהיה. סוחרים רבים חולמים להיות סחרני יום (day traders) למרות שמבחינת מאפייני האישיות מסחר בטווחי זמן ארוכים יותר עשוי להתאים להם הרבה יותר. גורו כריזמטי או ספר כתוב היטב עשויים למשוך אותנו לעבר שיטות עבודה שאינן מתאימות לנו. לגורו שיטות אלה עבדו היטב, לנו הן לא יעבדו!

אם גם אתה חש שעדיין לא מצאת את הנתיב להצלחה במסחר אולי כדאי לנצל את סוף השבוע כדי לנסות ולאתר את ה- "אני האמיתי" שלך? זה עשוי להיות תהליך מפחיד, מכיוון שיש לך דימוי עצמי כלשהו ודימוי ציבורי שעליהם ברצונך להגן, אך זהו שלב חיוני בדרך להצלחה. באופן אישי אני יכול לשתף שכמה מקפיצות המדרגה המשמעותיות בחיי, כולל בתחום המסחר, ארעו רק לאחר עבודה יסודית על שתי הנקודות שהוזכרו במאמר זה.

שבת שלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה