כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 3 בדצמבר 2016

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

מהיכן יגיע הזעזוע הבא בשווקים הפיננסיים? אולי מאיטליה?
(בתמונה מתאו רנצי, ראש ממשלת איטליה) 

ביום א' הקרוב יערך באיטליה משאל עם לגבי שינויים חוקתיים בעלי השפעות מכריעות על הצלת מערכת הבנקאות האיטלקית הניצבת זה מכבר בפני תהום. כישלון יגרום לראש הממשלה להתפטר, יכניס את איטליה לכאוס ועלול לגרור תגובות שרשרת פוליטיות במדינות נוספות. לאחר שבריטניה החליטה לעזוב את האיחוד האירופי, טלטלה במדינה מרכזית נוספת בגוש האירו עלולה להיות הרת-אסון לאיחוד.
אגב, גם להצלחה במשאל העם וליישומה של תכנית ההצלה לבנקים יהיו השלכות שאינן בהכרח לטובת הכלכלה והאיחוד!

למרות שהמשאל יערך ביום א' כאשר שווקי המט"ח עדיין סגורים, , לסוחרי המט"ח מומלץ להמתין עד להתבהרות התוצאות.


המטבע החזק ביותר במהלך השבוע שחלף היה ה- GBP, והחלש ביותר ה- JPY. הירידות בזהב ובכסף שנמשכו 3 שבועות רצופים נבלמו, כאשר הזהב דשדש כלפי מטה והכסף דשדש כלפי מעלה. לאור הסכם קיצוץ תפוקות הנפט של חברות אופ"ק, התחזק השבוע הנפט בעצמה והגיע לאזור התנגדות (לדעתי יש סיכוי טוב לפריצת אזור ההתנגדות והמשך עליות).
מדדי המניות בבורסה האמריקאית רשמו, לראשונה מאז פרסום תוצאות הבחירות בארה"ב, שבוע אדום. 

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, היחיד שנכנס לפעולה היה ה- GBP/AUD שנכנס לפעולה כבר ביום והניב הפסד.

ולשבוע הקרוב,

EUR/AUD
אם נתעלם מהספייק של יום הבחירות בארה"ב, הצמד כלוא מזה כחודש במשולש מתכנס. הנר העוטף שנוגע הן ברצועת הבולינג'ר העליונה והן בקו ההתנגדות היורד (הקו האדום) הנו איתות לשורט. הטריגר יינתן כאשר המחיר ישבור את הנמוך של הנר העוטף. החיסרון הבולט הוא שקו התמיכה (הקו הכחול) - שהוא יעד הרווח הראשוני ההגיוני ביותר, נמצא במרחק קטן יחסית.





EUR/NZD
נר עוטף על הממוצע נע 20 היורד. האיתות למכור את הצמד יתקבל כאשר המחיר ירד מתחת לנמוך של יום שישי. גם כאן, יעד הרווח הראשוני קרוב מדיי...








NZD/CHF
שבירת הנמוך של יום חמישי תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ותאותת על כניסה לשורט.








מדדי המניות בבורסה האמריקאית
כאמור, לראשונה מאז היבחרו של טראמפ לנשיאות, חוו מדדי המניות בבורסה האמריקאית שבוע של ירידות (מדד ה- SPX ירד בכ- 1%, ה- COMP בכ- 2.6%, וה- RUSSELL2000 בכ- 2.4%).

בתמונה המצורפת של מדד ה- SPX של בורסת ניו-יורק, ניתן לראות בבירור שהירידות החדות בימים רביעי וחמישי לוו בנפחי מסחר גבוהים בהרבה ביחס ליום שישי שבו השוק תיקן מעט. תמונה דומה ניתן לראות גם בשאר מדדי המניות האמריקאים העיקריים.

להערכתי (למרות שהדבר לא מגובה באף אחת מאסטרטגיות המסחר שלי) אם השוק ישבור את הנמוך של יום חמישי, מהלך הירידות יימשך, לפחות לטווח הקצר.



שבוע מסחר מוצלח לכולם!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה