כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 16 בדצמבר 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

אנו מתקרבים לסיום שנת 2017, וחשוב לזכור שהפעילות בשווקים הפיננסיים נוטה להתדלדל לקראת סוף השנה עקב חופשות החג. המשמעות היא ירידה בהיקפי הפעילות, דבר שעשוי לפגוע באמינות הניתוח הטכני ואסטרטגיות המסחר שמתבססות עליו.

בוובינר הלימודי השבועי הצגנו 10 שאלות שחשוב שכל סוחר ישאל את עצמו לקראת סוף השנה (לצפייה בהקלטת הוובינר יש להקיש כאן). ביום חמישי השבוע נציד שאלות שעלינו לשאול את עצמנו כדי להתכונן לשנה הבאה.



השבוע שחלף,
המטבעות החזקים השבוע היו ה- AUD ועוד יותר ממנו ה- NZD. המטבע החלש ביותר מבין המטבעות המרכזיים היה ה- GBP. לאחר שלושה שבועות של היחלשות, מחירי הזהב והכסף עלו בשבוע שחלף, ומחירי הנפט המשיכו לדשדש באזור השיא של השנתיים וחצי האחרונות.

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, ה- AUD/CAD וה- GBP/USD היו היחידים שנכנסו לפעולה בתזמון המומלץ (החל מיום שני בשעות הצהרים). הראשון הגיע בקלות ליעד הרווח שלו, והשני עדיין פתוח.

ולשבוע הקרוב,

EUR/USD
הצמד כלוא בתוך תעלה יורדת, כאשר הן קו התמיכה והן קו ההתנגדות הוכיחו את עצמם כבר מספר פעמים. התעלה הזו המתאפיינת בכך שהשיפוע השלילי אינו כה משמעותי, ושהמרחק בין קווי התמיכה וההתנגדות מספיק גדול כדי שיהיה "בשר" לעסקאות, גם אם הן נוגדות את מגמת התעלה. לכן ההשלכות של התעלה הן:

  1. נחפש נרות היפוך לשורט על קו ההתנגדות היורד (מסגרת זמן יומית ו- 4 שעתית).
  2. פחות אטרקטיבי אך בהחלט אפשרי, לחפש נרות היפוך ל-לונג על קו התמיכה היורד (מסגרת זמן יומית ו- 4 שעתית). 
  3. איתותי כניסה באסטרטגיות המסחר האחרות יתקבלו בברכה לשני הכיוונים. באלה שיהיו בהתאם למגמת התעלה ניתן להציב יעדי רווח שאפתניים יותר מהרגיל. (הנושא נלמד בקורס מסחר בקווי תמיכה והתנגדות).


אגב, ביום חמישי הופעל על הצמד טריגר כניסה לשורט במסגרת זמן 4 שעתית (שכבר הגיע ליעד הרווח), וביום שישי הופעל  טריגר לשורט במסגרת זמן יומית, כך שכרגע, בהתאם לאסטרטגיות שלי, המומנטום הוא כלפי מטה אך בלי איתות כניסה קונקרטי.


USD/CAD
דשדוש שנמשך כבר כמעט חודשיים. בשונה מהצמד הקודם, כאן התעלה אופקית (כלומר, אין מגמה), והמרחק בין קו התמיכה להתנגדות קטן יותר. לכן בצמד הזה נסתפק בחיפוש איתותי רכש על קו התמיכה ואיתותי מכר על קו ההתנגדות.







AUD/USD
הנר של יום שישי הוא נר מתצורת פין-בר המכוון כלפי מטה ונוגע ברצועת הבולינג'ר העליונה. ירידת המחיר מתחת לשפל שלו תספק איתות מכר לפי אסטרטגיית נר היפוך על רצועת הבולינג'ר.







GBP/CAD
הצמד נמצא במגמת עלייה ברורה, והנר של יום שישי הוא נר מתצורת פין-בר שנתמך בממוצע נע פשוט 20. פריצת השיא שלו תשלים את התבנית ותספק איתות לרכוש את הצמד לפי אסטרטגיית חזרה למגמה.







מדדי המניות בבורסה האמריקאית,
שבוע ירוק עבר על מדדי המניות בבורסה האמריקאית, כאשר הן המדדים המרכזיים והן כל המדדים הסקטוריאליים נהנו מעליות. רוב מדדי המניות האירופים עברו דווקא שבוע אדום, אם כי בסך הכל הן המדדים האירופים והן האמריקאים נשארו באזורי הדשדוש שלהם.

הדבר העיקרי שמשך את תשומת לבי היה נפח המסחר הבולט שנלווה לעילות של יום שישי, דבר שמצביע על עצמת העליות ומרמז על אפשרות להמשכן, לפחות בעתיד הקרוב.


שבוע מסחר מוצלח לכולם!













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה