כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שלישי, 9 באוקטובר 2012

מדד ה- NASDAQ משלים תבנית ראש וכתפיים

כידוע, רובו המכריע של המסחר שלי הוא תוך יומי ואינו מתבסס על גרפים יומיים, אך איני יכול להתעלם מתבנית ה- "ראש וכתפיים" שמדד ה- NASDAQ משלים בימים אלה (התבנית אינה מתרחשת על מדד ה- SPY). מכיוון שהמסחר שלי נעשה על מדד זה הוא מעניין אותי יותר מאחיו הגדול...
אינני מתכוון לעסוק בתאוריה של תבנית זו, יש מספיק ספרות בנושא, אלא להעלות מספר נקודות וקווי מחשבה הרלוונטיים אלי כסוחר תוך יומי בעל אסטרטגיה מסוימת (שאותה כולכם מכירים):  

  1. קו הצוואר מהווה כמעין מגנט, ולכן אם יום המסחר ייפתח בעליות אחפש בשמחה כניסה לשורט, גם אם אצטרך "לכופף" מעט את חוקי האסטרטגיה שלי.
  2. לאחר שבירת קו הצוואר (אם תתרחש) המדד עשוי לתקן כדי לוודא שקו התמיכה הפך לקו התנגדות. לכן בימים הראשונים שלאחר שבירת קו הצוואר אשמח להיכנס ל-לונג אם השוק יפתח בירידה וישנה כיוון.  
  3. בעסקאות שורט תוך-יומיות אשקול לקבוע יעד רווח שאפתני מהרגיל ולקחת כמות קטנה לסווינג.
  4. קו הצוואר עשוי להוכיח את עצמו כקו תמיכה יעיל גם בימים הבאים. במצב כזה, עד שלא יוכח אחרת, אמשיך להתייחס אליו כמגנט כפי שהצגתי בסיף מס. 1.    


כאמור, כל הכתוב לעיל מתאר את המחשבות האישיות שלי. מובן שכל סוחר צריך לפרש את הגרף בעצמו, להסיק את מסקנותיו ולפעול על סמך הבנתו ואסטרטגיית המסחר שלו.
ראוי להזכיר שלאור ניסיון העבר, יכולת הניבוי שלי את מהלכי השוק אינה גבוהה במיוחד. 
 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה