כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום ראשון, 20 באפריל 2014

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

מבין רעיונות המסחר שהוצגו בסקירה של השבוע שעבר, ה- AUD/CHF נכנס לפעולה ביום חמישי ועדיין לא ביצע את המצופה ממנו; EUR/NZD נכנס לפעולה כבר בלילה שבין ראשון לשני (אני לא חונך עסקאות לפני יום שני), עשה כברת דרך אך שינה כיוון ויצא בסטופ; ה- USD/CAD נכנס לפעולה ביום שני ונמצא בתוך הכסף (ניתן להמשיך ולעקוב אחריו לצורך זיהוי נקודת כניסה נוספת לאחר תיקון); וה- USOIL שבר את הסטופ לפני שנע בכיוון המצופה ולכן רעיון המסחר בוטל.

ולשבוע הקרוב...

ביום שני מדינות רבות חוגגות את הפסחא, ולכן נפחי המסחר יהיו נמוכים במיוחד. לא מומלץ לסחור!

כמו כן, יש לקחת בחשבון שביום שישי השווקים בארה"ב היו סגורים, ולכן נפח המסחר היה קטן יחסית. משמעות הדבר היא שהאמינות הטכנית של הנרות שנוצרו ביום שישי נמוכה יחסית.

GBP/USD
ביום חמישי נוצר נר היפוך על רצועת הבולינג'ר העליונה. המחיר ביום שישי שבר את הנמוך של יום חמישי בשני פיפס אך חזר לעלות. בנוסף, קיימת סטייה בין המחיר לבין ה- RSI (החצים השחורים). שבירת הנמוך תהווה איתות כניסה לשורט.





GBP/CAD
בימים רביעי-חמישי הצמד השלים מהלך עליות בן שבועיים בבלימה על רצועת הבולינג'ר העליונה ויצירת נר היפוך. יתכן שהשבוע יבוצע מהלך בכיוון השני... כניסה לשורט מתחת לנמוך של יום שישי.






AUD/NZD
הצמד השלים שבוע חמישי ברציפות של עליות, והגיע לאזור התנגדות (האזור הצבוע בצהוב). בנרות שבועיים פריצת מחיר 1.0947 (הקו השחור) תהווה השלמה של תבנית היפוך מגמה ותספק איתות לרכוש את הצמד. מצד שני, בהחלט יתכן תסריט שבו המחיר ייבלם באזור ההתנגדות ויחזור לרדת. לדעתי שווה מעקב!





EUR/NZD
מאז סוף חודש מרץ הצמד כלוא בתוך משולש, וביום חמישי הוא פגש את קו ההתנגדות. לדעתי ראוי למעקב למקרה של (1) פריצת שווא כלפי מעלה; או (2)  פריצה מבוססת כלפי מעלה. במקרה השני רכישת הצמד כאשר יבוצע תיקון שיוכיח שקו ההתנגדות הפך לקו תמיכה.





מדדי המניות האמריקאים
מדד ה- SPX שירד לפני שבועיים בעצמה, החזיר לעצמו במהלך השבוע שעבר את כל מה שאיבד. גם שאר מדדי המניות נהנו מעליות יפות, אם כי הדבר המאפיין את כולם הוא שעצמת העליות (גודל הנרות היומיים) היתה פחותה מאשר עצמת הירידות, ובהחלט יתכן שהם יחזרו לרדת. בכל מקרה, כרגע אינני רואה איתות קונקרטי לשורט.

חג שמח ושובע מסחר מוצלח!


2 תגובות:

  1. צמד AUD-NZD ביומי יש פין בר על רמת התנגדות וכן סטיה שורית של סטוכסטי--סימנים לשורט-מה דעתך?

    השבמחק
    תשובות
    1. קלמן, אכן יש: (1) פין בר (ביום רביעי שעבר), (2) סטייה, (3) אזור התנגדות, (4) מגמת ירידה. לעומת זאת: (1) בגרף יומי המחיר מחליק על הרצועה העליונה, (2) בגף שבועי הצמד משלים תבנית היפוך מירידות לעליות.

      השורה התחתונה, מבחינתי, היא שהמודלים שלי לא מספקים טריגר מספיק אמין.

      מחק