כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום ראשון, 28 בדצמבר 2014

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

כצפוי, הפעילות בשווקים היתה דלילה בשבוע שעבר (והיא תהיה דלילה גם בשבועיים הקרובים). מבין רעיונות המסחר שהוצגו בסקירה הקודמת, ה- NZD/JPY נכנס לפעולה בלילה שבין ראשון לשני (זמן בו איני נוהג לחנוך עסקאות) ויצא בסטופ, אך אגב כך יצר איתות איכותי לכיוון השני, איתות שפעל היטב;  גם ה- GBP/CAD נכנס לפעולה ביום שני (בבוקר), והוא עשה כברת דרך משמעותית לעבר יעד הרווח ועדיין לא הגיע אליה; ה- NZD/CHF נכנס לפעולה גם הוא בלילה שבין ראשון לשני וכשל; גם הזהב נכנס לפעולה ביום שני ולמרות כברת הדרך שעשה בכיוון הנכון לא הצליח להגיע ליעד הרווח.

הפעם, לאור הדלילות בשווקים וחוסר הטעם שברעיונות מסחר המבוססים על גרפים יומיים, וכן לרגל סיום השנה ותחילת שנת המסחר הבא, ניתחתי את השווקים בגרפים חודשיים. מובן שהדבר לא מאפשר הצגת רעיונות מסחר קונקרטיים, אלא כיווני חשיבה והתבוננות לקראת השבועות הבאים.

EUR/USD
במהלך חודש דצמבר השנה הצמד שבר קו תמיכה אלכסוני שהחל אי-שם בשלהי 2005. מנקודת המבט שלי שבירת קו התמיכה בפני עצמה אינה מהווה איתות (גם לא במסגרות זמן קטנות יותר), אך היא בהחלט מצביעה על כך שהצמד נמצא באזור מעניין למעקב.
אם הכיוון הכללי יהיה מטה, סביר להניח שיבוצע תיקון לבדיקת קו התמיכה (שיהפוך לקו התנגדות) כך שנוכל לאתר איתות כניסה לשורט.
אם אזור התמיכה יצליח להחזיק נצפה לאיתות במסגרת זמן קטנה יותר שיצביע על חזרה לעליות. קו ההתנגדות היורד יהווה את היעד בתסריט כזה.

USD/JPY
גם מול היין היפני הדולר האמריקאי מתחזק מזה חצי שנה ברצף. על הגרף מתחתי אזורי התנגדות פוטנציאליים. בכל אחד מהם מומלץ לבחון את התנהגות הצמד לצורך קבלת החלטות מסחר קונקרטיות.






AUD/USD
ירידת הצמד נבלמה, לעת עתה, על אזור תמיכה שהוכיח את עצמו לא פעם בעבר כאזור ציר.במידה ואזור זה יישבר, תמיכה משמעותית מצפה רק בעוד כ- 1,000 פיפס.






EUR/GBP
הצמד כלוא מאז אמצע 2008 בין קו תמיכה אופםקי לקו התנגדות יורד, וכעת מתמודד על קו התמיכה... נראה שיש סיכוי גדול יותר לשבירת קו התמיכה. כרגיל, נמתין לתיקון לפני שנצטרף לשורטים.






GBP/USD
הצמד מתקרב לאזור תמיכה...








AUD/NZD
הצמד מגיע לשפל היסטורי. מצד אחד, תמיד אפשר לרדת נמוך יותר. מצד שני, רוב הסיכויים שמכאן יחל מהלך -כלפי מעלה.







USD/ILS
חודש דצמבר משלים 5 חודשי התחזקות רצופים של הדולר מול השקל הישראלי, אך הוא מסתיים בפין בר על קו התנגדות יורד... שבירה מתחת לנמוך של החודש תהווה איתות לשורט.






מדדי המניות
מבין 12 חודשי המסחר של שנת 2014, מדדי המניות האמריקאים סיימו 9 בעליות, ובתוכם את שלושת החודשים האחרונים. בסך הכול המדדים שברו שיאים היסטוריים ומבחינה טכנית לא נותרו קווי התנגדות... השמים הם הגבול!
מדדי המניות האירופאים פחות נחושים מהאמריקאים - כנראה דבר המשקף את ההבדלים בין המצב הכלכלי באמריקה ובאירופה.
בכל מקרה,  גם אם לא ניתן לזהות התנגדויות טכניות, העליות אינן יכולות להימשך לנצח ולכן, למרות הנטייה החיובית הברורה, יש צורך - כרגיל - בזהירות וערנות.


מאחל לכולנו חופשה נעימה (תזכורת: לפחות עד ה- 5 לינואר לא מומלץ לסחור) ושנת מסחר פורייה! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה