כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 6 במאי 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

ביום ראשון יערך הסיבוב השני והמכריע בבחירות לנשיאות צרפת. המשק הצרפתי הוא השישי בגודלו בעולם, וצרפת היא חברה מרכזית באיחוד האירופי, ולכן לתוצאות הבחירות עשויות להיות השפעות משמעותיות על השווקים הפיננסיים, לפחות בטווח הקצר.

מה עוד עשוי להשפיע על השווקים?
הכנס השנתי של בעלי המניות בברקשייר האתווי (Barkshire Hathaway) של וורן באפט, נערך בסוף השבוע הנוכחי, ודברים שיגיד וורן באפט עשויים לטלטל את השווקים, בעיקר את בורסות המניות. איזה דברים הוא עשוי להגיד? למשל לספק הסבר מדוע הוא מכר כ- 1/3 ממניות IBM בחודשים האחרונים, או להתייחס ליתרות המזומנים הגדולות של החברה.


המטבעות החזקים ביותר בשבוע שחלף היו ה- EUR וה- NZD, החלש ביותר היה ה- JPY. הזהב והכסף נחלשו זה השבוע השלישי ברציפות, כאשר השבוע שחלף התאפיין בהתעצמות הירידות (3% בזהב ו- 5% בכסף). גם מחיר הנפט ירד זה השבוע השלישי ברציפות. מדדי המניות בבורסה האמריקאית לא הפגינו נחישות או אחידות באופן התנהלותם.

מבין שני הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, ה- NZD/USD נכנס לפעולה ביום חמישי.

ולשבוע הקרוב,

אסטרטגיות המסחר ה- "רגילות" שלי לא מספקות בסוף השבוע הזה איתותי מסחר איכותיים. המשמעות מבחינת המסחר היא שאת שבוע המסחר אתחיל בחיפוש אחרי איתותים במסגרת זמן 4 שעתית. יתכן שבחציו השני של השבוע יופיעו גם רעיונות איכותיים במסגרת זמן יומית.

בסקירה זו ננצל את ההזדמנות למבט מעט רחב מהרגיל על השווקים. לשם כך נעזר גם בקווי תמיכה והתנגדות העשויים לספק בהמשך השבוע איתותים קונקרטיים.

כאמור, ביום ראשון יערך הסיבוב השני והמכריע בבחירות לנשיאות צרפת, וכמו שקרה לפני שבועיים בסיבוב הראשון, גם הפעם יתכן שהתוצאות יטלטלו את השווקים.

בתמונה אנו רואים את ה- GAP שנוצר בצמד EUR/USD בעקבות תוצאות הסיבוב הראשון, ואת הדשדוש מאז. העליות של שני ימי המסחר האחרונים יכולות בקלות להפוך לירידות...



USD/JPY
הצמד כלוא במעין שופר יורד. מבחינתי, במצב כזה האיתותים הרלוונטיים היחידים עשויים להיות לשורט. המצב הקלאסי יהיה הופעת נר היפוך על קו ההתנגדות היורד (כפי שניתן לראות בתמונה הקטנה).

אגב, אם מעניין אתכם ללמוד לסחור באמצעות קווי תמיכה והתנגדות הקורס החדש שלי עשוי לעניין אתכם.


AUD/NZD
הצמד כלוא בתוך משולש מתכנס. בתבנית כזו איתותי לונג על קו התמיכה ואיתותי שורט על קו ההתנגדות מתקבלים בברכה.








AUD/CHF
ירידות משמעותיות בצמד נבלמו בדיוק על... קו תמיכה שהוכיח את עצמו כבר 5 פעמים במהלך  9 חודשים. נר ההיפוך שהופיע ביום שישי האחרון מספק איתות רכש לפי אסטרטגיית המסחר על קווי תמיכה והתנגדות. מומלץ לעקוב אחרי הצמד כדי לאתר איתותי רכש בהתאם לאסטרטגיות המסחר שלכם.






מדדי המניות בבורסה האמריקאית
מדד ה- COMP של בורסת נרסד"ק (בתמונה) היה זה שהפגין במהלך השבוע שחלף את העצמה הרבה ביותר מבין המדדים המרכזיים בבורסה האמריקאית. מדד ה- SPX של בורסת ניו-יורק פשוט דשדש כל השבוע, ומדד ה- RUSSELL2000 של המניות הקטנות ירד. אף אחד מהמדדים לא מספק איתות קונקרטי המאפשר מבחינתי חניכת עסקה.

מבחינה טכנית בסיסית, מכיוון שכל המדדים נמצאים מעל לממוצע נע פשוט 20, הכיוון שלהם, לפחות בטווח הקצר, הוא כלפי מעלה.


בראייה גלובלית, המדדים המרכזיים של הבורסות הגרמנית והצרפתית פרצו השבוע לשיאים חדשים, הבורסה ההודית הגיע לגבהים חדשים שבוע מוקדם יותר, והבורסה הבריטית לפני שלושה שבועות.

הבורסה האיטלקית, כך נראה, נמצאת בשלבי התאוששות מוקדמים יחסית (המספקים הזדמנות גדולה למשקיעים המאמינים בחברות האיטלקיות) מהירידות העזות שהתרחשו בשנים 2007 - 2006.  

שבוע מסחר מוצלח לכולם!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה