כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 17 בינואר 2015

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

אי אפשר לדבר על שווקי המט"ח מבלי  להתייחס למה שקרה ביום חמישי. הבנק המרכזי השווייצרי הודיע על ביטול גבול ה- 1.2 שקבע בשנת 2011 לשער החליפין בין הפרנק השווייצרי ליורו, ובתוך שניות גרם להתחזקות של 2,000 פיפס לפרנק מול היורו ורק מעט פחות מול המטבעות האחרים. מעבר לטלטלה בשווקים הפיננסיים, הפעולה הזו גרמה להרבה מאוד סוחרים וברוקרים לפשוט רגל...

מנקודת המבט שלנו, המקרה הזה מלמד אותנו מספר לקחים חשובים:

  1. תמיד חייבת להיות פקודת קטיעת הפסד במערכת המסחר.
  2. אסור לסכן בעסקה בודדת סכום גבוה מדיי, בלי קשר לרמת הביטחון שאנו חשים לגבי סיכויי ההצלחה של העסקה.
  3. סיכונים שאינם נשלטים על-ידנו עורבים לנו בכל פינה (לא רק בשווקים הפיננסיים, אלא באופן כללי) ולא תמיד ניתן למנוע אותם או להתגונן בפניהם בצורה יעילה. מבחינתנו עלינו לעשות את המיטב - הן במסחר, הן בניהול סיכוני המסחר והן בניהול סיכוני הקצאת ההון שלנו (למשל, בין ברוקרים / בנקים שונים).  
מעבר להתחזקות ה- CHF,  ה- JPY הפגין גם הוא עצמה השבוע, בעוד ה- EUR וה- CAD בלטו בחולשתם.

ולשבוע הקרוב...

באופן טבעי, מכיוון שהחלטות המסחר שלי מבוססות על ניתוח טכני, כל צמדי ה- EUR וה- CHF אינם רלוונטיים במסגרת זמן יומית. בכל זאת איתרתי מספר צמדים מעניינים:

USD/JPY
מאז אמצע 2014 הצמד נמצא במגמת עלייה, שנבלמה במהלך חודש דצמבר. ביום שישי התחזקות ה- JPY נבלמה באזור תמיכה (וגם על רצועת בולינג'ר התחתונה), ולכן הצמד מעניין למעקב לצורך איתור איתות רכש.





GBP/USD
הצמד נמצא במגמת ירידה החל מיולי 2014, ובמהלך השבוע הקרוב הוא עשוי להשלים תבנית היפוך. בהנחה שהמחיר לא ימישך לרדת בתחילת השבוע הבא, פריצת הגבוה של יום רביעי תספק איתות לרכוש את הצמד.





NZD/JPY
מזה כחודשיים וחצי שהצמד כלוא בתוך טווח אופקי. כל נר היפוך באחד מהגבולות, או פריצה של אחד מהם המלווה בבדיקה יתקבלו בברכה.


 



מדדי המניות בבורסה האמריקאית
כפי שצפיתי בסקירה הקודמת, מדדי המניות פתחו את השבוע ב- 4 ימי ירידות רצופים. ביום שישי הם הפגינו עצמה באזור תמיכה, אך חשוב לשים לב שהתיקון נעשה בנפח קטן יחסית לימי הירידות. לדעתי הבלימה של יום שישי היא הפוגה (שעשויה להימשך גם בתחילת השבוע הבא) בדרך למהלך של ירידות. 




שבוע מסחר מוצלח לכולם!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה