כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 11 בפברואר 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

שאלת מאקרו, לאן מועדות פני הדולר האמריקאי השנה?

מאז היבחרו, נשיא ארה"ב טוען שהדולר האמריקאי חזק מדיי, וששותפות הסחר המרכזיות - אירופה, סין ויפן פועלות באגרסיביות להחלשת המטבעות שלהן. המשמעות של מטבע חזק היא פגיעה ביצוא ועידוד היבוא, דברים שפוגעים בכלכלה של המדינה וברמת התעסוקה. לאור כך, טראמפ והממשל החדש שלו מאותתים לשווקים הפיננסיים - "אנחנו נפעל באגרסיביות להחלשת הדולר האמריקאי".

מצד שני, השוק צופה שהממשל יפעיל תמריצים כלכליים שיכוונו לעידוד הכלכלה האמריקאית. תמריצים כאלה פועלים בדיוק לכיוון ההפוך - המשך התחזקות הדולר!
(אגב, זהו גם כנראה ההסבר להמשך העלייה במחירי המניות בבורסה האמריקאית.)

לכן, טוען הכלכלן הראשי של סיטיגרופ, המוסד הבנקאי בעל נפח המסחר הגדול ביותר בעולם במט"ח, שהדברים שאומר טראמפ הם בסך הכל אוויר חם, וההשפעה שלהם על השווקים, אם בכלל, תהיה זמנית. הפעולות שממשלו יבצע הן אלה שיכתיבו את הכיוון, ולדעתו הכיוון הוא המשך התחזקות הדולר.



שלושה מטבעות בלטו השבוע בעצמתם ביחס לשאר המטבעות, ה- USD, ה- GBP וה- AUD. המטבע שבלט בחולשתו היה ה- NZD, כאשר גם ה- CHF הפגין חולשה יחסית. הזהב והכסף המשיכו במהלך ההתחזקות שאפיין אותם בחודשיים האחרונים, וגם הנפט המשיך בדרכו בחודשים האחרונים - דריכה במקום. מדדי המניות בבורסה האמריקאית, כמו גם רוב האחרים, סיימו את השבוע במחירים גבוהים מהמקום שבו פתחו אותו.

מבין הרעיונות שהצגתי בסקירה הקודמת, שלושה נכנסו לפעולה. שניים הניבו הפסד ואחד - GBP/USD עדיין פתוח.

ולשבוע הקרוב,

USD/JPY
פין בר על הממוצע נע 20 היורד... שבירת הנמוך של יום שישי תאותת על מכירת הצמד. (אסטרטגיית הצטרפות למגמה)








CAD/JPY
איתות דומה לקודם, אם כי מעט פחות איכותי (הסבר יינתן בוובינר ביום חמישי)









CHF.JPY
איתות דומה לשניים הקודמים והפחות איכותי מכולם...









EUR/NZD
פריצת הגבוה של יום חמישי האחרון (הקו הירוק) תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ותאותת על רכישת הצמד. מחיר קטיעת ההפסד ימוקם מתחת לנמוך של יום שישי (הקו השחור).


תבנית דומה מתקיימת בצמד GBP/NZD, ו- לכיוון ההפוך, בצמד NZD/CHF.




שימו לב ששלושת הרעיונות הראשונים דומים והמשותף לכולם הוא ה- JPY, ושלושת הרעיונות הנוספים גם הם דומים והמשותף להם הוא ה- NZD. אתם מוזמנים לבצע את הניתוח ההערכה שלכם לגבי האיכות היחסית של כל אחת מהאפשרויות, ולהשוות את הדעה שתגבשו עם הניתוח שאציג בוובינר ביום חמישי, ועם מה שיביא הזמן.


מדדי המניות בבורסה האמריקאית
מה יש להגיד על מדדי המניות בבורסה האמריקאית? רק דבר אחד - the trend is your friend!
בתמונה אפשר לראות את המהלך שעשה מדד ה- SPX - המדד העיקרי של בורסת ניו-יורק מאז אמצע 2013... מיותר לציין שאף אחת מהאסטרטגיות שלי לא מספקת איתות קונקרטי להיפוך המגמה.

כרגע אף אחת מהאסטרטגיות גם לא מספקת הזדמנות להצטרף למגמה באופן מושכל, אם כי במהלך השבועות האחרונים אסטרטגיית ה- הצטרפות למגמה ספקה מספר איתותים איכותיים שכאלה גם במסגרת זמן יומית

.

שבוע מסחר מוצלח לכולם!







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה