כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 1 באפריל 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

סוף רבעון הוא הזדמנות מצוינת לסיכומים. לאו דווקא סיכומי המהלכים של השוק, אלא סיכומי הביצועים של אסטרטגיות הפעולה שלנו (כל אחד והאסטרטגיות שלו) ויותר חשוב, סיכומים לגבי אופן ההתנהלות שלנו. כמובן שסיכומים כאלה ניתנים לביצוע רק אם נקפיד לנהל יומן מסחר ולמלא אותו בעקביות.

פיטר דרוקר, הגורו הגדול של הניהול, אמר ש- מה שמודדים ניתן לשפר. מה שלא מודדים קשה מאוד לשפר. מבחניתנו "מדידה" משמעותה ניהול יומן מסחר, ואם יש צורך בכך גם יומן מסחר פסיכולוגי, באופן שיטתי. זהו אחד מהרגלי העבודה ההכרחיים לכל אחד מאתנו השואף להתמקצע במסחר.

מכיוון שהסקירה השבועית מתייחסת לשוק במסגרת זמן יומית, אחלוק אתכם כאן כמה מתוצאות הניתוח שביצעתי על יומן המסחר שלי. חשוב להבין שלושה דברים:

  1. לא מדובר בתחרות!! 
  2. רובכם לא מכירים את כל אסטרטגיות המסחר שלי. 
  3. לא בהכרח האופן שבו אני מוציא לפועל את אסטרטגיות הפעולה דומה לאופן שבו אתם עושים זאת (למשל השעות שבהן אני סוחר, או מדיניות ניהול הסיכונים שלי)  

במסגרת זמן יומית, היו לי ברבעון הראשון בסך הכל 34 איתותים איכותיים שנכנסו לפעולה. 22 מהם (65% הצלחה) הגיעו ליעד הרווח הראשון, כלומר לרווח הזהה לגודל הסיכון שלקחתי על עצמי. המשמעות היא רווח של 10R+ במהלך שלושת החודשים. אלה מביניכם שסוחרים רק במסגרת זמן יומית יכולים לתרגם את התוצאה הזו למונחי תשואה בהתאם לרמת הסיכון שהם מוכנים לקחת בכל עסקה. אגב, אחוזי הצלחה דומים הושגו גם בעסקאות במסגרת זמן 4 שעתית, רק ששם התבצעו הרבה יותר עסקאות.

בהתפלגות לפי צמדים, ה- EUR/USD היה הפחות מוצלח מכולם - 5 עסקאות הפסידו לעומת 4 בלבד שהרוויחו. כל צמדי הדולר האחרים הניבו 67% הצלחה ומעלה.

בוובינר ביום חמישי הקרוב ארחיב את הדיבור בקשר לניהול יומן מסחר וניתוחו. אם יש לכם שאלות שתרצו שאתייחס אליהן בהקשר זה, אתם מוזמנים לשלוח לי אותן במייל.


ונחזור לשבוע שהסתיים
לאחר ארבעה שבועות רצופים של היחלשות מול ה- EUR, ובאופן כללי מול רוב המטבעות, חזר השבוע ה- USD בגדול. ובכל זאת, המטבע החזק ביותר בשבוע שחלף היה ה- GBP, כאשר גם ה- CAD הפגין עצמה רבה. המטבע החלש ביותר היה ה- EUR. אחיו הקטן ה- CHF הפגין אף הוא חולשה ביחס לשאר המטבעות.

הזהב, הכסף והנפט הפגינו השבוע עצמה, וכך גם מדדי המניות (פרט לאלה של המזרח הרחוק).

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, ה- EUR/JPY וה- CHF/JPY נכנסו לפעולה ביום רביעי וגמעו כבר יותר ממחצית הדרך ליעד הרווח. ה- AUD/NZD נכנס לפעולה בלילה שבין ראשון לשני - מוקדם מדיי לטעמי, ואכן היה מניב הפסד למי שלקח אותו.

ולשבוע הקרוב,
הפעם זיהיתי רק 2 צמדים מעיינים.

GBP/USD
אם ה- USD ימשיך במסע ההתחזקות שלו ויאפיל גם על ה- GBP, תושלם, קרוב לוודאי, תבנית היפוך מגמה מבוססת רצועות בולינג'ר.








CAD/JPY
אסטרטגיית "חזרה למגמה". אם בתחילת השבוע המחיר ירד מתחת לשפל של יום שישי (מבלי שיעלה קודם לכן מעל לשיא שלו) יתקבל איתות להצטרף למגמת הירידה.







מדדי המניות בבורסה האמריקאית
מדדי המניות פתחו את השבוע ב- GAP DOWN, שטרף את כל הקלפים הטכניים, ולווה בארבעה ימי עליות. רק ביום שישי השוק הפגין חולשה יחסית. הגדיל מדד ה- NASDAQ שסגר את השבוע באזור השיא שלו.

למרות שהשוק אינו מספק איתות קונקרטי, חשוב לשים לב שתבנית המחירים היורדת עליה הצבעתי בסקירה הקודמת - lower highes $ lower lows, ממשיכה להתקיים ואף קיבלה חיזוק נוסף בשבוע שחלף, כך שמבחינה צ'רטריסטית קלאסית, מדד ה- SPX כבר נמצא במגמת ירידה. מדד ה- COMP, כמו גם מרבית המדדים האירופים, אינם מתואמים אתו, ויש להמתין ולראות כוחו של מי יגבר.

 

שבוע מסחר מוצלח לכולם!






















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה