כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 3 במרץ 2018

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

השבוע הודיע נשיא ארה"ב על הטלת מכסים על יבוא פלדה ואלומיניום, וגרם בכך לזינוק במחירי מניות החברות האמריקאיות העוסקות בתחום. מצד שני, הדבר מעורר חשש ממלחמות סחר, דבר שעלול לפגוע בחברות אמריקאיות המייצאות מוצרים ושירותים לחו"ל... איזה מהכוחות ישפיע במידה רבה יותר על הכלכלה האמריקאית, על בורסת המניות ובכלל על השווקים הפיננסיים?

זוהי דוגמה קלאסית לאתגרים אתם צריכים להתמודד משקיע "פונדמנטליים".

כותרת נוספת שמשכה את עיני השבוע היתה "התחזיות הפסימיות של טבע היו אופטימיות מדי". דוגמה נוספת לקושי של הסתמכות על תחזיות שמפרסמות חברות עסקיות (גם אם הן גדולות ומכובדות) לצורך קבלת החלטות השקעה.

ונסיים את החלק האופטימי בסקירה השבועית עם ביל גייטס שסבור שארה"ב (בהקשר שלנו - מחירי המניות) בדרך למשבר כמו זה של 2008.


שני המטבעות החזקים ביותר בשבוע שחלף היו ה- EUR ועוד יותר ממנו ה- JPY. המטבעות החלשים ביותר היו ה- GBP ועוד יותר ממנו ה- CAD. הביטקוין, שהתחזק השבוע, נמצא עדיין בשלבי התיקון שלאחר הירידה הגדולה של חודשים דצמבר - ינואר (ולפני הירידה הגדולה הבאה?). מחירי הזהב והכסף המשיכו לדשדש, מדדי המניות בבורסה האמריקאית ירדו השבוע.

מבין הצמדים שהוצגו בסקירה הקודמת, היחיד שנכנס לפעולה היה ה- EUR/USD, וזה קרה במהלך יום שלישי. ביום חמישי המחיר הגיע ליעד הרווח.

לקראת שבוע המסחר הקרוב זיהיתי צמד אחד בלבד מעניין למעקב במסגרת זמן יומית:

EUR/GBP
מאז ספטמבר 2017 הצמד נע הלוך ושוב בתוך טווח של כ- 250 פיפסים. נר ההיפוך על רצועת הבולינג'ר העליונה מצביע על כך שקיימת סבירות גבוהה שכעת יתחיל מהלך ירידות לעבר תחתית טווח הדשדוש. הטריגר יופעל כאשר המחיר ירד מתחת לשפל של יום שישי.





מדדי המניות בבורסה האמריקאית,
שבוע המסחר החל ביום של עליות, והסתיים ביום של עליות, כשבתווך קיבלנו שלושה ימי ירידות רצופים. לדעתי, הנתון החשוב ביותר שהשוק מספק לנו הוא העלייה המתמשכת בנפחי המסחר בימים האדומים, והנפח הנמוך יחסית בימי העליות. נפחי המסחר מצביעים על כך שבסך הכול הסנטימנט שלילי.

נתון זה מתיישב, כמובן עם העובדה שבאופן כללי השוק מתנהג כפי שהוצג בוובינר מה- 8 לפברואר השנה, ומבצע כעת את "רגל התיקון" המאפיינת שוק לפני ירידה משמעותית.

האם מהלך התיקון הסתיים ומכאן נצטרך לפתוח מצנחים, או שעדיין נותר אוויר חם שיכול להעלות את השוק עוד מעט למעלה? נמתין ונראה, וכרגיל נפעל רק כאשר יתקבלו איתותים קונקרטיים בהתאם לאסטרטגיות המסחר המוכחות שלנו. אני חושב שיש סיכוי גבוה שהאוויר החם התקרר...


שבוע מסחר מוצלח לכולם!











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה