כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 25 בפברואר 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

ביום חמישי האחרון דיברנו בוובינר השבועי על המסלול להפוך לסוחר מצליח. לצערי עקב בעיה טכנית, לא ניתן, לעת-עתה, לצפות בהקלטת הוובינר (אם הבעיה לא תתוקן אקליט את השיעור מחדש).

בכל אופן, בסיום ההדרכה הצגתי את תכנית ההדרכה החדשה שלי, שהיא התכנית המקצועית המלאה לרכישת הידע והיכולות להרוויח בעקביות ממסחר במט"ח, ואף הצעתי הנחה משמעותית לצופי הוובינר. עקב התקלה, אני מאריך במספר ימים את תקופת ההטבה. למידע נוסף הקישו כאן



המטבע החזק ביותר השבוע היה ה- JPY, כאשר גם ה- GBP הפגין עצמה יחסית. המטבע החלש ביותר היה ה- CHF, כאשר גם אחיו הגדול, ה- EUR הפגין חולשה רבה. הזהב והכסף המשיכו במסע ההתחזקות שלהם, בעוד הנפט המשיך בדשדושו. מדדי המניות, כמה מקורי, נהנו משבוע נוסף של עליות.

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, ה- NZD/CAD היה היחיד שנכנס לפעולה (במהלך יום רביעי), וכרגע הוא נמצא בהפסד קטן.

ולשבוע הקרוב,

EUR/NZD
הצמד נמצא במגמת ירידה ברורה, והוא מיצר תבנית העונה על כל הדרישות של אסטרטגיית חזרה למגמה (גם אם אינה "קלאסית"). ירידה מתחת לנמוך של יום שישי תספק איתות למכור את הצמד. הייתי מעדיף שקו התמיכה היורד (הקו הירוק) יהיה מעט רחוק יותר, אך גם המצב הנוכחי טוב מספיק.






GBP/JPY
מאז אמצע חודש ינואר הצמד כלוא בתוך משולש מתכנס, והנר של יום שישי מספר סיפור כפול.

  • ראשית, הנר של יום שישי הוא נר עוטף היושב על הממוצע נע 20 היורד, ולכן שבירת הנמוך שלו תספק איתות כניסה לשורט.
  • בנוסף, הנר הזה שבר את קו התמיכה העולה (הקו הירוק). בווריאנט הזה של הסיפור עלינו להמתין לניסיון תיקון (כנראה במסגרת זמן קטנה יותר) שיוכיח שקו התמיכה הפך להיות קו התנגדות, ורק אז למכור את הצמד.

מה עדיף? כל אחד והעדפותיו האישיות. אגב, בהחלט יתכן שהמציאות תספק מענה הולם לשני התסריטים. בוובינר ביום חמישי ארחיב את הדיבור הצמד הזה.


GBP/CAD
גם כאן הנר העוטף נמצא על הממוצע נע 20 היורד (ולכן מספק איתות לשורט כאשר המחיר ירד מתחת לנמוך של יום שישי), אך הפעם המחיר לא שבר את קו התמיכה (הקו הירוק). בוובינר ביום חמישי נבחן לעומק גם את הצמד הזה, בינתיים, יש כאן כאמור איתות לשורט על-פי אסטרטגיית חזרה למגמה.






CAD/CHF
ירידת המחיר מתחת לנמוך של יום חמישי שעבר (הקו הירוק) תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ותספק איתות למכור את הצמד.








GBP/AUD
פין בר על הממוצע נע 20 היורד. מגיע לאחר תקופת דשדוש, שזה חיסרון מסוים, ובכל זאת, מרב הסיכויים ששבירת הנמוך של יום שישי תספק מהלך ירידות מספק לפחות כדי להגיע ליעד הרווח הראשון.







מדדי המניות בבורסה האמריקאית
התסריט שציינתי בשבוע שעבר - של המשך העליות, התממש, ואכן מדדי המניות המשיכו לטפס. עדיין איני רואה סימנים לירידות, וכפי שציינתי בשבוע שעבר, סביר להניח שלפני שתתרחש ירידה משמעותית השוק יספק רגל נוספת של עליות. אני עצמי לא מחפש לונגים על השוק, אלא ממתין לאיתות כניסה לשורט, אך למעוניינים, מדד ה- RUSSELL 2000 (בתמונה) יספק איתות רכש אם המחיר יעלה מעל לשיא של יום שישי (לפי אסטרטגיית חזרה למגמה).





שבוע מסחר מוצלח לכולם!







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה