כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 30 בדצמבר 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

שבוע המסחר האחרון של שנת 2017, מצא את ה- USD וה- JPY ממשיכים להיחלש מול כל המטבעות המרכזיים, רק שהשבוע ה- USD היה החלש ביותר. ה- CHF היה המטבע שהפגין את העצמה הרבה ביותר מבין המטבעות המרכזיים. היחלשות הביטקוין נבלמה השבוע, אם כי כנראה לא לזמן רב, בעוד הזהב, הכסף והנפט נהנו מעליות.

אפקט סנטה קלאוס פסח השנה על מרבית מדדי המניות. כל מדדי המניות המרכזיים בבורסה האמריקאית סבלו השבוע מירידות, כמו גם מרבית הסקטורים (3 סקטורים נותרו ללא-שינוי, ו- 7 סבלו מירידות).

מבין הצמדים שהוצגו בסקירה הקודמת, רק ה- AUD/NZD נכנס לפעולה, ודשדש במשך כל השבוע. ההמלצה שלי להימנע מחניכת עסקאות המבוססות על מסגרות זמן יומית ו- 4 שעתית (לפחות לאלה המשתמשים באסטרטגיות המסחר שלי) תקפה גם לשבוע המסחר הקרוב. לכן בסקירה השבוע, נבחן את השווקים במסגרת זמן חודשית כדי לזהות מגמות ארוכות טווח.

מיותר לציין שהמגמות שאציג אינן מספקות איתותים קונקרטיים לחניכת עסקאות, את אלה כל אחד יצטרך למצוא בעצמו בהתאם לאסטרטגיות המסחר שלו ולמסגרות הזמן הרלוונטיות עבורו.

EUR/USD
הגרף החודשי מצביע בבירור על כך שלאחר שנתיים של דשדוש, מאז תחילת שנת 2017 הצמד נמצא במגמת עלייה. יותר מזה, מהלך העליות פרץ את אזור ההתנגדות ואף "בדק אותו מלמעלה". המשמעות למשקיעים לטווחי זמן ארוכים יחסית היא שכעת קיימת סבירות גבוהה שהצמד "עלה קומה" וכעת אזור ההתנגדות ברמת המחיר של 1.15 (האזור הצבוע אדום) הפך לאזור תמיכה. 

אגב, לדעתי קיימת סבירות גבוהה שבמהלך השנה ה קרובה המחיר יבחן את אזור ה- 1.25 דולר ליורו.
 


AUD/CHF
מזה שלוש שנים שהצמד מדשדש בין קו התמיכה העולה (הקו הירוק) לבין אזור ההתנגדות האופקי (הקו האדום). פריצת אזור ההתנגדות אמורה להביא את המחיר לבחון את אזור ההתנגדות הבא בתור ברמת מחיר 0.87 פרנק שווייצרי לדולר אוסטרלי.






GOLD
מאז אמצע חודש יוני 2013 מחיר הזהב מדשדש, כאשר למרות מגמת העלייה של השנה האחרונה, בסך הכול כיוון הדשדוש הוא כלפי מטה.

המשמעות של המשולש המתכנס הוא שפריצת המחיר לאחד הכיוונים מתקרבת, אך כמובן לא ניתן לדעת לאיזה כיוון, והאם הפריצה הראשונה (או כל אחת אחרת שתבוא בעקבותיה) תתברר כפריצת שווא או כתחילתו של מהלך משמעותי.



OIL
מאז תחילת שנת 2016, כולל במהלך ארבעת החודשים האחרונים, מחיר הנפט מטפס.  כדרכן של תעלות עולות, ירידת המחיר לעבר קו התמיכה (הקו הירוק) תספק אפשרות רכש, ואילו קו ההתנגדות (הקו האדום) עשוי לשמש כיעד למימוש (ולו חלקי) של רווחים.






SPX
כזכור, בנובמבר 2016 נבחר דונאלד טראמפ לנשיא ארה"ב, ורבים צפו שהדבר יביא לנפילה של בורסות המניות האמריקאיות... בדיעבד, זו היתה יריית הפתיחה למהלך עליות של כ- 25%! 

מתי ייבלמו העליות וייחל מהלך של ירידות? לכו תדעו, אך הגרף ארוך הטווח שצירפתי עשוי לספק אומדן לשיעור הירידות כאשר הדבר יתרחש. (בשלוש המפולות האחרונות הירידות היו 50% ויותר)



שנת מסחר מוצלחת לכולם!

















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה