כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שני, 19 בדצמבר 2011

19/12/2011 - NASDAQ

מדד ה- NASDAQ נע בשעת המסחר הראשונה בטווח תנועה קטן יחסית, ואז החל לרדת בלי ליצור תיקון ראוי לשמו המאפשר כניסה לטרייד לפי אסטרטגיית המסחר שלי. הדבר אפשר לי לבצע לראשונה ב- live  טרייד לפי אסטרטגיה שהתחלתי לבחון לאחרונה (באדיבות עמיתה שלי - אדית ה"פולניה")

מאפייני האסטרטגיה:
  1. מעקב אחרי השוק (כרגע, DAX, NASDAQ, EUR/USD) בנרות של דקה.
  2. על הגרף מתוחים קווי בולינגר (20, 2)
  3. בתחתית הגרף מופיע מתנד RSI (ל- 10 תקופות)

באופן כללי, כניסה לטרייד מתבצעת כאשר מתקיימים שלושה תנאים מצטברים:
  1. המדד יוצא מתוך טווח הבולינגר.
  2. RSI הצביע על מכירות יתר (מתחת ל- 25) או קניות יתר (מעל 75).
  3. הגרף ייצר נר היפוך.
תנאי נוסף שאני מעדיף לראות (ועדיין לא החלטתי אם הוא הכרחי או לא) הוא סטייה בין גרף המחיר לקו ה- RSI.

הערב בשעה 18:00 לפי שעוננו המסך שלי הראה את המצב הבא (בגרף התחתון מתוח סרגל פיבונאצ'י ובעליון קווי בולינגר):
  1. מדד ה- NASDAQ ירד בצורה חדה יחסית במשך יותר מ- 20 דקות.
  2. המדד יצא מהטווח התחתון של הבולינגר וייצר נר היפוך.
  3. ה- RSI ביקר מתחת ל- 25 (וחזר מעל 30).
  4. ישנה סטייה בין גרף המחיר לקו ה- RSI.


בגרף התחתון מוצג נר הטריגר - כניסה בוצעה כאשר הגבוה שלו נפרץ, הסטופ מוקם מתחתיו. יעד הרווח הוא הגעה לרצועה העליונה של הבולינגר.
כמו שניתן לראות, המדד הגיע ליעד הרווח, אך עקב בעיות בפלטפורמת המסחר אני מימשתי את הרווח לפני הזמן  (בדיעבד פחות או יותר במחיר היעד).



הטרייד בוצע כמובן בכמות סמלית, וגם הרווח בנקודות היה מזערי, אך טבילת האש הראשונה עברה בהצלחה...

האסטרטגיה עדיין לא נבחנה על-ידי לעומק,
וכל העושה בה - כמו בכל מידע אחר המוצג בבלוג - שימוש, 
עושה זאת על אחריותו הבלעדית!

 מקווה שגם לכם היה יום מוצלח!

4 תגובות:

  1. ניסיתי את האסטרטגיה הזו בעבר. לא הלך לי כל כך. אני אמשיך לעקוב אצלך. תודה על השיתוף

    השבמחק
  2. מאיר,

    אתה יכול לשתף את הקוראים ואותי בפרטי האסטרטגיה שניסית ליישם?

    השבמחק
  3. אנונימי12/31/2011

    היי
    למה נרות של דקה ולא של חמש דקות
    דבר נוסף באיזה אינדקטור אתה מחפש סטייה בין גרף המחיר לקו ה- RSI.
    האם אתה מכיר סוחרים מצליחים שעושים ליווי אישי לסוחרים מתחילים אולי אתה בעקבות הסרטון שראיתי את אורי מראיין אותך
    אני מאוד נהנה לקרוא את הבלוג שלך
    המון שאלות בתגובה אחת
    תודה עפר

    השבמחק
  4. אנונינמי,

    1. למה נרות של חמש דקות ולא של דקה, 10 דקות, 15 דקות, שעה...? - כל סוחר בוחר את ה- time frame המתאים לו...

    2. הסטייה בין ה- RSI למחיר נבדקת באופן ויזואלי.

    3. אני עצמי מבצע ליווי לסוחרים ואני מכיר עוד כמה סוחרים מצליחים שנותנים את השירות הזה. אתה מוזמן ליצור אתי קשר כדי שאבין בדיוק מה אתה מחפש וצריך ואוכל להמליץ לך. 054-4565254

    4. תודה!

    שתהיה לכולנו שנה אזרחית מוצלחת.

    השבמחק