כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 29 באפריל 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

אחת מהאמרות הידועות בהקשר של השקעה במניות היא "מכור במאי ולך לדרכך." (sell in May and go away). המקור הוא תוצאות מחקר מאוד מפורסם שנערך על-ידי אוניברסיטת ייל, ומצא שששת החודשים מאי - אוקטובר מספקים תשואה כמעט אפסית למשקיעים, בעוד ששת החודשים נובמבר - אפריל מספקים תשואה ממוצעת של 7.4% לשנה.

בהמשך הדרך ההמלצות עודכנו והוספו שני פילטרים. בשנים בהן מדובר בשנה השלישית או הרביעית לכהונת הנשיא מומלץ להישאר בשוק כל השנה, מתוך הבנה שבשנים כאלה הנשיא יעשה כמיטב יכולתו כדי שהשווקים ימשיכו לעלות וכך האווירה החיובית תסייע לו במערכת הבחירות הקרובה. מאמצים אלה משתקפים בתשואה חיובית של מדדי המניות.

פילטר נוסף הוא שימוש באינדיקטור MACD, ומטרתו היא להאריך את השהות בשוק אם הוא נמצא במגמת עלייה ולהאריך את תקופת ההדרה אם הוא נמצא במגמת ירידה.

האם האמרה תוכיח את נכונותה השנה? ימים יגידו. אני אמנם לא נעזר באינדיקטור ה- MACD, אך כפי שאתם יודעים החלטות המסחר שלי מתבססות אך ורק על תבניות טכניות.


ולסיכום השבוע שחלף...
שבוע שני ברציפות בו המטבע החזק ביותר במערכת הכספים הבינ"ל הוא ה- GBP, כנראה שהשווקים ממש אוהבים את רעיון הקדמת הבחירות בבריטניה. המטבע החלש ביותר היה ה- NZD. הזהב, הכסף והנפט נחלשו זה השבוע השני ברציפות. מדדי המניות בבורסה האמריקאית נהנו משבוע חיובי נוסף.

שני רעיונות המסחר שהוצגו בסקירה הקודמת נכנסו לפעולה כבר בלילה שבין ראשון לשני ועל שניהם היה נכון לוותר. מבחינת הסטטיסטיקה של האסטרטגיות יצוין ששני הרעיונות פעלו היטב.

ולשבוע הקרוב,

NZD/USD
ירידת המחיר מתחת לשפל של יום חמישי האחרון תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ותספק איתות למכור את הצמד.








NZD/CAD
תבנית דומה לקודמת, וגם כאן ירידת המחיר מתחת לשפל של יום חמישי האחרון תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ותספק איתות למכור את הצמד.








מדדי המניות בבורסה האמריקאית
מדדי המניות נהנו משבוע חיובי במיוחד, שנפתח ביומיים רצופים של gap up, מדוע זה קרה? אולי תכנית המסים של דונלד טראמפ, אולי תוצאות הסיבוב הראשון של הבחירות בצרפת. לנו זה לא באמת משנה. מבחינתי הדבר היחיד שרלוונטי כרגע הוא שהמדד "מחליק על הרצועה" (רצועת בולינג'ר העליונה) ולכן כנראה שבימים הקרובים לא נראה ירידה משמעותית. מצד שני, השוק גם לא מספק טריגר קונקרטי לרכישת המדד.

אם נחבר את התמונה הטכנית קצרת-הטווח לאמרה שהצגתי בתחילת הסקירה, אז נראה שהמשקיעים לטווחי זמן בינוניים יכולים השנה לדחות במעט את היציאה מהשוק, אך בהחלט נראה לי שהכיוון הכללי המומלץ הוא להקטין את החשיפה למניות. כמובן שהסוחרים האקטיביים יותר ישמחו למכור בחסר כאשר התנאים יבשילו לפי אסטרטגיות הפעולה שלהם.

הפעם בתמונה מדד ה- COMP של בורסת נאסד"ק שלמרות התבנית הטכנית הדומה (שהוסברה בפסקה הקודמת), מפגין עצמה רבה יותר מהמדד המרכזי של בורסת ניו-יורק.


שבוע מסחר מוצלח לכולם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה