כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 17 ביוני 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

האם השוק צריך סיבה הגיונית כדי לרדת? 

ברור שלא! בדיוק כפי שהוא לא צריך סיבות הגיוניות כדי לעלות.

לבני האדם יש צורך פסיכולוגי למצוא סיבות הגיוניות המסבירות את התרחשותם של דברים, אחרת תחושת חוסר הוודאות עשויה להיות כבדה מנשוא. העיתונות הכלכלית (כמו כל העיתונאים, פרשנים, ו- "מומחים") מודעת לצורך הזה, ולכן לכל אירוע המתרחש בשווקים הפיננסיים יש לה הסבר הגיוני. בדיעבד...

האמת היא שבכל רגע נתון ישנן סיבות הגיוניות הן לעליית השוק, והן לירידתו. הן להתחזקות מטבע כזה או אחר, והן להיחלשותו. הן להעלאת הריבית והן להורדתה, הן לנטישת בריטניה את האיחוד האירופי והן להישארות בו, וכך הלאה. זה מה שכה מקשה ומבלבל את אלה שהצורך בהסבר חיוני עבורם מבחינה פסיכולוגית.

השימוש באסטרטגיות שיטתיות הוא הפתרון האישי שלי לאתגר הזה. אסטרטגיות שיטתיות מתבססות על תבניות מוגדרות היטב של ניתוח טכני ו / או על חישובים מתמטיים וסטטיסטיים בכדי לגבש איתותי מסחר. לא רק שזוהי הדרך הנפוצה ביותר בקרב הסוחרים הפרטיים המצליחים, היא בעצם הדרך היחידה המאפשרת לסוחרים פרטיים לפעול ביעילות וברווחיות בשווקים הפיננסיים.

אם תבחנו את העיתונות הכלכלית המודפסת או הדיגיטלית, תגלו שהרוב המכריע, אם לא כל אלה שיודעים להסביר בצורה מלומדת והגיונית מדוע השוק עשה מהלך כזה או אחר, אינם סוחרים או מנהלי כספים בפועל, אלא פרשנים.



ונחזור לענייני מסחר,

המטבע החזק ביותר בשבוע החולף היה ה- CAD, בעוד המטבעות החלשים ביותר היו ה- CHF וה- JPY. הזהב והכסף נחלשו זה השבוע השני ברציפות, בעוד הנפט ירד זה השבוע הרביעי ברציפות. ככלל, מדדי המניות דשדשו השבוע עם גוון אדום.


ולשבוע הקרוב,

GBP/USD
תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר תושלם כאשר המחיר יפרוץ את השיא של יום רביעי. ובכל זאת, המלצתי מהשבוע שעבר להימנע ממסחר במסגרות זמן גדולות על צמדי ה- GBP עדיין תקפה. מוזמנים לצפות ביחד אתי האם במקרה המסוים הזה ההמלצה תוכיח את עצמה או לא.

 איתות על ה- GBP שבכוונתי להתעלם ממנו מתקיים גם ב- GBP/CHF.




USD/JPY
איתות באסטרטגיית חזרה למגמה. שבירת הנמוך של יום שישי תשלים את התבנית ותספק איתות למכור את הצמד.








AUD/CAD
שבירת שנמוך של יום שישי תשלים גם כאן איתות לשורט באסטרטגיית חזרה למגמה.



CHF/JPY
פעם שלישית בסקירה הזו שאסטרטגיית חזרה למגמה מספקת איתות לשורט...









אתם מוזמנים לנסות ולהעריך לאיזה מהתבניות יש סיכויי הצלחה גדולים יותר, ולבדוק בהמשך השבוע עד כמה צדקתם. זוהי דרך מצוינת ללטש את האינטואיציה שלכם!

מדדי המניות בבורסה האמריקאית
אחרי הירידות החדות ביום שישי שעבר, השבוע בורסות המניות האמריקאיות דשדשו. בעוד הדשדוש של מדד בורסת ניו-יורק הפגין עצמה יחסית, זה של מדד הנאסד"ק (בתמונה) דווקא הפגין חולשה. שימו לב לנפחי המסחר הבולטים בכמה מהימים האדומים...

המניות של החברות הטכנולוגיות המובילות שהוזכרו בשבוע שעבר התנהגו בדומה למדד הנאסד"ק (או שמע להפך, הוא מתנהג כמוהן?).



מעניין שלמרות הדשדוש של השווקים השבוע, פעילות ה- day trading על מדד הנאסד"ק הניבה 12 עסקאות, מתוכן 8 רווחיות (67% הצלחה). זהו, כמובן, אחד היתרונות של מסחר תוך-יומי לעומת מסחר המבוסס על מסגרת זמן יומית.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה