כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 25 ביוני 2016

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

השבוע החולף בשווקי המט"ח עמד בסימן החלטת בריטניה להתנתק מגוש ה- EURO. כאשר החלו להתפרסם תוצאות ראשונות של ההצבעה בנושא לפנות בוקר יום שישי , צנח ה- GBP בכ- 1,400 פיפס בתוך שעות אחדות. גם ה- EUR ספג חבטה עקב ההחלטה - ירידה של כ- 360 פיפס מול ה- USD בתוך שעתיים. המעניין הוא שכל צמדי המטבעות, גם אלה שלכאורה לא קשורים לעניין סבלו מטלטלה עזה.

כמה כסף הפסידו עשירי תבל בעקבות ירידת הבורסות עקב החלטת הבריטים? לפי מדד המיליארדרים של בלומברג (כן, יש דבר כזה!) הם הפסידו במהלך יום שישי האחרון 3.2% מהונם (בכסף, 127 מיליארד דולר). כמובן שהנתון הוא בעיקר אנקדוטלי. עשירי תבל הרוויחו מליארדים כשהבורסות עלו, ובאופן טבעי הם מפסידים (הרבה פחות...) כשהן יורדות.

בסיכומו של דבר, בשבוע שהסתיים המטבע החזק ביותר היה שוב ה- JPY, כאשר גם ה- AUD וה- NZD הפגינו עצמה יחסית. ה- GBP היה, כמובן, החלש ביותר. גם ה- EUR הפגין חולשה ביחס לשאר המטבעות.

הנפט המשיך בדשדושו גם השבוע, בעוד, כפי שניתן לצפות בתקופות שכאלה, הזהב והכסף התחזקו, אם כי תוך כדי הפגנת תנודתיות מאוד גבוהה. מדדי המניות שרק לפני שבועיים נשמו אוויר פסגות ירדו השבוע בחוזקה, במידה רבה בעקבות החלטת הבריטים.

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, ה- AUD/USD היה היחיד שנכנס לפעולה. זה קרה ביום שני לפנות בוקר - מוקדם מדיי עבורי, וביום חמישי הוא עבר בקלות את יעד הרווח.

ולשבוע הקרוב,

לאור האירועים, במסגרת זמן יומית "נהרסו", ברוב הצמדים, התבניות הטכניות ויש צורך להמתין להיווצרותן של תבניות חדשות. במסגרות זמן קטנות יותר סביר להניח שייווצרו תבניות איכותיות מהר יותר.

בכל זאת, זיהיתי 2 תבניות איכותיות:

AUD/CAD
פין בר על הממוצע נע עולה (אסטרטגיית חזרה למגמה). רכישת הצמד בפריצת הגבוה של יום שישי, קטיעת הפסד מתחת לנמוך.








AUD/NZD
אסטרטגיית היפוך מגמה מבוססת רצועות בולינג'ר. רכישת בצמד בפריצת הגבוה של יום רביעי מלפני שבוע (הקו הירוק).








מדדי מהניות בבורסות ניו-יורק
עד ליום שישי, השוק דשדש דרכו מעלה, אך הירידות החדות ביום שישי שינו את התמונה מהקצה לקצה, ויצרו נר עוטף אדום. בנוסף, הירידות של יום שישי ארעו בנפח מסחר כפול מהנפח הרגיל.

יחד עם זאת, לא הייתי מיחס יותר מדי משקל להתנהגות ביום שישי, בגלל הקשר הברור שלה לאירועים באירופה. מן הסתם המשך ההשפעה "האירופאית" תהיה תלויה בפרשנות של השווקים - בראש ובראשונה שווקי המט"ח, לגבי השפעות נטישת בריטניה את השוק האירופי.

מהבחינה הטכנית, הירידות נבלמו באזור תמיכה, ויש לראות כיצד הדברים יתפתחו מכאן ואילך.


שבוע מסחר מוצלח לכולם!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה