כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 24 בפברואר 2018

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

לאחרונה חגגו ה- ETF (קרנות תעודות סל) יום הולדת 25. בדרך כלל, ה- ETF הן קרנות שעוקבות אחרי מדד או סקטור מסוים, אך הן נסחרות בבורסות המניות בדומה למניות. זהו קלי פשוט וזול יחסית למשקיעים המעוניינים ליהנות מהשקעה מפוזרת העוקבת אחרי סקטור או מדד מסוימים. למשל, ה- ETF הראשון שהוקם נקרא SPDR, והוא עוקב אחרי מדד ה- S&P 500 של בורסת ניו-יורק.

קרנות כאלה קיימות על מגוון מדדים וסקטורים, למשל על סקטור הבריאות (XLV), סקטור הפיננסים (XLF) וכדומה, על שווקים מפותחים (למשל EFA), שווקים מתפתחים (למשל IEMG), אגרות חוב (למשל, LQD) ועוד.

אני רואה שלושה יתרונות ברורים להשקעה לטווח ארוך ב- ETF (לטווח הקצר אני מעדיף, כמובן, מסחר פעיל על חוזים עתידיים או על נכסי הבסיס):

  1. גיוון רחב, המקטין את הסיכון.
  2. הנכס ניתן למימוש באופן מיידי.
  3. בגלל מדיניות ההשקעה האוטומטית, עלויות הניהול נמוכות יחסית, למשל, לקרנות נאמנות, או לקרנות גידור.

אגב, מכיוון שהניסיון מלמד שמנהלי השקעות מתקשים להכות את המדדים, הרי שגם בצד התשואה סביר להניח שהשקעה ב- ETF, שתספק תשואה הקרובה למדד הרלוונטי, תהיה עדיפה על ניסיון אקטיבי להכות את המדד.


מנקודת המבט שלי, שילוב שלושת היתרונות האלה מאפשר ניהול עצמאי של תיק השקעות מאוזן, מבלי שנדרשת מומחיות או ידע מיוחדים מצד המשקיע, ויחד עם זאת מותאם להעדפות האישיות של כל אחד. למשל, משקיע סולידי עשוי לרכוש ETF (אחד או יותר) העוקב אחרי אגרות חוב, בעוד משקיע מעט יותר הרפתקן עשוי להשקיע 50% מהונו ב- ETF העוקב אחרי מדד ה- SPX ואת החצי השני ב- ETF עוקב אג"ח. משקיע הסבור שסקטור מסוים יצמח יותר מהאחרים בשנים הקרובות עשויות להפנות חלק מהונו ל- ETF העוקב אחרי הסקטור הזה וכך הלאה.

אגב, גישה כזו לא נמצאת בסתירה להמלצה להתייעץ עם יועץ השקעות מומחה (עצמאי או כזה המועסק בבנק או בבית השקעות) בטרם תקבלו החלטות השקעה.

כמובן שכמו כל השקעה, גם קרנות תעודות סל עלולות להניב הפסדים אם המדד או הסקטור אחריהן הן עוקבות ירד.


השבוע שחלף,

בשבוע שחלף, ה- USD היה המטבע החזק ביותר. ה- NZD היה החלש ביותר. הזהב והכסף המשיכו לדשדש, ומחירו של הנפט עלה זה השבוע השני ברציפות. מדדי המניות נהנו משבוע חיובי.

חמישה מבין הצמדים שהוצגו בסקירה הקודמת נכנסו לפעולה. שלושה מתוכם הגיעו ליעד הרווח ושניים עדיין פתוחים. כידוע, אני לא נוהג לחנוך עסקאות ביום המסחר הראשון של השבוע, ומכיוון שבשבוע שעבר האמריקאים נהנו מיום שני חופשי, יום המסחר הראשון של השבוע מבחינת מסחר במסגרת זמן יומית היה עבורי יום שלישי. מכיוון שכל הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת הופעלו במהלך ימים שני ושלישי, אני לא נהניתי מהם...


ולשבוע הקרוב,

הערה: רעיונות המסחר המוצגים בהמשך מדגימים כמה מהתבניות בעזרתן אני סוחר. הן אינן מהוות איתותי מסחר או המלצה לפעולה כזו או אחרת!
אם ברצונכם ללמוד בצורה מסודרת ומלאה את אסטרטגיות המסחר שלי הקישו כאן

EUR/USD
אחרי שבשבוע שעבר הצמד סיפק איתות לשורט באסטרטגיית חזרה למגמה, כעת הוא עומד להשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר. לפי מצב העניינים כעת, התבנית תושלם כשהמחיר ירד מתחת לשפל של יום חמישי (הקו האדום) ואת מחיר קטיעת ההפסד יש למקם מעל לשיא של נר התיקון (הקו השחור).






USD/JPY
עליית המחיר מעל לשיא של יום רביעי (הקו הירוק) תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ותספק איתות לרכוש את הצמד.








AUD/CHF
אחד מהצמדים שהוצגו בסקירה הקודמת ולא נכנס לפעולה. תבנית ההיפוך מבוססת רצועות בולינג'ר עדיין בתוקף...









מדדי המניות בבורסה האמריקאית,

למרות שהנר השבועי מצביע על עלייה, בסך הכל מדדי המניות בבורסה האמריקאית דשדשו השבוע. האם הדשדוש הזה הוא אתנחתא בטרם יחזרו המדדים לעלות (ואגב כך ייצרו תבנית מסוג "דגל שורי"), או שמע מדובר בסיום מהלך התיקון וחזרה לירידות?

לטווח הקצר, אני מניח שאם המחירים יפרצו את התקרה של אזור הדשדוש נראה מהלך עליות, ואם את תחתיתו נהיה עדים לירידות. באופן קונקרטי אף אחת מאסטרטגיות המסחר שלי לא מספקת כרגע רמזים.



שבוע מסחר מוצלח לכולם!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה