כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום ראשון, 5 באוקטובר 2014

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

גמר חתימה טובה,

השבוע שעבר התאפיין בהמשך התחזקות ה- USD ובהיחלשות ה- EUR וה- CHF. גם טווחי התנועה ברוב הצמדים המשיכו להתרחב.
מבין רעיונות המסחר שהוצגו, ה- USD/JPY ו- EUR/CHF נכנסו לפעולה וכשלו, בעוד ה- GBP/JPY הצליח להגיע ליעד הרווח.

לקראת השבוע הקרוב החלטתי לנתח את הגרפים במסגרת זמן חודשית ושבועית, כך שהצמדים המוצגים הפעם עשויים לעניין גם משקיעים לטווחי זמן ארוכים יחסית. הסוחרים קצרי הטווח (כמוני) יצטרכו לעקוב אחרי הצמדים במסגרת הזמן המתאימה להם בכדי לזהות את האיתותים הקונקרטיים.

EUR/GBP
בגרף החודשי ניתן לראות שהצמד כלוא מאז הגיע לשיא באמצע 2008 בתוך תעלה יורדת (הקווים האדומים). יחד עם זאת, ניתן לזהות גם אזור תמיכה ברור שהצמד הגיע אליו (הקו הירוק), וכן קו התנגדות יורד (הקו האדום).
הגישה בעלת סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר (גם לפועלים ב- TF יומי ו- 4H) היא להמתין לשבירת קו התמיכה, לבדיקתו מלמטה, ולהצטרפות למהלך הירידות.




NZD/USD
לאחר שלושה חודשים רצופים של ירידות, הצמד שבר קו תמיכה, שנבדק ביום חמישי האחרון והוכיח שהפך לקו התנגדות. ביום שישי הצמד יצר נר אדום עצמתי, ובאופן עקרוני שבירת הנמוך שלו תהווה איתות כניסה לשורט. מי שמעוניין לחנוך עסקת שורט בתנאים טובים יותר יכול להמתין להזדמנות נוספת שבה הצמד יבחן את קו התמיכה שנשבר...




USD/CAD
גם כאן הדולר האמריקאי נמצא במגמת עלייה ברורה (בת שנה), וכעת הוא ניצב בפני פריצת השיא האחרון... ניתן לחנוך עסקת רכש מייד עם סגירת נר יומי מעבר לקו ההתנגדות שנפרץ, או להמתין לבדיקתו...






EUR/NZD
מאז יוני 2013 הצמד כלוא בתוך תעלה יורדת, ובשבוע שעבר הוא יצר פין בר על קו ההתנגדות...







GBP/JPY
מזה 3 שנים שהצמד נמצא במגמת עלייה. באמצע ספטמבר הוא השלים תבנית ספל וידית ופרץ את קו ההתנגדות, ובשבוע שעבר הוא חזר לבחון את ההתנגדות (שאמורה להפוך לתמיכה). יש להמתין לנר או לתבנית שיאותתו על בלימת הירידה וחזרה לעליות.





GBP/NZD
הצמד שמדשדש כבר 3.5 שנים בשפל, עושה ניסיון להתחיל לטפס, מתמודד כעת עם קו התנגדות, ובשבוע שעבר אף יצר עליו פין בר (איתות שורט). יהיה מעניין לעקוב אחרי הצמד הן לאיתות שורט והן, אם קו ההתנגדות ייפרץ, לאיתות לונג.


USDILS
למי שתוהה לגבי תמונת המצב של השקל הישראלי מול הדולר האמריקאי...








מדדי המניות
בשבוע שעבר מדדי המניות המרכזיים של ארה"ב ירדו בכ- 3% (כפי שצפיתי בסקירה הקודמת), כאשר הירידה הגיעה לשיאה ביום רביעי. ימים חמישי ושישי הצביעו דווקא על התאוששות במדדים.
לקראת השבוע הקרב ובא, בהתאם לרוח המאפיינת סקירה זו, בחנתי את גרפי המדדים ב- TF שבועי, ולמרות שהגורמים הפונדמנטליים לא השתנו, הגרף עצמו מאותת דווקא על אפשרות סבירה לחזרה למגמת העלייה.




שבוע מסחר מוצלח וחג שמח!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה