כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום רביעי, 18 בנובמבר 2020

תלמד אותי להרוויח 10 פיפס ביום!

 מדיי פעם פונים אליי מתעניינים בלימוד מסחר במט"ח עם בקשה אחת פשוטה, "תלמד אותי להרוויח 10 פיפס ביום." (לפעמים המספר שונה, אבל העיקרון זהה). הרעיון ברור: מכיוון שבגודל עסקה סטנדרטי של לוט אחד, תנועה של פיפס שקולה לכ- 10$, יכולת כזו תניב רווח יומי של 100$. ואם הסוחר יחנוך פוזיציות בגודל 5 לוט, הרווח יהיה 500$ ליום, וכך הלאה.

בקשות דומות אני מקבל גם לגבי מסחר בחוזים עתידיים או במניות: רק תלמד אותי להרוויח X דולרים ביום והחיים שלי יהיו הרבה יותר יפים!

מכיוון שטווח התנועה היומי הממוצע של צמד כדוגמת ה- GBP/USD עומד על כ- 120 פיפס, ושל מדד הדקס על כ-200 נקודות מדד (השקולות ל-5,000 יורו), האתגר הזה נראה פשוט וישים. וכאשר מכל עבר אנו מוקפים בסרטונים בהם "מנטורים" כאלה ואחרים מדגימים כיצד הרוויחו מאות ואלפי דולרים בדקות בודדות של מסחר, יצר החמדנות משתלט עלינו וגם אנו רוצים ללמוד כיצד לעשות זאת!

 

אז בואו נעשה קצת סדר.

 

אפשר להרוויח היטב במסחר בשוק ההון, אך זה דורש התמקצעות. בין שברצונכם להרוויח 1,000$ בממוצע ליום, או מסתפקים ב- 100$, תידרשו להשקיע הרבה מאוד זמן בלימוד ובפיתוח היכולת המקצועית והמנטאלית שלכם. דברים בעלי ערך לא מגיעים בקלות, והדבר נכון גם ליכולת לסחור בהצלחה.

 

הרבה יותר חשוב מיעד הרווח היומי הוא פוטנציאל ההפסד. במסחר בשוק ההון אין קסמים, אם תנועת המחיר לכיוון הרצוי לכם מייצרת רווח של 10$ לפיפס, זה גם מה שהיא תייצר אם המחיר ינוע לכיוון השני. אם צמד מטבעות עשוי לנוע 20 פיפס לכיוון מסוים בתוך שניות, הוא עשוי לנוע באותה קלות גם לכיוון השני.

כמעט באף אחד מאלפי סרטוני הטריידים המוצלחים שאתם רואים ביו טיוב אין התייחסות לגודל ההפסד שה-"מנטור" היה עלול לספוג. גם אם נניח שהסרטונים אותנטיים, התייחסות לרווח שהושג תוך התעלמות מגודל הסיכון אליו היינו חשופים היא חסרת חשיבות לחלוטין. יותר מזה, היא מטעה.   

 

התייחסות לרווח שהושג תוך התעלמות מגודל הסיכון אליו היינו חשופים היא חסרת חשיבות לחלוטין.

 

כאשר אתם פונים לסוחר מצליח בבקשה שילמד אתכם, הדגש לא צריך להיות על גודל הרווח שניתן להפיק, אלא על ניהול הסיכונים. המפתח להצלחה במסחר הוא לדעת להרוויח באופן עקבי תוך ניהול הסיכונים באופן נכון. גודל הרווח אינו חשוב. לאחר שתרכשו את הידע ותפתחו את המיומנות והחוסן המנטאלי הנדרשים, תוכלו בקלות להגדיל את רמת הרווחיות לכל סכום שתרצו. אפילו ל- 10 פיפס ביום! (וגם X10, או X100 מכך)...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה