כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 13 במאי 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

כידוע, הסקירות השבועיות מבוססות על מסגרת זמן יומית, אך רבים מכם, כמו גם אני עצמי, מתעניינים ועוסקים גם במסחר תוך יומי (day trading). השבוע דיברנו בוובינר השבועי על היתרונות והחסרונות של מסחר תוך-יומי. אם הנושא הזה מעניין אתכם, אתם מוזמנים לצפות בהלקטת השיעור.

כעיקרון, כל אסטרטגיות המסחר המוצגות בבלוג הזה (כמו גם אסטרטגיות המסחר האחרות בהן אני פועל ואותן אני מלמד) מתאימות גם למסחר תוך-יומי הן על מדדי מניות (כפי שאני עצמי עושה), הן על צמדי מטבעות והן על סחורות ומניות. כמובן שעל כל אחד מוטלת החובה לבצע את הבדיקות לכך שהאסטרטגיות שברצונו להפעיל אכן פועלות לשביעות רצונו על הנייר ובמסגרת הזמן בהם בכוונתו לסחור.


שבוע המסחר בשווקי המט"ח נפתח ב- GAP UP קטן של ה- EUR בעקבות תוצאות הבחירות בצרפת (כ- 20 פיפס מול ה- USD). מהר מאוד הסנטימנט התחלף וה- EUR נחלש בהמשך. בסיכומו של דבר, המטבע החזק השבוע היה ה- USD, והחלש ביותר היה ה- CHF.

הירידות בזהב, בכסף ובנפט נבלמו השבוע, והמחיר של שלושתם עלה. מדדי המניות ממשיכים לבלבל. בעוד מדד ה- SPX של בורסת ניו-יורק ומדד ה- RUSSELL 2000 של המניות הקטנות דשדשו השבוע אך יצרו נר שבועי אדום, מדד ה- NASDAQ המשיך לעלות.


מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת ה- AUD/CHF נכנס לפעולה בסמוך לפתיחת השוק והגיע בקלות ליעד הרווח שלו.

ולשבוע הקרוב,

GBP/USD
אסטרטגיית חזרה למגמה. פריצת השיא של הנר של יום שישי תספק איתות לרכוש את הצמד. קטיעת ההפסד מתמוקם מתחת לשפל שלו.








AUD/NZD
גם כאן אסטרטגיית החזרה למגמה היא זו שמספקת את האיתות, הפעם לשורט. הנר הגדול של יום חמישי נובע מחדשות שפורסמו בלילה שבין יום רביעי לחמישי (לפי שעוננו). האם העלייה הזו היתה הבלחה חד-פעמית וכעת השוק יחזור למגמת הירידה שאפיינה אותו בחודשיים האחרונים, או שאנו עדים לתחילתו של שינוי כיוון? ימים יגידו. זו הסיבה שאנו מנהלים את הסיכונים. מבחינתי השוק סיפק איתות לשורט באסטרטגיה בדוקה ואיכותית, ולכן - אם הטריגר יופעל - יש להיכנס לעסקה.



AUD/CHF
איתות דומה לקודם, רק שכאן מגמת הירידה עוד יותר ברורה ואיכותית.









GBP/NZD
לאחר מהלך עליות שהחל באמצע ינואר השנה, יתכן שהצמד התעייף. שבירת הקו האדום תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר לשורט.







מדדי המניות בבורסה האמריקאית
כאמור, מדדי המניות בבורסה האמריקאית אינם מציירים תמונה ברורה. מדד ה- SPX של בורסת ניו-יורק דשדש השבוע, מדד ה- RUSSELL 2000 של המניות הקטנות מצביע על חולשה, ומדד ה- COMP של הנאסד"ק המשיך לעלות. מבחינה טכנית, אף אחד מהמדדים לא מספק איתות לפי אף אחת מהאסטרטגיות שלי.

התמונה המצטיירת במדד ה- SPX מעניינת. המלבן העליון מצביע, כמובן, על אזור הדשדוש הנוכחי, אך הוא קשור גם ליום המסחר העצמתי שהתרחש בתחילת מרץ. תחתיו פרוסים שני קווי תמיכה אופקיים שכבר הוכיחו את עצמם בחודשים האחרונים, כך שגם שבירת המלבן כלפי מטה לא מבטיחה ירידה משמעותית במדד. מרב הסיכויים הם שקווי התמיכה יבלמו, ולו באופן זמני, ירידות ואולי אף יספקו איתותי רכש איכותיים.

אגב, הסבר טוב לפער בין התנהגות מדדי בורסת ניו-יורק לנאסד"ק הוא ביצועיהן של חברות כדוגמת אמזון (AMZN), גוגל (GOOG), פייסבוק (FB) ואפל (AAPL) המרכיבות את מדדי בורסת נאסד"ק, ומוערכות כבעלות פוטנציאל עליות שעדיין לא מומש.


שבוע מסחר מוצלח לכולם!



































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה