כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 19 בספטמבר 2015

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר החדש

שבוע שקט יחסית נוסף עבר על שווקים הפיננסיים כאשר ה- USD וה- EUR נחלשו קלות בעוד ה- AUD וה- NZD התחזקו במעט. גם מדדי המניות פעלו בסך הכול בהתאם לציפיות ובלי דרמות מיוחדות. החלטת הבנק המרכזי האמריקאי ביום חמישי להותיר את הריבית על כנה עוררה במעט את השווקים הפיננסיים, ויהיה מעניין לראות כיצד הפרשנויות שיעניקו המשקיעים והסוחרים להחלטה ישפיעו על השווקים בשבוע הקרוב.

בגזרת הסחורות, היינו עדים להתחזקות של המתכות היקרות, בעוד הנפט הגיב בירידות לחדשות הכלכליות הנ"ל ועשוי לספק מהלך ירידות נוסף בשבוע הקרוב.

רבים מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת נכנסו לפעולה השבוע. ה- USD/CAD שבר את קו התמיכה ואף חזר כדי לבדוק שהוא הפך לקו התנגדות, אך לא סיפק (במסגרות הזמן בהן אני סוחר) איתות כניסה; ה- AUD/NZD פרץ את קו ההתנגדות שסומן, חזר לבדוק אותו, וסיפק שני איתותים כניסה קונקרטיים במסגרת זמן של 4 שעות. שניהם הניבו מהלך גדול בהרבה מהסיכון; ה- AUD/CHF , AUD/JPY, GBP/AUD נכנסו לפעולה ועדיין לא הגיעו ליעד הרווח או למחיר קטיעת ההפסד.
גם ה- PALLADIUM נכנס לפעולה במהלך השבוע ועדיין לא השלים את המהלך.

ולשבוע הקרוב,

USDOLLAR
בדרך כלל אינני סוחר על המדד של הדולר האמריקאי, אלא על צמדים ספציפיים שלו, אולם המדד מספק איתות רכש איכותי אם יעלה מעל לגבוה של יום שישי האחרון.

תבנית דומה מתקיימת ב- 6 צמדי מטבעות בהם ה- USD שותף (USD/CHF, GBP/USD, EUR/USD, USD/JPY, USD/CAD ו- AUD/USD).

אגב, נכון לכתיבת שורות אלה ה- EUR נראה כמטבע החלש ביותר ואם כך יישארו הדברים גם בשבוע הבא, הרי שכניסה לשורט ב- EUR/USD לאחר השלמת התבנית תספק את סיכויי ההצלחה הטובים ביותר.

EUR/AUD
תבנית היפוך...








CAD/JPY
תבנית היפוך...








AUD/NZD
הצמד חזר לבדוק פעם נוספת את קו ההתנגדות היורד (שאמור היה להפוך לקו תמיכה). נמתין לנר היפוך ל-לונג במסגרת זמן יומית או 4 שעתית...







CHF/JPY
הצמד נמצא במגמת ירידה ברורה, ולאחר שני מי עליות ביום שישי נוצר נר עוטף המאותת על חזרה למגמה. שבירת הנמוך של יום שישי תספק את האיתות למכור את הצמד.





GBP/AUD
תבנית היפוך התואמת את המגמה ארוכת הטווח...








USOIL
אם הנפט ישלים את תבנית ההיפוך ניתן לצפות שהמחיר יגיע עד לאזור 38...









מדדי המניות בבורסה האמריקאית
תחילת שבוע המסחר בבורסה האמריקאית התנהלה במגמת עלייה, וכך גם החל יום חמישי, אך אז, בעקבות הודעת הריבית של הבנק האמריקאי המרכזי, השוק שינה פניו והחל לרדת. כרגע לא קיים איתות קונקרטי לאף כיוון, אם כי יש לשים לב למספר עובדות:

  1. חיתוך הזהב - ניתן לראות בגרף היומי של מדד ה- SPX שהממוצעים הנעים 100 ו- 200 עומדים להצטלב. הצטלבות כזו נחשבת כאיתות לשינוי מגמה בשוק (במקרה שלנו מעבר למגמת ירידה).
  2. מדד ה- COMP (המייצג את מניות נאסד"ק) ביצע את ההיפוך של יום חמישי בדיוק על הממוצע נע 200. 
  3. במדד ה- COMP חיתוך הזהב עדיין רחוק מלהתקיים, כך ששם המגמה המוצהרת היא עדיין עלייה.
  4. נפחי המסחר בימים חמישי ושישי היו גבוהים - חיזוק לעצמה הטמונה בירידות.
השורה התחתונה, מבחינתי, היא שרוב הסיכויים שפני השוק מטה, אך אינני מזהה כרגע איתות כניסה קונקרטי לשורט.

חתימה טובה, ושבוע מסחר מוצלח לכולם!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה