כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 10 ביוני 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

האירוע המשפיע ביותר השבוע בשווקי המט"ח היה תוצאות הבחירות בבריטניה. לא רק שבסיכום שבועי ה- GBP היה המטבע החלש ביותר השבוע (מטבע חלש נוסף היה ה- EUR), בעת פרסום תוצאות הסקרים ביום חמישי בלילה התרחשה תנועה מהירה של 120 פיפס ויותר נגדו, כאשר בחלק מפלטפורמות המסחר הדבר אף התבטא ב- GAP. זהו בדיוק סוג התסריט שהזהרתי מפניו בסקירה הקודמת!

זכרו, 
הניסיון לצפות את תגובת השוק לתוצאות הבחירות ולהפיק מכך רווחים בטל בשישים 
לעומת ההכרח להגן על ההון שלנו! 

המטבעות החזקים ביותר בשבוע שחלף היו ה- AUD ומעט פחות ממנו אחיו הניו-זילנדי.

מחירי הנפט, הזהב והכסף ירדו השבוע, כאשר הזהב אפילו מספק, במסגרת זמן שבועית, איתות מכירה. שני מדדי המניות העיקריים של הבורסה האמריקאית נחלשו השבוע, אך המדד של המניות הקטנות דווקא התחזק. מדדי המניות בשאר מדינות העולם הפגינו שונות, כאשר הגדיל לעשות המדד של בורסת הונג-קונג שסיים שבוע של עליות בפסגות חדשות.

הרעיון שהצגתי בסקירה הקודמת על ה- USD/JPY נכנס לפעולה כבר בלילה שבין שני לשלישי ונמצא כעת פחות או יותר במחיר הכניסה.


ולשבוע הקרוב,

GBP
התנועה החזקה שהתרחשה ביום שישי במטבע הבריטי "הרסה" כל סיכוי לקבלת איתות בהתאם לאסטרטגיות "שלי". יתרה מזאת, מהסיבה הזו ובגלל חוסר הוודאות שקיים כרגע בבריטניה, לדעתי כדאי להימנע לעת-עתה ממסחר על ה- GBP במסגרת זמן יומית ומעלה. במסגרות זמן קטנות יותר המצב דווקא עשוי לספק הזדמנויות למהלכים מהירים (כמובן תוך הכרח לנהל את הסיכונים בקפדנות).



USD/CAD
מצב מעניין. אסטרטגיית חזרה למגמה תספק איתות מכירה אם המחיר ירד מתחת לשפל של יום שישי. באופן כללי מדובר באיתות אמין בעל כ- 70% הצלחה!

מצד שני, הצמד כלוא בתוך תעלה עולה, והנר של יום שישי - זה ששבירת השפל שלו תפעיל את הטריגר לשורט, נמצא בדיוק על קו התמיכה העולה. במצב כזה, תסריט שבו תתבצע שבירת שווא, כלומר המחיר ירד מתחת לשפל של יום שישי, רק כדי לחזור ולעלות בהתאם למגמה המיוצגת ע"י קו התמיכה גבוה יחסית.

השורה התחתונה?
אני מוותר על האיתות הזה. בהדרכה ביום חמישי ארחיב על הצמד הזה, ונבחן כיצד הדברים התפתחו.


מדדי המניות בבורסה האמריקאית
בראייה שבועית, מדדי ה- SPX וה- COMP דשדשו השבוע, כאשר התנועה מטה ביום שישי גרמה לשבוע כולו להיות מעט אדום. מדד ה- RUSSELL2000 של המניות הקטנות דווקא התחזק השבוע.

הסיפור המעניין הוא המניות של חברות הטכנולוגיה הגדולות, גוגל (GOOG), אמזון (AMZN), פייסבוק (FB), אפל (AAPL) ואחרות שירדו ביום שישי בעצמה גדולה בהרבה מהשוק ובנפחי מסחר חריגים. האם המניות של החברות המובילות האלה מספקות רמז לעתיד?

בלי קשר לדעתי (ואני מניח שאתם יודעים מהי...) חייבים להמתין לאיתותים קונקרטיים בהתאם לאסטרטגיות המסחר הבדוקות שלנו!

שבוע מסחר מוצלח לכולם!




















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה