כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 4 במרץ 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

האם הריבית בארה"ב עומדת לעלות?
בסקירה השבועית מה- 18 לפברואר כבר דיברנו על כך שהפרשנים מצפים לכך. השבוע רמזה לכך שוב ג'נט ילן, נגידת הבנק האמריקאי המרכזי, בנאום שנשאה בשיקגו. השווקים, בכל אופן, כבר שיקללו את העלאת הריבית הצפויה בשערי החליפין.


מה זה אומר עבורנו?
כסוחרים טכניים זה, כמובן, חסר חשיבות, מכיוון שאנו מתייחסים לתבניות הטכניות הנוצרות בגרפים.

לעומת זאת, בניסיוננו להבין את הכוחות המשפיעים על תנועת השווקים, יש לכך חשיבות. מכיוון שהשוק כבר שיקלל את העלאת הריבית הצפויה, אם זה אכן מה שיקרה בסופו של דבר, עצם ההודעה הרשמית על העלאת הריבית לא אמורה להשפיע על שערי המטבעות - למרות שלכאורה היא היתה אמורה להביא להתחזקות הדולר. אם, לעומת זאת, הריבית לא תועלה ותישאר על כנה, כנראה שנוכל לראות היחלשות של הדולר האמריקאי - לפחות כתגובה מידית להודעה.

אגב, זו דוגמה לקושי של משקיעים פרטיים לקבל החלטות השקעה על בסיס "פונדמנטלי". כדי לעשות זאת באופן איכותי ויעיל לא די להסתפק במעקב אחרי ההודעות או הנתונים הכלכליים בעת פרסומם, אלא יש הכרח לנתח את הכוחות התת-קרקעיים הפועלים במשקים השונים ולהעריך מראש ברמת דיוק סבירה כיצד כוחות אלה ישפיעו על הנתונים וההודעות. כאשר הדברים מתפרסמים באופן רשמי, ואפילו כאשר הם מפורסמים בעיתונות הכלכלית או בבלוגים איכותיים , על-פי רוב השוק כבר עשה את המהלך הנגזר מהם.


וחזרה לשגרה...

המטבע החזק ביותר בשבוע שחלף היה ה- EUR, והחלש ביותר בשבוע שעבר היה NZD. גם ה- USD הפגין חולשה ביחס למרבית המטבעות המרכזיים. הזהב והכסף חוו, לאחר תשעה שבועות של עלייה, שבוע אדום, אך כלל לא ברור שלא מדובר בהפוגה זמנית ואגירת כוח להמשך העליות. הנפט המשיך בדשדושו. מדדי המניות האמריקאים המשיכו בשלהם, והפעם שבירת השיאים לוותה גם בעלייה בנפחי המסחר.

שלושת הרעיונות מהשבוע שעבר להם היה שותף ה- GBP נכנסו לפעולה כשעה לאחר פתיחת השוק בלילה שבין ראשון לשני, מוקדם מדיי מכדי שנחנוך עסקאות. אחד מהם הגיע ליעד הרווח, אחד הפסיד והשלישי עדיין פתוח. ה- CAD/CHF נכנס לפעולה ביום שלישי והגיע ליעד הרווח בשישי. כלומר, מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת התפתחה רק עסקה אחת "לגיטימית" והיא הגיע ליעד הרווח שלה.

ולשבוע הקרוב,

AUD/USD
פין בר על רצועת הבולינג'ר התחתונה. האיתות לרכוש את הצמד יתקבל כאשר המחיר יפרוץ את השיא של יום שישי. פקודת קטיעת הפסד תמוקם מתחת לשפל שלו.







CAD/JPY
פריצת השיא של יום רביעי (הקו הירוק) תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ותאותת על רכישת הצמד. פקודת קטיעת ההפסד תמוקם מתחת לתיקון (הקו השחור).







AUD/JPY
איתות באסטרטגיית חזרה למגמה. הדשדוש המאפיין את הצמד מקטין את אטרקטיביות האיתות, ולבטח את הפוטנציאל למהלך משמעותי, ובכל זאת, מגמת עלייה ברורה אליה מתלווה נר בתצורת פין-בר על הממוצע הנע המצביע על סיום התיקוצ'יק.






GBP/AUD
איתות דומה  לקודם, הפעם למכירת הצמד. תמיכה חזקה ממתינה במרחק מספיק כדי שהצמד יגיע ליעד הרווח שלו, אך לא הרבה מעבר לכך.




מדדי המניות בבורסה האמריקאית
מדדי המניות בבורסה האמריקאית נהנו משבוע ירוק נוסף, כאשר השיא הגיע ביום רביעי בו פתחו המדדים הגדולים ב- gap up. האם זהו exhaustion gap המסמן את סיום העליות? ימים יגידו. אם יהיה מעניין נרחיב על כך בוובינר הלימודי הקרוב.
בכל מקרה, עדיין אין איתות קונקרטי שיאפשר חניכת שורטים, וכמו שכבר כתבתי, סביר להניח שלפני שיחל מהלך ירידות משמעותי תיווצר רגל נוספת של עליות (כמובן לאחר תיקון קטן כלפי מטה).




שבוע מסחר מוצלח לכולם!































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה