כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 24 בדצמבר 2016

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר החדש

חג שמח,

השבוע פורסם במוסף כלכליסט ראיון עם פרופסור אנדרס אריקסון (בתמונה) לגבי הגורמים המביאים למצוינות. אם נסכם את דבריו, מה שמשותף לכל האלופים, ותרם הרבה יותר מהכישרון המולד להצלחתם הם:

  • אף אחד מהם לא מזלזל ביריבים שלו. (בהקשר שלנו, לקחת ברצינות את השוק והיכולת שלו לפעול בשונה מהציפיות שלנו או להפתיע אותנו)
  • הם לעולם לא נחים על זרי הדפנה. (אצלנו, להישאר ממוקדים, נאמנים לאסטרטגיית המסחר) 
  • תמיד דוחפים את עצמם עוד קדימה. (אצלנו, להמשיך ללמוד, לחקור ולהתפתח)
  • אף אחד ברמות הגבוהות אינו עושה דברים באופן אינטואיטיבי לחלוטין או מסתמך רק על הכישרון שלו, כולם עבדו מאוד קשה כדי לפתח את הכישורים שלהם.
אגב, אחת מהתובנות שהוא חלק במאמר היא שבשלבים מוקדמים של הקריירה, עיסוק במגוון תחומים מרחיב ומגוון את היכולות. כאשר עולים ברמה ומעוניינים להגיע למצוינות עדיף להתמקד בענף מסוים. בהקשר שלנו מדובר למשל על:
  • פעילות במגוון שווקים (מניות, מט"ח, סחורות, אופציות) או התמקדות במעט שווקים או אפילו בשוק בודד.
  • לימוד ויישום הרבה אסטרטגיות מסחר או מעט.
  • פעילות במגוון גדול של מסגרות זמן או להתמקצע במסגרת זמן מסוימת. 

בהחלט חומר למחשבה ותובנות לבניית תכנית הפעולה שלנו להשגת המטרות בשנת 2017.



ונחזור לשווקים הפיננסיים.

אנו מתקרבים לסוף השנה, והעולם הנוצרי נוטש את עמדות המסחר לטובת הכריסטמס והסילבסטר. מומלץ גם לנו להוריד הילוך בפעילות המסחר שלנו, ואף לשקול ברצינות יציאה לחופשה עד ל- 9 לינואר (היום שבו ניפגש להרצאה!!)

מבין המטבעות המרכזיים במערכת הפיננסית, החזק ביותר בשבוע המסחר החולף היה- JPY, כאשר גם ה- EUR וה- CHF פגינו עצמה יחסית. ה- GBP וה- CAD היו החלשים ביותר. הנפט והזהב סיימו את השבוע פחות או יותר באותו מחיר שבו פתחו אותו, בעוד הכסף נחלש. מדדי המניות עברו שבוע של דשדוש שנסגר במחיר גבוה במעט מזה שבו נפתח.

שלושה מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת נכנסו לפעולה, כולם ביום שני בשעות אחה"צ והערב. ה- USD/CAD וה- CAD/CHF הגיעו ליעדי הרווח שלהם ביום חמישי, בעוד ה- GBP/CHF עדיין לא הגיע ליעד הרווח, אך גמע כבר יותר ממחצית הדרך אליו.

ולשבוע הקרוב,

EUR/USD
פריצת השיא של יום חמישי תשלים תבנית היפוך מגמה מבוססת רצועות בולינג'ר. תבנית דומה (לכיוון שורט) מתקיימת על הצמד USD/CHF.








GBP/CHF
פין בר על רצועת הבולינג'ר התחתונה. האיתות לרכישת הצמד יתקבל כשהמחיר יפרוץ מעל לשיא של יום שישי.








מדדי המניות בבורסה האמריקאית
מדדי המניות בבורסה האמריקאית סיימו שבוע בו דשדשו בטווח תנועה קטן יחסית ובנפחי מסחר נמוכים יחסית. תבנית ההיפוך (לשורט) שהוצגה בסקירה הקודמת עדיין תקפה. בתמונה ניתן לראות את מדד ה- SPX של בורסת ניו-יורק. כניסה לשורט תתבצע בשבירת הקו האדום. תבנית זהה מתקיימת גם במדד ה- NASDAQ וה- RUSSELL2000.





חג שמח ושבוע מסחר מוצלח לכולם!


4 תגובות:

  1. צהריים טובים,
    יכול להיות שלא הבנתי את תנאי ה-RSI של אסטרטגיית ההיפוך לפי רצועת בולינג'ר, אבל נדמה לי שה-RSI לא תואם את האסטרטגיה.
    אשמח להתייחסותך.

    השבמחק
  2. בבקשה:

    https://www.youtube.com/watch?v=ZQ0UcID2MYo

    השבמחק
  3. תודה על ההתייחסות.
    בדוגמה של ה-USOIL התבנית הינה תבנית היפוך ללונג. ה-RSI של התיקון השני יותר גבוה מה-RSI הראשון. האם זה מה שצריך להיות בתיקון ללונג? (ובתיקון לשורט בדיוק להיפך?)

    השבמחק