כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 30 באפריל 2016

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

במהלך שבוע המסחר החולף, ה- JPY היה המטבע החזק ביותר, בעוד ה- AUD היה החלש ביותר, כאשר גם ה- USD הפגין חולשה יחסית לרוב המטבעות.

הנפט הפגין עצמה זה השבוע הרביעי הרציפות, וגם המתכות היקרות התחזקו במהלך השבוע שחלף. השבוע של מדדי המניות נסגר נמוך מהמקום שבו נפתח.

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, ה- EUR/GBP שבר את קו התמיכה ואף בחן אותו "מלמטה" כדי לבדוק שהפך לקו התנגדות, ואף יצר ביום שני נר בתצורת פין-בר שהשבירה שלו ביום שלישי היוותה איתות כניסה לשורט, אך המומנטום כלפי מטה נבלם והצמד חזק לעלות כך שהטרייד הזה הפסיד.
תסריט זהה התרחש עם ה- GBP/JPY אלא שכאן כיוון העסקה היה לונג. תבנית היפוך המגמה ב- GBP/CAD נכנסה לפעולה במהלך יום שלישי, הטרייד עדיין חי ונמצא כרגע בהפסד.

ולשבוע הקרוב,

AUD/USD
הצמד המורכב משני המטבעות החלשים ביותר במהלך שבוע המסחר האחרון מתקרב לקו תמיכה אלכסוני עולה. אם ייווצר עליו נר היפוך זה יהווה איתות לרכוש אותו.






EUR/NZD
ביום רביעי של השבוע שעבר הצמד יצר פין-בר על הממוצע נע יורד 20 (אסטרטגיית "חזרה לממוצע") וביום חמישי, כאשר המחיר ירד מתחת לנמוך של יום רביעי הושלם איתות הכניסה לשורט. ביום שישי המחיר עלה, כך שכרגע ניתן להיכנס לשורט בתנאים משופרים לעומת האיתות המקורי.
תבנית זהה (בכיוון השני) יש על ה- NZD/CHF.

למרות זאת, אני לא אוהב את התבנית, ולכן מבחינתי מוותר על האיתות הזה. בוובינר ביום רביעי אסביר מדוע לא אהבתי את התבנית.


מדדי המניות בבורסה האמריקאית
לאחר שפתחו את השבוע בשניים-שלושה ימי דשדוש, סיימו אותו מדדי המניות בשני ימי ירידות שהתאפיינו בנפחי מסחר גבוהים יחסית. חשוב לשים לב בשונות המתקיימת בין המדדים המרכזיים. בעוד מדד ה- SPX של בורסת ניו-יורק הגיע לא מזמן לאזור השיא, וגם הירידות של השבוע שעבר היו מדודות, מדדי בורסת נאסד"ק מפגינים חולשה רבה בהרבה. שימו לב למרחק של סגירת יום שישי ביחס לממוצע נע 20 בכל אחד מהמדדים, ולעומק הירידות בסוף השבוע לעומת התיקון הקודם.

לכן שאלת המפתח היא איזה מהבורסות תיקח את ההובלה ותמשוך אחריה את השנייה - בורסת ניו-יורק המפגינה עצמה או בורסת נאסד"ק המפגינה חולשה.

מבחינה טכנית, אני עדיין לא מזהה איתותים קונקרטיים, אם כי בורסת נאסד"ק עשויה לבשל במהלך השבוע הקרוב איתות כניסה לשורט לפי אסטרטגיית הצטלבות הממוצעים.


מאחל לכולנו חזרה קלה לשגרה ושבוע מסחר מוצלח!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה