כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 22 באפריל 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

שבוע מסחר מקוצר נוסף הסתיים, והשבוע המטבע שהפגין את העצמה הרבה ביותר היה ה- GBP. מדובר בהמשך מגמה שהחלה זה מכבר וקיבלה רוח גבית מהודעת ראש ממשלת בריטניה השבוע על הקדמת הבחירות. ביום שלישי העליתי סרטון הדרכה קצר בנושא. המטבע החלש ביותר השבוע היה ה- CAD, כאשר גם ה- AUD וה- JPY הפגינו חולשה יחסית.

הנפט סגר את השבוע כמעט ב- 7% נמוך מהמקום בו פתח אותו, וגם הזהב והכסף חוו שבוע אדום. מדדי המניות בבורסה האמריקאית נהנו משבוע של עליות.

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת רק ה- AUD/USD, שמלכתחילה ציינתי את אמינותו הנמוכה יחסית של הרעיון, נכנס לפעולה ואכן כשל. הרחבתי את ההסבר על הנושא במהלך הוובינר השבועי.


ולשבוע הקרוב,

האיומים ה- "רגילים" על שלוות השווקים - צפון קוריאה, אפגניסטן, סוריה, רוסיה, סין, לא היו בכותרות השבוע, אך כמובן שהם עדיין מבעבעים מתחת לפני השטח. אליהם מצטרפים גורמים נוספים. ביום ראשון יערכו בחירות בצרפת. האם התוצאות ירעידו את השווקים? נמתין ונראה. אם כך אכן יקרה, מומלץ להמתין עם חניכת עסקאות חדשות עד שהשוק יחזור לתפקד כרגיל.

ואולי דווקא תכנית המסים החדשה שנשיא ארה"ב הבטיח לפרסם במהלך השבוע הקרוב, ושלפי דבריו תכלול קיצוץ משמעותי במסים הנגבים מעסקים ומיחידים, תביא לטלטלה בשווקי המניות והמט"ח?


מבחינתי, כסוחר המתמקד בטווח הקצר יחסית (גם בעסקאות המבוססות על מסגרת זמן יומית) תנודתיות וטלטלות מתקבלות בברכה. במצבים כאלה הסיכוי להיווצרותם של איתותים המבוססים על אסטרטגיות היפוך גבוה יחסית, בעוד אמינות האיתותים לא נפגעת. כמובן שתמיד, עבור כל עסקה, מופקדת במחשבי הברוקר פקודת קטיעת הפסד למקרה שטלטלה נוספת תתרחש ותטיס את השווקים נגדי. אסטרטגיות ההיפוך בעזרתן אני סוחר הן תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר, ו- נר היפוך על הרצועה (אליהן מצטרפות בסל האסטרטגיות שלי גם שתי אסטרטגיות מסחר עם המגמה).


לקראת שבוע המסחר הקרוב זיהיתי מעט הזדמנויות איכותיות המבוססות על מסגרת זמן יומית, וגם הן עלולות "להיהרס" כתוצאה מתוצאות הבחירות בצרפת או מזעזוע אחרי שיתרחש במהלך סוף השבוע.


GBP/JPY
התמונה הגדולה שמציג הצמד מעניינת. באוקטובר 2016 המחיר יצר תחתית, שלאחריה הגיעו חודשיים של עליות ולאחר מכן ארבעה חודשים של דשדוש כלפי מטה. חובבי פיבונאצ'י יגלו שמהלך הירידות נבלם באזור ה- 38% של מהלך העליות מהתחתית לפסגה. לפי פיבונאצ'י קיים כעת סיכוי גבוה לכך שהמחיר ישוב לעלות.

התמונה הקטנה מציירת איתות רכש קונקרטי שנוצר על-ידי אסטרטגיית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר, אם המחיר יפרוץ את השיא של יום חמישי.



GOLD
ירידת המחיר מתחת לשפל של יום רביעי תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר...








מדדי המניות בבורסה האמריקאית
לאחר שבועיים אדומים, נהנו מדדי המניות בבורסה האמריקאית משבוע ירוק. מדד ה- SPX של בורסת ניו-יורק כלוא בתוך משולש מתכנס. המשמעות של משולש כזה היא התכנסות של המחיר סביב נקודת שיווי משקל כלשהי, במקרה שלנו אזור ה- 2345 נקודות. ככל שהמחיר מתכנס יותר כך המשולש מתקרב לקדקודו, ואז... מגיעה הפריצה. בדרך כלל פריצה כזו מתבטאת במהלך משמעותי לאחד הכיוונים.

התאוריה של הניתוח הטכני טוענת שרוב הסיכויים הם שהמהלך הזה יהיה בהמשך למגמה שקדמה למשולש, במקרה שלנו עליות. אני לא בטוח שכך יהיה גם הפעם!

אגב, מניסיוני ניתן לצפות לפריצות שווא, כך שלא מומלץ לחנות פוזיציה באופן אוטומטי רק על סמך פריצת המחיר את אחת מצלעות המשולש.

עד שהפריצה תגיע, איתות היפוך על כל אחת מצלעות המשולש יכול להתקבל בברכה, בתנאי שהמרחק עד לקו הנגדי מספיק גדול כדי להצדיק את הסיכון.


שבוע מסחר מוצלח לכולם!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה