כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 3 בפברואר 2018

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

השבוע שחלף,


  • מדדי המניות בבורסה האמריקאית ירדו ביום שישי ביותר מ- 2%, משלימים ירידה שבועית של כ- 4%. כדי לקבל פרספקטיבה, במדד ה- DJIA, למשל, זו הירידה השבועית הגדולה ביותר מאז אוקטובר 2008.
  • מחיר ה- BITCOIN ירד השבוע מתחת ל- 8,000$, משלים ירידה של יותר מ- 50% מאז השיא שנרשם לפני פחות מחודשיים.
  • הריבית על האג"ח האמריקאיות ממשיכה לטפס. מתי היא תהפוך למספיק אטרקטיבית כדי שקצב זרימת ההון החוצה מהבורסה יגבר?
  • דו"ח התעסוקה האמריקאי הפתיעה לטובה. לא רק שהאבטלה נמצאת בשפל של 17 שנים, גם השכר מזנק למעלה. האם זה טוב או רע לבורסה? כיצד זה ישפיע על ה- USD?
  • הדו"חות הכספיים של חברת AMAZON הפתיעו לטובה. האם ניתן לצפות להפתעות חיוביות בדו"חות של חברות נוספות, או שהצמיחה של AMAZON באה דווקא על חשבון חברות אחרות?


אז ה- bitcoin היה הגיבור הטרגי של השבוע שחלף, עם ירידה של כ- 22% ממחיר הסגירה של השבוע שלפניו, וגם מדדי המניות סבלו משבוע קשה. למרבה ההפתעה, גם מחירי הזהב והכסף ירדו בשבוע שחלף, ואפילו מחירי הנפט שהמומחים צופים שימשיכו לטפס, חוו שבוע של ירידות.

במהלך השבוע שעבר, ה- EUR וה- CHF היו המטבעות החזקים בשווקי המט"ח. ה- AUD היה המטבע החלש ביותר.


השבוע הקרוב,

הערה: הרעיונות המוצגים בהמשך הסקירה הנם למטרת לימוד בלבד. אם ברצונכם ללמוד לעומקן את האסטרטגיות העומדות בבסיס הרעיונות (ואת אסטרטגיות המסחר האחרות שלי) הקישו כאן


CAD/JPY
הנר של יום שישי הוא נר מתצורת "נר עוטף" המצביע לכיוון מטה ונוגע בממוצע נע פשוט 20 היורד. הקונסטלציה הזו מספקת איתות מכר לפי אסטרטגיית "חזרה למגמה". הטריגר לחניכת עסקת שורט יופעל כאשר המחיר ירד מתחת לשפל של יום שישי.






EUR/GBP
המשולש המתכנס היורד בו כלוא הצמד מאז סוף ספטמבר 2017 עדיין תקף. נר היפוך המצביע לכיוון שורט ונוגע בקו ההתנגדות (הקו האדום) יהווה איתות איכותי לשורט.







GBP/JPY
מאז חודש אוגוסט 2017 הצמד נתמך על קו תמיכה אלכסוני עולה, כאשר מזה כחודשיים מגמת העלייה ברורה ונתמכת גם בממוצע נע פשוט 20. נר היפוך המצביע לכיוון מעלה שייתמך על הממוצע נע פשוט 20 (כדוגמת זה מה- 30/1/20178), או על קו התמיכה יהוו איתות איכותי לרכוש את הצמד.






מדדי המניות בבורסה האמריקאית,
כאמור, מדדי המניות בבורסה האמריקאית ירדו בשבוע שחלף ב- 2% ויותר. הצבע האדום נראה מאיים יותר גם לאור העלייה בנפחי הפעילות, והעובדה שהירידות כללו השבוע את כל הסקטורים.

הגם שהתמונה הטכנית מצביעה בבירור על כך שמגמת העלייה לא הסתיימה, לדעתי הצללים על השוק הולכים ומתכהים.






XLRE (סקטור הנדל"ן)
תעודת הסל על סקטור הנדל"ן מספקת איתות קונקרטי לשורט לפי אסטרטגיית "חזרה למגמה". האיתות יופעל אם המחיר ירד מתחת לשפל של יום שישי.






 שבוע מסחר מוצלח לכולם!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה