כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 14 בנובמבר 2015

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

שבוע המסחר האחרון התאפיין בהיחלשות של שני המטבעות המרכזיים (USD ו- EUR), בעוד המטבעות החזקים במערכת היו ה- GBP וה- AUD. טווחי התנועה היו קטנים יחסית, בחלק מצמדי ה- USD עד כדי שליש ולעתים אף פחות מאשר בשבוע שלפני כן.

בחינת ה- USDOLLAR מצביעה על מגמת עלייה ברורה, ועל פריצת השיא שארעה לפני שבועיים. כעת יש להמתין ולראות האם ואיזה מקווי התמיכה יבלום את התיקון ב- USD ויחזיר אותו למהלך עליות משמעותי.

 




הנפט חווה שבוע נוסף של היחלשות, וכמוהו גם המתכות היקרות שחלקן ירדו השבוע בעצמה. מדדי המניות עברו שבוע אדום שהסתיים בשני ימי ירידות עצמתיים יחסית.

ולשבוע הקרוב...

GBP/CHF
דוגמה קלאסית לניתוח השוק באמצעות אזורי תמיכה והתנגדות... התסריט הכי מעניין כרגע הוא פריצת אזור ההתנגדות העליון, בדיקתו, והופעת פין בר עליו שיאותת על רכישת הצמד.






GBP/JPY

מקרה מבחן לקונפליקט בין פרספקטיבה צרה בשוק לבין נקודת מבט ארוכת-טווח יותר...

מאז תחילת אוקטובר הצמד כלוא בתוך תעלה עולה, וכעת הגיע לאזור התנגדות משמעותי.  רכישת הצמד תתבצע רק אם ייווצר נר מתאים (פין-בר, נר עוטף וכדומה) על קו התמיכה או שתתבצע התבססות מעל לאזור ההתנגדות או לקו ההתנגדות העולה.





בחינת ימי המסחר האחרונים מצביעה על איתות כניסה לשורט שניתן ביום חמישי (פין-בר על רצועת הבולינג'ר העליונה) ושהופעל במהלך יום שישי. מכיוון שמהלך הירידות עדיין לא החל, ניתן כרגע להיכנס לשורט בתנאים עדיפים על האיתות המקורי, או לרדת למסגרת זמן 4 שעתית ושם להמתין להשלמת תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר שתכניס אותנו לשורט עם סטופ קטן יחסית.




לסיכום, האיתות הקונקרטי כרגע הוא לשורט, אך מומלץ להמשיך ולעקוב אחרי הצמד לאפשרות של איתות רכש בהמשך השבוע.

AUD/CHF
הצמד פגש בסוף השבוע שעבר קו התנגדות עולה המתקיים מאז תחילת ספטמבר. בנוסף, ניתן לראות בבירור שהתיקונים הולכים וקטנים. פריצת קו ההתנגדות הזה, בדיקתו והופעת נר היפוך יספקו איתות לרכוש את הצמד.






AUD/JPY
משולש מתכנס. ממתין לאיתות רכש על קו התמיכה או בפריצת קו ההתנגדות.








מדדי המניות בבורסה האמריקאית
הבורסה האמריקאית התעלמה מהתסריט האפשרי שהצגתי בסקירה הקודמת, וירדה החל מתחילת השבוע עם הפוגה קטנה ביום שלישי. בימים חמישי ושישי הירידות היו חזקות יותר ולוו גם בנפחי מסחר עולים - איתות ברור לעצמת המוכרים.
יחד עם זאת, הירידה נבלמה, לפחות לעת עתה, בשיא הזמני שנרשם באמצע ספטמבר, קרי באזור תמיכה...

מבחינתי מדדי המניות לא מספקים איתות לאף כיוון.

שבוע מסחר מוצלח לכולם!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה