כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שני, 12 בדצמבר 2011

12/12/2011 - לפעמים צריך לשבת על הידיים...

יום המסחר היום (אחר הצהריים לפי שעוננו) הציב בפני אתגר מעניין.

החל מרגע פתיחת ה- session (החץ הכחול), ובהמשך לשלב ה- pre market, מדד ה- NASDAQ ירד, הגיע לשפל 50 דקות לאחר פתיחת השוק ואז החל לתקן בצורה מדודה תוך יצירת higher lows - בדיוק כפי שאני אוהב. כאשר קו ה- 61.8% נפרץ (החץ הירוק) היו שלוש סיבות מצוינות להיכנס ל-לונג:
  1. המדד פרץ את קו ה- 61.8% כלפי מעלה.
  2. המדד יצר סדרה יפה של higher lows.
  3. אם לוקחים בחשבון גם את שלב ה- pre market המדד ירד בצורה מאוד משמעותית ומהלך כלפי מעלה בהחלט מתבקש.
תחושת הבטן שלי לא היתה טובה לגבי הטרייד וויתרתי עליו. הסיבות היו:
  1. הנר הירוק הגדול שארע 2 דקות לפני נר הטריגר לא מצא חן בעיני.
  2. בימי שני אחוזי ההצלחה של כניסה כזו נמוכים יחסית לשאר ימות השבוע (כ- 60%).
  3. הטריגר ארע בשעה 18:24 שבה אחוזי ההצלחה מעט נמוכים יחסית לשעות מוקדמות יותר (קצת מעל 70%).

כמו שניתן לראות בגרף התחתון, בדיעבד תחושת הבטן שלי היתה נכונה, והיכולת "לשבת על הידיים" - למרות שהשוק יצר טריגר שתאם את אסטרטגיית המסחר שלי - חסכה לי הפסד.


ברור שהאינטואיציה שאפשרה ל- "נורות האזהרה" להידלק התפתחה לאורך השנים הרבות בהן אני סוחר. יחד עם זאת, איסוף נתונים דקדקני וניתוחו הסטטיסטי (ניתוח כמותי) וניתוח הגרפים (ניתוח איכותני) מאיצים ומשפרים את התפתחות האינטואיציה ואף מספקים ממד של תמיכה סטטיסטית לתהליך קבלת ההחלטות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה