כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 12 במאי 2018

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

ועוד קצת מפסטיבל וורן באפט,

השבוע בשנת 1965 (כארבעה חודשים לפני שנולדתי...) וורן באפט השתלט על חברת ברקשייר האתווי... ערך המניה שלה עלה מ- 19$ בזמנו לכמעט 300,000$ כיום (כ- 21% תשואה שנתית בחישוב משוקלל!) בסקירה הקודמת כתבתי על אחת מהטעויות הגדולות שהוא ביצע, ומה אנו יכולים ללמוד ממנה.

הפעם אני רוצה להאיר את תשומת לבכם לכך שלמרות התשואה השנתית הממוצעת המדהימה, גם למניית החברה היו תקופות של ירידות משמעותיות - עד כדי 50% ממחירה. אגב, ההפסד השנתי הגדול ביותר של החברה היה כ- 10% בשנת 2008, כך שניתן לראות שגם לגביה השוק נוטה להגיב בקפריזיות המספקת הזדמנויות רכש אטרקטיביות...

שני דברים נוספים בולטים לנוכח ההצלחה המתמשכת:

  1. עצמת אפקט הריבית-דה-ריבית שבאפט כה מרבה לשבח. האפקט הזה מתגמל באופן משמעותי משקיעים סבלניים. 
  2. הנאמנות המוחלטת של באפט ומנגר לערכים ולעקרונות של אסטרטגיית ההשקעה שלהם. אסטרטגיית ההשקעה עברה אבולוציה במהלך השנים, אך עקרונותיה הבסיסיים, ועוד יותר מזה הערכים העומדים בבסיס פעילות החברה, נותרו ללא שינוי גם בתקופות קשות.  



השבוע שחלף,

ה- USD הפגין עצמה יחסית גם בשבוע שחלף, אך המטבע החזק ביותר מבין המטבעות המרכזיים היה ה- CAD. ה- JPY היה החלש ביותר. מחירי הזהב והכסף המשיכו לדשדש, ואילו מחיר הנפט המשיך לעלות. מדדי המניות שבו  להפגין עצמה וסגרו את השבוע כ- 2.5% גבוה יותר מהמחיר שבו פתחו אותו.

אף אחד מהרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת לא נכנס לפעולה. התחזקות ה- AUD לקראת סוף השבוע סיפקה ביום חמישי איתותים איכותיים באסטרטגיית חזרה למגמה במסגרת זמן יומית על ה- EUR/AUD וה- GBP/AUD (לכמה איתותים מוצלחים בשבוע זקוק מי שסוחר במסגרת זמן יומית?)

האם אסטרטגיות המסחר שלכם מספקות לכם את הביטחון והתוצאות הרצויים לכם?
אם לא, חבל על כל יום שאתם מבזבזים!
למידע נוסף הקישו כאן

השבוע הקרוב,

EUR/JPY
לאחר מהלך ירידות שנמשך כשבועיים, הצמד מאותות על אפשרות להיפוך כיוון. עליית המחיר מעל לשיא של יום חמישי תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ותספק איתות לרכוש את הצמד.







AUD/CHF
נר היפוך על רצועת הבולינג'ר. ירידת המחיר מתחת לשפל של יום שישי תשלים את התבנית ותספק איתות למכור את הצמד.








AUD/JPY
ירידת המחיר מתחת לשפל של יום שישי תספק איתות מכר באסטרטגיית חזרה למגמה.








GBP/NZD
הצמד כלוא בין קו תמיכה וקו התנגדות אלכסוניים עולים. במצב כזה אני מחפש איתותי רכש בדמות נרות היפוך המצביעים למעלה על קו התמיכה.








NZD/JPY
הירידה במחיר הצמד נבלמה השבוע באזור תמיכה אופקי (שהחל הי-שם בשלהי שנת 2016 (הקו הירוק). נר היפוך לכיוון מעלה יספק איתות רכש. (הטכניקה למסחר בעזרת קווי תמיכה והתנגדות נלמדת באופן מקיף בקורס מסחר בקווי תמיכה והתנגדות)






CAD/CHF
העלייה במחיר הצמד נבלמה לקראת סוף השבוע בקו התנגדות אלכסוני יורד (הקו הירוק). נר היפוך שייגע בקו הזה ויצביע לכיוון שורט יספק את האיתות למכור את הצמד.







GOLD
בתוך טווח הדשדוש, הזהב מספק איתות מכר (באסטרטגיית חזרה למגמה) שיופעל אם המחיר ירד מתחת לשפל של יום שישי. כמובן שבגלל הדשדוש (הקו הירוק מסמל את תחתית אזור הדשדוש) לא ניתן לצפות למהלך ירידות מאוד משמעותי.







מדדי המניות בבורסה האמריקאית,
מדדי המניות של הבורסה האמריקאית הפגינו עצמה רבה השבוע, ושבו להתבסס מעל לממוצע הנע פשוט 50. כמובן שבמצב כזה אין שום איתות טכני לירידות קרבות.

שני סקטורים לא היו שותפים לחגיגת העליות. מוצרי היסוד (Consumer Staples) שהוזכר בסקירה הקודמת כסקטור שטכנית כבר עבר למגמת ירידה, וסקטור התשתיות (Utilities) שנחלש השבוע בכ- 2.2%.




שבוע מסחר מוצלח לכולם!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה