כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 5 באוגוסט 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

מדוע קרסה מניית חברת טבע?

הרבה סיבות. רכישת חברות או פעילויות עסקיות במחירים מופקעים, הפסדים בתביעות משפטיות, פקיעת הפטנט על תרופת הקופקסון, תנודות בשערי המטבעות... אני מניח שאלה מביניכם שרצו בכך קראו כבר אין-ספור כתבות ומאמרים בנושא.

בשבועות האחרונים נתקלתי במשקיעים שרכשו את מניית טבע, וכמובן המליצו לעשות זאת לכל מי שהיה מוכן להקשיב. כששאלתי אותם מה ההצדקה לכך ענו לי, "היא ירדה מספיק, מכאן היא יכולה רק לעלות!"

וזה הלקח שחשוב לי להזכיר. המניה של אף חברה, בדיוק כמו מידת ההצלחה העסקית של אף חברה, אינה חסינה מירידות. העובדה שהמחיר ירד באופן משמעותי אינה סיבה לרכוש את המניה, בדיוק כפי שהעובדה שהמחיר עלה אינה סיבה למכור אותה. אתם יודעים, מגמות נוטות להימשך... גם אם המוח שלנו מתקשה לקשר בין הקלישאה הזו למניה של חברה כל כך ידועה!

גם לסוחרים התוך-יומיים (daytraders) שני ימי המסחר האחרונים במניית טבע מספקים תזכורת: העובדה שמניה (או כל נייר ערך אחר) עשתה מהלך מאוד אלים לכיוון מסוים אינה סיבה מספקת להניח שתיקון יגיע בקרוב.

ולסיום הפרק הזה, בלי לרמוז לשום דבר, חשוב גם לזכור שהתחתית למחיר של מניה היא 0, אפילו מניות של חברות גדולות ומבוססות (עיינו ערך: וולוורת, אנרון, פאן-אם, פירמת רואי החשבון ארתור אנדרסן ועוד).

סיכום השבוע שחלף

ה- EUR היה המטבע החזק ביותר בשבוע שחלף, כאשר גם ה- USD הפגין עצמה ביחס לשאר המטבעות. המטבע החלש ביותר השבוע היה ה- CAD, כאשר רק במעט חזק ממנו היה ה- CHF. העליות בזהב ובכסף נבלמו לאחר 3 שבועות רצופים, וגם מחיר הנפט ירד השבוע. מדדי המניות בבורסה האמריקאית דשדשו במשך כל השבוע.

מבין הצמדים שהוצגו בסקירה הקודמת, ה- EUR/AUD וה- GBP/AUD נכנסו לפעולה ביום שני בשעות הערב, הראשון נמצא בדרכו ליעד הרווח והשני בדרך למחיר קטיעת ההפסד, ה- AUD/NZD נכנס לפעולה בלילה שבין ראשון לשני - מוקדם מדיי בתחילת השבוע, והניב הפסד למי שבחר לקחת אותו.

ולשבוע הקרוב,

USD/JPY
האם מהלך הירידות האחרון בצמד שהחל ב- 11 ליולי ייבלם על קו התמיכה העולה? אם אכן כך יקרה, ואם הצמד יספק איתות רכש במסגרת זמן יומית או 4 שעתית, יעד הרווח עשוי להיות יותר מאשר 1:1.







EUR/AUD
הצמד כמעט ופגש ביום שישי את קו ההתנגדות היורד. נר היפוך לשורט במסגרת זמן יומית או 4 שעתית יספק איתות לשורט.








GBP/JPY
כנראה שהמשולש הזה לא יהיה רלוונטי השבוע, ובכל זאת, כדאי להכניס את הצמד לרשימת המעקב...







מעוניינים ללמוד את כל הטכניקות והסודות המשמשים אותי במסחר בקווי תמיכה והתנגדות?

CAD/CHF
ירידת המחיר מתחת לשפל של יום רביעי תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ותספק איתות למכור את הצמד.








NZD/CHF
תבנית דומה לקודמת...









מדדי המניות בבורסה האמריקאית
שני מדדי המניות הגדולים של הבורסות האמריקאיות דשדשו השבוע. מדד ה- RUSSELL 2000 של המניות הקטנות ירד (ראו תמונה), אך הירידות נבלמו על קו תמיכה אלכסוני עולה. לא קו חזק במיוחד, ובכל זאת... קו תמיכה.

מבין המדדים הסקטוריאליים, שישה סיימו את השבוע בירידות, וארבעה בעליות. גם כאן המשמעות המעשית היא... דשדוש.

בסך הכול, כפי שכבר כתבתי בשבוע שעבר, סביר להניח שלפחות עד לתחילת חודש ספטמבר לא נראה מהלכים ממשמעותיים במדדי המניות.


לאלה מביניכם שאינם מחופשה, שבוע מסחר מוצלח!


כיצד אני יכול לסייע לכם להרוויח בעקביות ובהרגשת ביטחון?





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה