כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שני, 27 במרץ 2017

אסטרטגיית מסחר - נר היפוך על הרצועה

אחת מהאסטרטגיות הוותיקות, הרווחיות והאהובות עלי ביותר היא אסטרטגיית "נר היפוך על רצועת הבולינג'ר". האסטרטגיה משלבת שני אלמנטים שיחדיו מספקים איתותים מאוד איכותיים:

  1. כאשר המחיר מגיע אל רצועת הבולינג'ר הדבר המצביע על כך שהוא מתוח יחסית, ולכן קיים סיכוי גבוה יחסית לתיקון לכיוון השני. למרות שבמצב הזה "נדלקת נורת אזהרה" שהיפוך כיוון אפשרי, אין די במצב הזה כדי לחנוך עסקה בעלת אחוזי הצלחה גבוהים מספיק לטעמי ורמת סיכון נמוכה. לכן המרכיב הבא חיוני.
  2. הופעת נר היפוך המספק אינדיקציה לכך שהמחיר אכן משנה כיוון.



שני האלמנטים האלה יחדיו – מחיר "מתוח" (מבחינה סטטיסטית) בתוספת אינדיקציה שמספק המחיר עצמו על שינוי כיוון, עושים את העבודה.

אני משתמש באסטרטגיה זו במסחר על צמדי מט"ח ועל סחורות במסגרת זמן יומית ו- 4 שעתית, ובמסחר על מדד הדקס (גרמניה) במסגרת זמן של 5 דקות. תלמידים שלי משתמשים בה גם במסחר על מניות במגוון מסגרות זמן.

כמובן שבכל אחד מסוגי ניירות הערך ומסגרות הזמן נדרשות התאמות קטנות, אך האסטרטגיה הבסיסית דומה.

בחודשים האחרונים, מאז שהתחלתי להציע קורסים דיגיטליים ללימוד אסטרטגיות המסחר שלי, קיבלתי בקשות רבות להכין קורס גם על האסטרטגיה הזו, אך דחיתי את המלאכה הזו שוב ושוב. הסיבה היתה שבמסחר שלי בפועל היה מרכיב נוסף, "אינטואיטיבי" ששדרג את ביצועי האסטרטגיה באופן משמעותי, אך לא ידעתי להסביר אותו בצורה ברורה וחד-משמעית. לאור הבקשות המרובות השקעתי הרבה מאוד זמן ואנרגיה בניסיון לזהות ולהגדיר את אותו המרכיב ה- "אינטואיטיבי", ולאחר שעשיתי זאת כמובן שהייתי חייב לבדוק שזהו אכן המרכיב הנכון. ו... בינגו!

כל כך פשוט. כל כך אלגנטי. כל כך קל ללימוד. למה לקח לי כל כך הרבה זמן לזהות אותו?

מובן שלאחר שהמרכיב "האינטואיטיבי" הפך לדבר טכני, כבר ניתן ללמד את האסטרטגיה בקלות בעזרת קורס דיגיטלי קצר, תמציתי וממוקד, וזה בדיוק מה שעשיתי.

כעת ביכולתך להיות בין הראשונים שילמדו וייהנו מהאסטרטגיה שמשרתת אותי ואת לקוחותיי בנאמנות רבה כבר מספר שנים.



למידע נוסף – הקישו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה