כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום רביעי, 17 במרץ 2010

(על ההילה של מסחר יומי) מתוך יומנו של סוחר יומי מצליח

כל בוקר הוא מגיע למשרד, מדליק את המחשב, מכין כוס קפה וממתין לתחילת המסחר. כאשר המסחר מתחיל, הוא ממתין להיווצרות "התבנית שלו". הוא סוחר תבנית אחת בלבד, על נייר ערך אחד בלבד, בשוק אחד בלבד. לעתים התבנית נוצרת מייד עם תחילת המסחר, ולעתים יש צורך להמתין לה שעות רבות. ישנם ימים שבהם התבנית כלל לא נוצרת לכל אורך יום המסחר, או שהחוקים שלו לביצוע טרייד מופרים ואז יום המסחר מסתיים ללא כל פעילות.

חצי מחודש מרץ כבר מאחורינו, והשוק לא נותן הזדמנויות מסחר. יום אחרי יום הוא מגיע למשרד, ממתין "לתבנית שלו" אך היא לא מגיעה. 13 ימי מסחר כבר היו החודש והוא ביצע טרייד אחד בלבד. הניסיון לימד אותו שאת העסק הזה בוחנים במונחים שנתיים ולא יומיים, שבועיים או חודשיים, ובכל זאת, טרייד אחד בלבד!

מדי פעם הוא מקבל טלפון או משוחח באמצעות הסקייפ עם אחד מתלמידיו. חלקם מתקשים לעמוד בלחץ של חוסר מסחר ומבררים את האפשרות "לעגל פינות" ביישום שיטת המסחר. אחרי הכול, זה מאוד מתסכל לשבת מול המחשב יום אחרי יום במשך מספר שעות ולא לבצע אף פעולת מסחר. הניסיון לימד אותו שכל חריגה מהשיטה משמעותה הקטנת תוחלת הרווח. כל חוק של השיטה נועד להקטין את הסיכון להפסד ולהגדיל את הרווחים. עשרות סוחרים שהעדיפו את התרוממות הרוח שמספק האדרנלין על-פני המשמעת והגידול השיטתי בשורת הרווח הוכיחו את תקפותם של החוקים שוב ושוב. ובכל זאת, טרייד אחד בלבד!

מעניין כמה זמן השוק הזה עוד יימשך. כמה ימים עוד נגזר עליו להגיע מדי בוקר למשרד ולהעביר שעות רבות בציפייה לתבנית שלא מופיעה? אחרי שנים כה רבות במסחר יומי הוא למד דבר או שניים על השוק, בעיקר שלא ניתן לצפות מה יקרה ומתי! החוכמה היא להמשיך לפעול בדיוק לפי התכנית, כשיסכם את השנה, הוא יודע, הסטטיסטיקה תתיישר.

3 תגובות:

  1. הי שי
    כל כך קשה ליישם את זה, ובכל זאת אני תקווה להגיע לשם. הרי ברור שרק זה מייצר רווח קבוע.
    גדעון

    השבמחק
  2. אנונימי3/18/2010

    א. אפשר לעבוד גם מהבית, למה לנסוע למשרד?
    ב. אפשר לעקוב אחרי 6-8 מניות ולהגדיל פי 6 את הסיכוי לקבל את התבנית המיוחלת.
    ג. אפשר וצריך ללמוד ולאמץ תבניות נוספות בהתאמה להתנהגות השוק בכל תקופה (מנסיון).

    השבמחק
  3. אנונימי,

    א. נכון.
    ב. נכון.
    ג. אפשר, אבל לא צריך.

    כל אחד סוחר באופן שמתאים לו.

    השבמחק