כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 23 ביולי 2016

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

האם לרוץ למשרת הנשיא זו השקעה כלכלית כדאית? ב- yahoo finance דנו השבוע בסוגיה הזו... בדרך כלל, מועמדים לנשיאות - גם כאלה שלא נבחרו בסופו של דבר, מנצלים את המודעות שצברו במהלך הקמפיין לצורך הפקת רווחים עתידיים מכתיבת ספרים, הרצאות, והופעות בטלוויזיה.

מי שכנראה משכתב את המשוואה הוא... דונלד טרמפ שכל הסימנים מצביעים על כך שכבר במהלך הקמפיין הכנסותיו ורווחי החברות שבבעלותו גדלו באופן דרמטי.
למרבה הצער רוב עסקיו של טרמפ פרטיים, ולכן אנו, המשקיעים והסוחרים בשווקים הפיננסיים, לא יכולים לתפוס טרמפ על המהלך הזה, אבל אולי כדאי לשקול לרוץ לנשיאות?

ונחזור לענייני דיומא, שבוע שקט יחסית עבר על שווקי המט"ח. ה- USD היה המטבע החזק ביותר, כאשר גם ה- EUR וה- JPY הפגינו עצמה יחסית. ה- AUD היה זה שהפגין את החולשה הרבה ביותר.

מבין הסחורות, הזהב והכסף, לאחר העליות הנאות בשבועות האחרונים, עברו שבוע שני של תיקון, וגם הנפט נחלש השבוע. מדדי המניות נהנו משבוע רביעי ברציפות של עליות, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה שעצמת העליות הולכת ויורדת.

מבין הרעיונות שהצגתי בסקירה הקודמת, 2 נכנסו לפעולה אחד יצא בסטופ והשני נמצא כרגע ברווח.

ולשבוע הקרוב,

EUR/AUD
נר בעל זנב ארוך כלפי מעלה (אני קורא לו פין בר למרות שהרוב יקראו לו דוג'י) על הממוצע נע היורד 20. שבירת הנמוך של יום שישי תהווה איתות כניסה לשורט. קטיעת הפסד תמוקם מעל לגבוה של הנר (הקו השחור).

תבנית דומה (לכיוון לונג) מתקיימת ב- AUD/CHF.





AUD/NZD
אם המחיר ירד מתחת לנמוך של יום רביעי (הקו האדום) תושלם תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ויתקבל איתות כניסה לשורט.








EUR/CAD
מאז חודש אפריל הצמד מציית לקו התנגדות ברור (הקו האדום). ביום שישי נוצר פין בר על הקו הזה, ושבירת הנמוך תהווה איתות כניסה לשורט. הבעיה שלי עם הרעיון הזה היא קו התמיכה העולה (הקו הירוק)... בוובינר ביום חמישי ארחיב על הנושא.






USOIL
מאז ה- 9 ליוני ה- CFD על הנפט נכנס לתעלה יורדת. איתות קלאסי במצב כזה הוא נר היפוך על קו ההתנגדות (הקו האדום), או שבירת קו התמיכה ואז המתנה להוכחה שהוא הפך לקו התנגדות. כרגע אין איתות קונקרטי אבל מעניין למעקב!







מדדי המניות בבורסה האמריקאית
תצורת הדגל השורי על מדד ה- RUSSELL 2000 שהוצגה בסקירה הקודמת לא הביאה להמשכיות, והדשדוש במניות הקטנות נמשך. "דגל שורי" שבו הדשדוש ארוך מדיי (המצב הנוכחי במדד הראסל) הופך דווקא איתות להיפוך...

במדדים של "הגדולים" לעומת זאת, העליות נמשכו. מעניין לראות בגרף השבועי של ה- SPX שלמרות שסגרנו ארבעה שבועות רצופים של עליות, העליות הלכו והואטו בכל שבוע...


בבחינת המדד במסגרת זמן יומית צד את עיניי הדמיון בין המצב הנוכחי בשוק לבין מצבו בתחילת יוני... לא איתות קונקרטי, אבל חומר למחשבה.

אני, בכל אופן, ממתין כדרכי לאיתותים קטנקרטיים לפי האסטרטגיות שלי, ולכן עדיין יושב על הגדר...




שבוע מסחר מוצלח לכולם!























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה