כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 11 במרץ 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

לקראת סוף החודש יחל המשא ומתן בין בריטניה לאיחוד האירופי לגבי תנאי הגירושים...  מה המשמעות של זה? תנודתיות, בעיקר ב- GBP. מבחינת בריטניה, הנזק העיקרי יהיה, כנראה, פגיעה ביצוא שלה. יותר מ- 40% מהיצוא הבריטי בענפי הפיננסים, התחבורה, התקשורת וההייטק מיועד לאיחוד האירופי, כך שהפגיעה עלולה להיות כואבת. מעבר לכך, בריטניה גם עלולה להידרש לשלם קנס על ההתנתקות, הקנס עשוי להגיע עד כדי 3% מהתל"ג הבריטי, בהחלט סכום לא מבוטל.

כמובן שגם מדינות האיחוד ייפגעו מ- "שבירת הכלים" בכל הקשור לקשרי מסחר עם בריטניה. עבור גרמניה וצרפת, למשל, בריטניה היא יעד היצוא השלישי בחשיבותו. יותר משמעותי מזה, יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי וההשלכות שלה, נבחנות על-ידי מדינות נוספות שאינן מרוצות מחברותן באיחוד ושוקלות את נטישתו.

כאמור, מבחינתנו הדגש העיקרי הוא השפעת המשא ומתן על תנודתיות השוק. תנודתיות גבוהה יותר עשויה לספק הזדמנויות לרווח, אך עלולה גם, בעיקר אם לא מנהלים את הסיכונים כראוי, לגרור הפסדים גבוהים.


המטבע החזק ביותר בשבוע שחלף היה ה- EUR, כאשר גם ה- USD הפגין עצמה יחסית. החלש ביותר היה ה- NZD, כאשר גם ה- GBP הפגין חולשה יחסית. מחירי הזהב והכסף ירדו זה השבוע השני ברציפות, ומחירי הנפט יצאו סוף-סוף מרמת המחירים בה דשדשו מאז תחילת דצמבר וירדו בכ- 9%. מדדי המניות בבורסה האמריקאית סגרו את השבוע נמוך מהמקום שבו סגרו את השבוע שעבר.

שלושה מהרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת נכנסו לפעולה. ה- AUD/USD נכנס לפעולה ביום שני, הצליח לעשות מעט יותר מחצי הדרך ליעד הרווח ויצא בסטופ, ה- GBP/AUD נכנס לפעולה אף הוא ביום שני, עשה כ- 80% מהדרך ליעד הרווח, ביצע תיקון ונראה שהוא בדרך לעשות ניסיון נוסף להגיע אל יעד הרווח, ה- CAD/JPY נכנס לפעולה רק ביום שישי בשעות הצהרים המאוחרות, והוא נראה בדרכו לפגוש את מחיר קטיעת ההפסד. יותר מזה, בסקירה של השבוע הוא מספק לנו איתות כניסה מעולה לשורט - הכיוון ההפוך של הרעיון מהשבוע שעבר.

ולשבוע הקרוב,

הפעם האיתותים זוהו בעזרת 3 אסטרטגיות, כאשר גם קווי תמיכה והתנגדות נלקחו בחשבון. מעוניינים ללמוד בצורה מקצועית ומעמיקה את כל אסטרטגיות המסחר שלי?

CAD/JPY
הצמד נמצא במגמת ירידה ברורה, ולמרות האיתות לרכוש אותו שנבנה במהלך השבועיים האחרונים והופעל ביום שישי, כעת ישנו איתות לשורט המבוסס על אסטרטגיית חזרה למגמה. הטריגר יופעל כאשר המחיר ירד מתחת לשפל של יום שישי.






GBP/JPY
תבנית דומה לקודמת, אך הפעם הכניסה תתבצע קרוב יחסית לאזור תמיכה אופקי, שזה חיסרון. מצד שני עם כל יום שעובר התבנית מתקרבת לקדקוד המשולש, כך שפריצה לאחד מהצדדים מתקרבת...







AUD/CAD
תבנית היפוך (לשורט) מבוססת רצועות בולינג'ר תושלם כאשר המחיר ירד מתחת לשפל של יום שישי שעבר (הקו האדום).








CHF/JPY
פין בר על רצועת הבולינג'ר העליונה. שבירת הנמוך של יום שישי תפעיל את הטריגר לשורט.







מדדי המניות בבורסה האמריקאית
בסקירה הקודמת העליתי את האפשרות שה- gap up שהתרחש בבורסה האמריקאית ביום רביעי שעבר היה  exhaustion gap המסמל את סיומו, גם אם לא המידי, של מהלך העליות. המדדים אכן החלו את השבוע בירידות, אך הנר היומי של יום חמישי היה - לפחות בשני המדדים הגדולים (ה- SPX וה- COMP) נר בתצורת פין בר על הממוצע נע העולה 20, כלומר השוק סיפק איתות נוסף להצטרפות למגמת העליות.
כסוחרים טכניים עלינו לכבד את האיתות, כך שלפחות לימים הקרובים נראה שהכיוון הוא כלפי מעלה. מה יקרה לאחר מכן? כדברי החזאים, זה נמצא מעבר לטווח התחזית! 

אגב, את התמונה האופטימית מקלקל מדד המניות הקטנות, ה- RUSSELL 2000, שכבר מזמן לא "מכבד" את הממוצע נע 20, וגם השבוע הוא חתך אותו מלמעלה כלפי מטה כמו חמאה.

















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה