כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 6 באוגוסט 2016

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

המטבעות החזקים ביותר השבוע היו ה- JPY וה- AUD, והחלשים ביותר היו ה- GBP וה- CHF. לאחר שבועיים של היחלשות, נבלמה השבוע ירידת הנפט, בעוד הזהב והכסף השלימו שבוע חמישי רצוף של דשדוש.

הקורלציה בין מדדי המניות לא מוכיחה את עצמה לאחרונה. בורסות המניות האמריקאיות נהנו בסיכומו של דבר משבוע של עליות, וכך גם הבורסה הבריטית, אך רבות מבורסות המניות באירופה חוו שבוע אדום המצטרף לחולשה כללית שלהן ביחס לעצמה שמפגינה הבורסה האמריקאית.

הרעיון היחיד שהוצג בסקירה הקודמת לא נכנס לפעולה, אך הרעיון שהוצג בסקירה לפני שבועיים ונכנס לפעולה רק ביום רביעי שעבר (AUD/NZD) הגיע השבוע ליעד הרווח.

ולשבוע הקרוב,

שווקי המט"ח ומניות יצאו לחופשת הקיץ... למשל, טווח התנועה היומי הממוצע של ה- EUR/USD ירד לחצי ממה שהיה לפני כחודש, ושל מדד מדד ה- SPX של בורסת ניו-יורק אף ביותר מכך. המשעות אינה שלא יתכנו מהלכים משמעותיים, אלא שהסבירות לכך, לבטח בסגנון מסחר לטווחים קצרים, נמוכה יותר.

הצמד EUR/USD, למשל, מדשדש כבר 6 שבועות בטווח של פחות מ- 300 פיפס, כאשר תקופת הדשדוש הזו נמצאת בתוך אזור דשדוש גדול פי 3 בסך הכול שהחל בתחילת 2016!

השורה התחתונה: זה יכול להיות רעיון מצוין לקחת חופשה מהמסחר עד לתחילת חודש ספטמבר.



ובכל זאת, מספר צמדים מעניינים שזיהיתי לתחילת השבוע הקרוב:

EUR/CAD
ירידת המחיר מתחת לנמוך של יום חמישי האחרון תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ותאותת על כניסה לשורט. אין טעם לצפות למהלך גדול באופן משמעותי מיעד הרווח הראשוני של 1:1.







NZD/CHF
גם כאן, תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר. הגרף המצורף הוא במסגרת זמן שבועית, אך התבנית מתקיימת גם במסגרת זמן יומית. במקרה זה קיים פוטנציאל למהלך משמעותי יותר מיעד הרווח הראשוני...






NZD/CAD
תבנית דומה לקודמת, גם כאן יש פוטנציאל למהלך ארוך יותר מ- 1:1.









מדדי המניות בבורסה האמריקאית
לאחר שביום שלישי המדדים שברו את התמיכה של אזור הדשדוש, בימים הבאים הם חזרו לעלות, כאשר יום שישי התאפיין בעלייה חזקה ובפריצת קו ההתנגדות של אזור הדשדוש. שתי נקודות ראויות לציון:

  1. הפריצה כלפי מעלה לא לוותה בנפח מסחר גבוה שהיה מגדיל את הסיכוי שאכן מדובר בתחילתו של מהלך עליות חדש.
  2. כפי שביום שלישי המדדים שברו את קו התמיכה ואז חזרו, כך יש סיכוי גבוה שגם הפריצה כלפי מעלה היא פריצת שווא. המשמעות של הפריצות האלה היא שגדל הסיכוי ליציאה מאזור הדשדוש, אך מהבחינה הטכנית לא ברור לאיזה כיוון. אתם יודעים מה כדור הבדולח שלי צופה...




שבוע מוצלח (וחופשה מהנה) לכולם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה